Kia na cenzurowanym UOKiK-u
Data publikacji: Autor: Sławomir Draguła


Postępowanie UOKiK wykazało, że w serwisie internetowym kiagwarancja.pl koncern informował, że siedmioletnia gwarancja z limitem 150 000 km obejmuje każdy nowy model samochodu Kia oraz m.in. zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami.
Tymczasem z informacji zawartych w książce gwarancyjnej na rok 2011 wynikało, że jeden z modeli (K2900 CRDi) był objęty tylko trzyletnią gwarancją z limitem do 100 000 km, a elementy układu zawieszenia (np. amortyzatory) miały dwuletnią gwarancję z limitem do 40 000 km.
UOKiK: Volvo S80, V70, S60 i V60 do serwisów
W opinii prezesa UOKiK informacje o zakresie gwarancji dostępne na stronie internetowej oficjalnego serwisu Kia wprowadzały konsumentów w błąd. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest przekazywanie pełnej, jednoznacznej i rzetelnej informacji na temat oferowanej usługi.
Urząd zakwestionował także stosowanie przez Kia Motors Poland w treści książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia, zgodnie z którym bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują normalnego zużycia.
Zgodnie z prawem w dokumencie gwarancyjnym zakres bezpłatnej ochrony musi być określony w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd.
Urząd zakwestionował także stosowanie przez Kia Motors Poland w treści książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia, zgodnie z którym bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują normalnego zużycia.
Brak precyzyjnego określenia sytuacji, w których bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa, dawał przedsiębiorcy możliwość dowolnego decydowania o tym, jakie usterki obejmuje gwarancja.
Autostrada A4 - kara dla Stalexportu za opłaty podczas remontów
Prezes UOKiK zobowiązała Kia Motors Polska do umieszczenia na stronie internetowej kiagwarancja.pl zgodnej z prawdą informacji o zakresie gwarancji, usunięcia z książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia i poinformowania o tym na stronach internetowych kia.pl oraz kiagwarancja.pl.
Fakt, że przedsiębiorca podjął współpracę z UOKiK-iem, pomógł mu uniknąć kary finansowej.
Kia na cenzurowanym UOKiK-u