Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36047 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kia Niro. Nowa hybryda z Korei

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Kia Niro

Samochód rodzinny nowej ery, który w stosunkowo małym ciele zawiera sporo różności. Do tego jest hybrydą. Po wakacjach trafia do sprzedaży Kia Niro.

Fot. Michał Kij Samochód rodzinny nowej ery, który w stosunkowo małym ciele zawiera sporo różności. Do tego jest hybrydą. Kia Niro, bo o niej mowa, właśnie trafia do sprzedaży.

Zaskakuje przestronnością wnętrza, choć bagażnik nie robi wielkiego wrażenia. Przednie fotele mają duży zakres regulacji. Urozmaicona stylizacja skrzętnie skrywa rozmiary auta. Niro wydaje się mniejsze niż w rzeczywistości. Samochód jest praktyczny. W bagażniku są nawet nieduże uchwyty do mocowania przewożonych rzeczy. Niespodzianką jest gniazdko 220 V, do którego można wygodnie sięgnąć z tylnej kanapy – w Polsce oferowane w standardzie w najbogatszej wersji XL. Tylko w tym modelu znajdziemy również bezprzewodową, indukcyjną ładowarkę do telefonu na konsoli środkowej. Dobrze wykończone wnętrze nie pozwala się nudzić. Jest mnóstwo rzeczy do oglądania, a do ciekawszych należy wizualizacja obrazująca na bieżąco pracę napędu hybrydowego.

Kia Niro

Samochód rodzinny nowej ery, który w stosunkowo małym ciele zawiera sporo różności. Do tego jest hybrydą. Po wakacjach trafia do sprzedaży Kia Niro.

Fot. Michał KijNiro jest hybrydą równoległą. Oznacza to, że moment obrotowy dostarczają do kół oba silniki: benzynowy i elektryczny. Pośredniczy w tym zautomatyzowana, dwusprzęgłowa skrzynka biegów 6DCT. Dla kierowcy rezultat jest więcej niż zadowalający. Niro chętnie się rozpędza, a po przełączeniu w tryb sportowy przyjemność z jady wznosi się na nowy poziom. Tryb ten pozwala maksymalnie wykorzystywać osiągi hybrydowego napędu, w tym wysoki i dostępny „od zera” moment obrotowy silnika elektrycznego. Dodatkowo usztywnia się układ kierowniczy, wzmagając poczucie panowania nad samochodem. Sportowe ambicje auta podkreślają aluminiowe nakładki na pedały, a z zewnątrz pionowe wloty powietrza przy przednich kołach.

W zwykłych warunkach samochód pracuje w trybie ekonomicznym. Nie ma nic po środku. Zamiast obrotomierza kierowca ma duży wskaźnik „wykorzystania energii”. Pokazuje, czy jedziemy oszczędnie (zielone pole Eco), zawadiacko (Power) czy może „zarabiamy” ładując akumulator (Charge). Wkrótce do wyposażenia ma dołączyć system Eco DAS ułatwiający pokonywanie wzniesień przy minimalnym wydatku energii, powiązany z nawigacją. Już dziś kierowca może używać systemu zalecającego „odpuszczenie” gazu przed zbliżającym się zakrętem oraz wskaźnika, który pokazuje jaki odsetek drogi był pokonany ekonomicznie, normalnie i agresywnie. Przy odrobinie chęci można popróbować osiągania maksymalnych wyników w każdym ze stylów. Jeśli kierowca obudzi w sobie żyłkę badacza i będzie eksperymentował na jednej trasie, notując czas przejazdu i zużycie paliwa, może na własnej skórze przekonać się o zaletach spokojnej, płynnej jazdy.

Kia Niro

Samochód rodzinny nowej ery, który w stosunkowo małym ciele zawiera sporo różności. Do tego jest hybrydą. Po wakacjach trafia do sprzedaży Kia Niro.

Fot. Michał KijW tego rodzaju akcesoriach tkwi esencja udanego crossovera, który oprócz zalet praktycznych proponuje podróżnym dodatkowe atrakcje. Niro pod tym względem nie zawodzi, choć najlepiej zamówić najbogatszą wersję, aby czerpać w pełni z możliwości auta. Jeśli nabywca ma skromniejsze wymagania dotyczące „cyfryzacji” środka lokomocji, podstawowy wariant M może okazać się wystarczający. Ma komplet typowych już właściwie systemów bezpieczeństwa, w tym elektronicznie sterowane hamulce z systemem wspomagania nagłego hamowania, układ stabilizacji toru jazdy, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa ruchu oraz czujniki ciśnienia w oponach, a z komfortowych akcesoriów dwustrefową, automatyczną klimatyzację. Modne elementy wykończenia z błyszczącego plastiku – czarnego lub białego – są dostępne dopiero w środkowej wersji L, tak samo tapicerka ze skórzanymi wstawkami. Cała ze skóry jest jedynie w XL i to za dodatkowe 5 tys. zł. Tylko w XL jest również kamera cofania oraz układ monitorujący przestrzeń w martwym polu lusterek wstecznych. Rozrywkę i informację zapewnia Kia Connected Services wykorzystujący usługi TomTom oferowany w modelu L i XL. Wariant XL kosztuje w wariancie bazowym 107 900 zł.

Kia Niro

Samochód rodzinny nowej ery, który w stosunkowo małym ciele zawiera sporo różności. Do tego jest hybrydą. Po wakacjach trafia do sprzedaży Kia Niro.

Fot. Michał Kij

Kia Niro

Samochód rodzinny nowej ery, który w stosunkowo małym ciele zawiera sporo różności. Do tego jest hybrydą. Po wakacjach trafia do sprzedaży Kia Niro.

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Tomasz Zaporski (gość)

    Zna ktoś wypożyczalnię na terenie Katowic, która posiada w ofercie to auto? Wypożyczam w Panek, ale tam niestety Kia nie ma do wyboru.

  • Cav (gość)

    Cop w tym zestawieniu robi Nissan z silnikiem o zupełnie innych parametrach? On też jest hybrydą?

  • Z. Niesmaczony (gość)

    I pomyśleć, że 20 lat temu wielu na nazwę "kia" w najlepszym wypadku reagowało wzruszeniem ramion albo rechotem... a FSO zarasta krzakami!

  • radon (gość)

    Samochód fajny ,ale wolę hybrydy od toyoty,bo są bardziej sprawdzone i tego nie da się zmienić,ale kto wie może inne marki też się wbiją w ten rynek hybrydowy,jak na razie góruje toyota.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Kia zdjęcia

Kia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł