Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36078 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Kia Optima kontra Peugeot 508

Data publikacji: Autor: Dariusz Dobosz

Kia Optima 

W przypadku Optimy mamy do czynienia z czwartą generacją auta, która została zbudowana według najnowszych standardów i zaprezentowana w ubiegłym roku. Samochód zyskał mocno na zmianach technicznych, ale jego sylwetka nie zmieniła się znacząco. 


Fot. Dariusz Dobosz W klasie średniej trzeba się dzisiaj rozpychać łokciami, taka tam konkurencja. Jak dają sobie radę w tym tłumie Kia Optima i Peugeot 508?

Kia Optima 

W przypadku Optimy mamy do czynienia z czwartą generacją auta, która została zbudowana według najnowszych standardów i zaprezentowana w ubiegłym roku. Samochód zyskał mocno na zmianach technicznych, ale jego sylwetka nie zmieniła się znacząco. 


Fot. Dariusz Dobosz O tych samochodach mówi się niewiele, ale to szare eminencje wśród „średniaków”. Zmodernizowany dwa lata temu 508 sprzedaje się wciąż dobrze. Zarówno w Europie jak i w Polsce plasuje się w okolicy 5-6 miejsca w swoim segmencie. W przypadku Optimy mamy do czynienia z czwartą generacją auta, zaprezentowaną w ubiegłym roku. Kia ma zatem w ręku atut bardzo nowoczesnego samochodu, i choć na razie jest poza pierwszą dziesiątką rankingu sprzedaży może pochwalić się bardzo wysoką dynamiką sprzedaży. A to oznacza, że za kilka miesięcy jej rynkowa pozycja może być dużo lepsza. Tymczasem jednak nowość z Korei musi udowadniać swoją wartość na tle konkurentów. Jednym z nich jest właśnie Peugeot 508, który w najtańszej wersji z benzynowym silnikiem 1.6 e-THP o mocy 165 KM kosztuje 92 800 zł. Najtańsza Kia Optima z dwulitrowym benzynowcem o mocy 163 KM to wydatek 89 900 zł. My zestawiliśmy ze sobą cieszące się dużym powodzeniem odmiany wysokoprężne.

Peugeot 508 trzyma się dzielnie, ale nie da się ukryć, że jego atrakcyjność spada. Tak naprawdę jest samochodem z 2010 r. Ma na karku sześcioletnią historię, a lifting z 2014 r. był tylko lekkim makijażem. Wydaje się też, że konkurencja wyprzedziła Peugeota pod względem stylistycznej atrakcyjności. Francuskie auto ma wyjątkowo stonowany wygląd, bez żadnej ekstrawaganckiej nuty, a elegancja, którą prezentuje bierze się wyłącznie z bardzo dobrych proporcji nadwozia. Choć nie ma estetycznego polotu jest przyjemny dla oka, z dużą przyjemnością zasiada się też w jego wnętrzu. Głównie ze względu na bardzo dobre materiały wykończeniowe i nienaganne wykończenie. Strona stylistyczna przedziału pasażerskiego jest równie klasyczna jak kształty karoserii. Wszystko jest poprawne, czytelne, miłe w dotyku, ale nie budzi emocji. A szkoda, bo szkoła francuskiego wzornictwa przyzwyczaiła nas do czegoś innego. To co sprawdza się w Volkswagenie niekoniecznie pasuje do Peugeota. Prawdziwym atutem auta jest jego przestronność. Miejsca za pierwszym rzędem foteli jest dużo, przestrzeni nad głowami jadących z tyłu również. Nie można też narzekać na bagażnik, choć do wyniku z Optimy sporo mu brakuje. W rodzinnych zastosowaniach kufer może okazać się nieco przyciasny.

Redakcja poleca:

Polecane pięciolatki. Przegląd popularnych modeli
Kierowcy zapłacą nowy podatek?
Hyundai i20 (2008-2014). Warto kupić?

Peugeot 508 

Zmodernizowany dwa lata temu 508 sprzedaje się wciąż dobrze. Zarówno w Europie jak i w Polsce plasuje się w okolicy 5-6 miejsca w swoim segmencie. 

Fot. Peugeot Strona techniczna wygląda o niebo lepiej. Mimo długiego stażu rynkowego praca podwozia wciąż prezentuje się od jak najlepszej strony. Wysoki komfort jazdy nie kłóci się z pewnością prowadzenia , dobrze działa układ kierowniczy z dobrze dobraną siłą wspomagającą, a do wytłumienia hałasu od strony podwozia także nie można mieć zastrzeżeń. Wszystko to sprawia, że 508-ką jeździ się wygodnie zarówno po szybkich trasach jak i kiepskich drogach lokalnych, chociaż nie zaznamy na nich legendarnej „miękkości” typowej dla dawnych aut francuskich.

Charakterystyką zawieszeń Peugeotowi bliżej do aut niemieckich, stosunkowo „twardych”. Próby dynamicznej jazdy pokazują jednak, że tej twardości mogło by być nieco więcej. Można by wówczas uniknąć niepotrzebnych przechyłów bocznych w szybko przejeżdżanych łukach  i wzdłużnych przy mocnym hamowaniu . Dwulitrowy turbodiesel Peugeota pozostawia po sobie bardzo dobre wrażenie, zarówno na drodze jak i przy dystrybutorze na stacji paliw. Jest mocny, elastyczny i oszczędny, pracuje cicho i spokojnie. Jego osiągi są zdumiewające, pod tym względem 508 zostawia Optimę w tyle. Ogromna zasługa w tym bardzo wysokiego momentu obrotowego, który jednocześnie jest zbawienny dla elastyczności silnika. To bardzo udana jednostka napędowa, niestety zestawiana wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

W przypadku Optimy mamy do czynienia z czwartą generacją auta, która została zbudowana według najnowszych standardów i zaprezentowana w ubiegłym roku. Samochód zyskał mocno na zmianach technicznych, ale jego sylwetka nie zmieniła się znacząco. Wciąż jest to jedno z najbardziej atrakcyjnych stylistycznie aut w segmencie D, którego dynamiczną linię wzbogacono teraz jeszcze lepiej dopracowanymi detalami. Nowa Optima w udany sposób łączy elegancję ze sportowym stylem, czym wyróżnia się z tłumu aut. To prawda, że nie ma w niej niczego szokującego, ale estetyczne smaczki w postaci nisko prowadzonego w tylnej części dachu, gustownych wlotów powietrza czy bogato profilowanych kloszy lamp dobrze skomponowanych z innymi elementami nadwozia tworzą niepowtarzalny wizerunek Optimy i przyciągają oko.

Kia Optima 

W przypadku Optimy mamy do czynienia z czwartą generacją auta, która została zbudowana według najnowszych standardów i zaprezentowana w ubiegłym roku. Samochód zyskał mocno na zmianach technicznych, ale jego sylwetka nie zmieniła się znacząco. 


Fot. Dariusz Dobosz

Kia Optima

W przypadku Optimy mamy do czynienia z czwartą generacją auta, która została zbudowana według najnowszych standardów i zaprezentowana w ubiegłym roku. Samochód zyskał mocno na zmianach technicznych, ale jego sylwetka nie zmieniła się znacząco.


Fot. Dariusz Dobosz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • SH (gość)

    Czy aby na pewno "benzynowy", Panie Autorze?

  • waw (gość)

    Zautomatyzowana dwusprzęgłowa? CRDI - beznzynowy. Jakość tekstu, cytując autora "przypada" o zawrót głowy...

  • Szymon (gość)

    Szkoda że pan Dariusz, dziennikarz z wieloletnim stażem w branży, schodzi na taki sobie poziom w robocie dziennikarskiej. Zwroty, np ten cytowany w komentarzu powyżej, błędy i ogólny banał płynący z tekstu nie przekonują.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Kia Optima zdjęcia

Kia Optima dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Peugeot 508 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Optima Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł