Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36835 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kia Picanto III. Największa w segmencie A

Data publikacji: Autor: Marcin Lewandowski

Kia Picanto III - test

Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

fot. Marcin Lewandowski Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

Kia Picanto zadebiutowała w 2003 roku we Frankfurcie. Nieduże nadwozie, zwarte podwozie i zrywne silniki to określenia najlepiej opisujące pierwszą generację. Ale swego rodzaju problemem okazała się mocno dalekowschodnia stylistyka, która na Starym Kontynencie odczytywana była jako adresowana głównie do płci pięknej. W 2011 roku poradzono sobie z tym prezentując w Genewie drugą generację Picanto. Samochód zyskał atrakcyjnie wyglądające nadwozie, które spodobało się na całym świecie. Dowodem jest ponad 1,4 mln sprzedanych egzemplarzy, z czego 300 tys. trafiło do Europy. Klienci zapytani o powody wyboru tego dalekowschodniego malca wskazali stylistykę, rozmiary ułatwiające poruszanie się po mieście, niskie koszty utrzymania i relatywnie atrakcyjne cenowo wyposażenie.

Kia Picanto III - test

Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

fot. Marcin LewandowskiPo sześciu latach przyszła pora na trzecią odsłonę najmniejszej Kii. Sukces poprzednika spowodował, że podczas prac cały czas patrzono na „wzorzec”, który mimo wszystko wypadało poprawić. Nie była to łatwa sztuka. Na początek przyjęto założenia dotyczące wymiarów zewnętrznych. Nowe Picanto mierzy 3595 mm długości i 1595 mm szerokości, czyli dokładnie tyle samo, co poprzednik. Nowa generacja zmieści się wszędzie tam, gdzie wjeżdżało Picanto drugiej generacji. To dobra wiadomość dla tych, co muszą parkować w bardzo ciasnych miejscach, lub ich filigranowy garaż nie chce rosnąć by pomieścić coraz to większe pojazdy. Wstępnym założeniem było też utrzymanie stylistyki w dotychczasowym duchu, ale nowym wydaniu. Znakami rozpoznawczymi jest groźne spojrzenie przednich reflektorów, grill typu „tiger nose”, czy podniesiona linia boczna okien w tylnych drzwiach.

Redakcja poleca:

5 lat więzienia za jazdę bez prawa jazdy?
Fabryczna instalacja LPG. To trzeba wiedzieć
Punkty karne kierowcy sprawdzą w sieci

Choć zasadnicze wymiary zewnętrzne niemal nie drgnęły, podwozie nie obeszło się bez zmian. Zastosowano zupełnie nową platformę, przy okazji wydłużając o 15 mm rozstaw osi, wynoszący obecnie 2400 mm. Inżynierowie „przesunęli” kabinę do przodu, przez co zostało więcej miejsca z tyłu auta. Obrazując to za pomocą liczb, przednia oś powędrowała o 25 mm do przodu, tylna o 10 mm także do przodu. Dzięki temu zabiegowi kabina pozostała co najmniej równie przestronna, co dotychczas, zaś bagażnik zwiększył swoją objętość z 200 do 255 litrów, dzięki czemu Picanto przejmuje pod tym względem pozycję lidera w swojej klasie. Po rozłożeniu oparć tylnej kanapy z regulowanymi zagłówkami mamy do dyspozycji 1010 litrów (+92 l). Także ten wynik jest najlepszy w segmencie A. Podłoga bagażnika ma dwa poziomy. W górnym tworzy ze złożonymi oparciami płaską podłogę skrywając pod spodem schowek o 140-milimetrowej głębokości.

Kia Picanto III - test

Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

fot. Marcin LewandowskiNa tak niewielkiej długości trudno wyczarować większą przestrzeń dla pasażerów, czy poprawić ich komfort, ale i to okazało się możliwe. Deskę rozdzielczą „podcięto” o 15 mm, by zwiększyć ilość miejsca na kolana siedzących z przodu. W sprawie wygody podróżowania zastosowano przesuwany podłokietnik pomiędzy przednimi fotelami oraz regulację górnego mocowania pasów bezpieczeństwa, zaś oparcie tylnej kanapy jest teraz odchylone o 2 st. bardziej, niż w poprzedniku. Choć na innych rynkach w podstawie Picanto jest czteroosobowe, to w Polsce nie ma konieczności dopłaty, wszystkie są standardowo pięcioosobowe. O ile miejsca na nogi i nad głowami jest wystarczająco, to wąskie nadwozie sugeruje, że na tylnej kanapie w trójkę zmieszczą się jedynie szczupli nastolatkowie.

Przy tej okazji warto wspomnieć, że Kia zdecydowała się zrezygnować z nadwozia trzydrzwiowego ze względu na nikłe zainteresowanie ze strony klientów. W Polsce nie powinno to być problemem, bo „trzydrzwiówki” cieszą się jeszcze mniejszym wzięciem, niż w innych krajach europejskich. W przypadku małej Kii stanowiły ok. 9% sprzedaży.

Kia Picanto III - test

Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

fot. Marcin LewandowskiNowa Kia Picanto powstała z myślą o gładkim przejściu przez testy zderzeniowe Euro NCAP. Z tego powodu w strukturze ilość stali o wysokiej wytrzymałości zwiększyła się dwukrotnie i stanowi obecnie 44%. To poprawiło sztywność kabiny o 32%, ale też wpłynęło na zredukowanie masy szkieletu nadwozia o 23 kg. Mimo to masa własna gotowego auta zwiększyła się o ok. 60 kg, co częściowo zawdzięcza wydłużeniu listy wyposażenia standardowego. W kwestii bezpieczeństwa czynnego, w Picanto po raz pierwszy oferowany jest system awaryjnego hamowania AEB.

Samochody segmentu A są często wybierane przez młodych klientów, dlatego na pokładzie nie mogło zabraknąć multimediów pozwalających na połączenie smartfona z pokładowym systemem rozrywki. W topowej wersji mamy do dyspozycji 7-calowy ekran dotykowy obsługujący Android Auto i Apple CarPlay, pokładową nawigację oraz kamerę cofania. Opcjonalnie smartfofon może być ładowany bezprzewodowo, w standardzie mamy gniazdo USB.

Kia Picanto III - test

Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

fot. Marcin Lewandowski

Kia Picanto III - test

Przed inżynierami i stylistami Kii postawiono nie lada wyzwanie. Musieli stworzyć od nowa samochód doceniony i lubiany niemal na całym świecie. Ale jak poprawić coś, co przez użytkowników jest uważane za wyjątkowo udane? Oto jak pracownicy koreańskiej marki poradzili sobie z tym zadaniem.

fot. Marcin Lewandowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Kia Picanto zdjęcia

Kia Picanto dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia Picanto opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Picanto Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł