W salonach na Wybrzeżu sprzedawano rocznie ponad 300 modeli Pride, które teraz pojawiają się na giełdzie i w ogłoszeniach prasowych. Amatorów przyciąga niska cena, silnik o pojemności 1,3 l, zapewniający dobre osiągi oraz niskie koszty eksploatacji. Przeciwnicy krytykują przestarzałą sylwetkę i ubogie wyposażenie.
Sprzedający Kia Pride na giełdach twierdzą zgodnie, że w pierwszych latach eksploatacji Pride są bezawaryjne i wymagają jedynie przeglądów oraz wymiany oleju. Każdy sprzedający chwali swoje auto, ale wiarygodni są przede wszystkim posiadacze dokumentów serwisowych, gdzie wpisana jest każda wymiana, nawet najdrobniejszego elementu czy mechanizmu.
Kia Pride prezentuje się jako dobrze wykonany, mały i tani samochód. Te cechy decydują, że pojazd ten cieszy się powodzeniem na rynku używanych aut.
- Kia Pride z 1999 roku jest lepsza od wszystkich małych samochodów, wycenionych na 16,5 tys. zł - tak Leopold Nowicki z Gdańska, namawiał potencjalnych nabywców na pruszczańskiej giełdzie. - Auto dobrze się prowadzi i ma wysokie zawieszenie, pozwalające pokonywać dziury w asfalcie na ulicach Gdańska. Do jakości Pride nie można mieć zastrzeżeń. Pojazd ten skonstruowano na bazie solidnej Mazdy 121. Wszystko jest w nim proste i nie ma się co psuć. Lubię małe samochody, ale nowe, kupowane w salonie. Przez kilka lat nie muszę martwić się o ewentualne usterki i nie ponoszę kosztów napraw. Małe samochody dopingują mnie do spokojnej jazdy. Nie wypada ścigać się z BMW na drodze obsadzonej drzewami. Następnym moim pojazdem będzie nowszy model Kia, czyli nieco mocniejszy i droższy Rio. Jedyną wadą sprzedawanego auta, biorąc pod uwagę jego cenę, są niezbyt wygodne fotele. Do wykonania mechanizmów, ich trwałości i wystroju wnętrza nie mam żadnych zarzutów.
Ceny części (w zł)
Nakładka zderzaka przed. | 663 |
Łożysko piasty przed. koła | 260 |
Pasek rozrządu | 98 |
Dwa łożyska przed. koła | 150 |
Klocki ham. komplet przód | 150 |
Dwie tarcze ham. przed. | 250 |
Filtr oleju | 22 |
Filtr powietrza | 50 |
Amortyzator przód | 340 |
Zalety i wady
- Mała awaryjność
- Wystarczająca moc
- Dobre warunki jezdne
- Niskie zużycie paliwa
- Łatwe naprawy
- Zbyt duży hałas we wnętrzu na wysokich obrotach
- Przestarzała sylwetka
- Ubogie wyposażenie
Niełatwa sprzedaż używanego auta
Dane techniczne Kia Pride 1,3 l - 47 KM
Wymiary | 3475 x 1605 x 1450 |
Rozstaw osi | 2295 |
Rozstaw kół | 1400 przód, 1385 tył |
Masa własna (kg) | 795 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1270 |
Objętość bagażnika (dm sześc.) | 190 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprze. 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder |
Pojemność (cm sześc.) | 1324 |
Moc (KM) | 47 |
Stopień sprężenia | 9,4 |
Skrzynia biegów | pięciobiegowa oraz wersje automatyczne |
Zawieszenie przód | kolumnowe typu McPherson |
Zawieszenie tył | oś podatna z kolumną McPherson |
Układ kierowniczy | brak wspomagania w seryjnym wyposażeniu |
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) | 13,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 159 |
Zużycie paliwa przy 100 km/h | 6,7 |
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l) | 7,8 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?