Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36558 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kia Rio

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. M.Pobocha: Kia Rio sedan to jeden z najtańszych na naszym rynku samochodów z tego rodzaju nadwoziem. Można kupić ją za 39 990 zł. Grono tanich sedanów oferowanych w Polsce: Dacii Logan, Fiata Albei czy Skody Fabii powiększyło się o Kię Rio.

To auto w cenie od 39 990 zł ma umożliwić koreańskiej firmie dalszą ekspansję na naszym rynku. Fot. M.Pobocha: Kia Rio sedan to jeden z najtańszych na naszym rynku samochodów z tego rodzaju nadwoziem. Można kupić ją za 39 990 zł.

 

Samochody 4-drzwiowe cieszą się w Polsce dużą popularnością. Kształt nadwozia kojarzony z luksusowymi limuzynami sprawia, że właściciel pojazdu czuje się w nim bardziej prestiżowo niż w hatchbacku. Sedan w niewygórowanej cenie jest u nas jednocześnie niczym Fot. M.Pobocha: Rio oferowana jest wyłącznie z silnikiem benzynowym 1,4 l/97 KM. „człowiek – orkiestra”: ma służyć do jeżdżenia po zakupy, do pracy czy na wakacje. Bywa, że to jedyny samochód w rodzinie. Z tymi wymaganiom nowe Rio radzi sobie dość dobrze.

 

Cechy szczególne

 

Rio zbudowano na tej samej płycie podłogowej co nowego Hyundaia Accenta. Kia należy bowiem do koncernu Hyundai. Ilość miejsca na nogi nie budzi zastrzeżeń, w przeciwieństwie do niewystarczającej ilości miejsca nad głowami pasażerów Fot. M.Pobocha:
Bagażnik ma pojemność 390 l. To przeciętny wynik w porównaniu z konkurentami, np. Skoda Fabią czy Dacią Logan. siedzących z tyłu, wynikającej z dość gwałtownie opadającej linii dachu. Tablica przyrządów jest nieskomplikowana, ale czytelna i ma wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej, ostatnio eliminowany w innych samochodach. Bagażnik o pojemności 390 l nie zachwyca objętością biorąc pod uwagę, że w konkurencyjnej Fabii ma 438 l, w Loganie - 510 l, a w Albei aż 515 l. Oparcie tylnej kanapy można składać w stosunku 60:40.

 

Silnik

 

Kia Rio dostępna jest w Polsce z jedną tylko jednostką napędową. Rzędowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l rozwija moc 97 KM. Maksymalny moment obrotowy 125 Nm Fot. M.Pobocha: Deskę rozdzielczą zaprojektowano z prostotą, ale funkcjonalnie. Zegary są czytelne. Nie zabrakło wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej silnik. dostępny jest przy 4 700 obr/min co powoduje, że chcąc sprawnie przyspieszać trzeba często sięgać do dźwigni zmiany biegów. Zużycie paliwa na poziomie 5,2 l w trasie i 7,9 l w cyku miejskim jest zadowalające. Dzięki dodatkowemu wygłuszeniu komory silnika oraz zmianach w układzie dolotowym i wydechowym hałas docierający do przedziału pasażerskiego nie jest natarczywy.

 

Wrażenia z jazdyFot. M.Pobocha: Wnętrze jest przestronne. Jedyny mankament stanowi mała ilość miejsca nad głowami wyższych pasażerów siedzących z tyłu.

 

W zawieszeniu przednim Kii Rio zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną z wahaczami wzdłużnymi. To rozwiązanie stosunkowo proste i powszechnie stosowane, szczególnie w samochodach, których cena z założenia ma być niewysoka. Elementy zawieszenia zestrojono przy tym stosunkowo miękko, co ma tę zaletę, że nierówności polskich dróg są dobrze tłumione. Efektem miękkiej charakterystyki jest jednak mniej pewne zachowanie pojazdu na zakrętach. Szybka jazda na wirażu powoduje zarzucenie tyłu. Fotele są dobrze wyprofilowane, choć mogłyby mieć lepsze trzymanie boczne. Precyzyjniej mogłaby pracować 5-stopniowa, manualna skrzynia biegów.

 

Podsumowanie

 

Kia Rio sedan to ciekawa propozycja. Cena podstawowej wersji wynosząca poniżej 40 tys. zł może kusić klientów poszukujących taniego, wygodnego auta. Pod względem przestrzeni wewnątrz samochód może zadowolić. Także wyposażenie standardowe jest wystarczające.

 

 Wybrane dane techniczne

                                              

Typ silnika

benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1399

Moc maksymalna (KM/obr/min):

97/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

125/4700

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

12,3

Prędkość maksymalna (km/h):

177

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*:

bd.

Droga hamowania od 100 km/h (m):

bd

Pojemność bagażnika (dm3):

390

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

45

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

5,2/7,9

Długość x szerokość x wysokość (cm):

424 x 170 x 147

Rozstaw osi (cm):

250

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata):

3/6

Cena (zł):

39 990

 

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

 

Przestronność wnętrza

****

Wnętrze jest przestronne. Na brak miejsca nad głową mogą narzekać wyżsi pasażerowie siedzący z tyłu.

Silnik

***

Silnik „lubi” wysokie obroty.

Dynamika

****

Wystarczająca dynamika.

Zużycie paliwa

***

Jak na tę wielkość pojazdu silnik jest wystarczająco oszczędny.

Nowoczesność konstrukcji

***

Nowoczesna koncepcja pojazdu, tradycyjna konstrukcja zawieszenia.   

Wyposażenie

***

Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – wystarczające, podobnie jak z zakresu komfortu.

 

Wyposażenie seryjne:

Kia Rio Family

 

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

Centralny zamek

S

Elektrycznie sterowane szyby (przód/tył)

S

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Kia Rio zdjęcia

Kia Rio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Rio Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł