Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kia Sportage. Nowy rodzaj napędu i inne zmiany

Mariusz Michalak
Kia Sportage Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.Fot. Kia
Kia Sportage Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.Fot. Kia
Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.

Zmiany w stylistyce nadwozia Sportage obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe przednie i tylne światła oraz nowe 16-, 17- i 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów. W ramach wyposażenia dodatkowego będą dostępne chromowane elementy wykończeniowe we wnętrzu, chromowana osłona chroniąca silnik od spodu oraz pięć nowych kolorów nadwozia.

Model GT Line jest wyposażony w czarną, błyszczącą, mocno przetłaczaną osłonę chłodnicy, lakierowaną na wysoki połysk w kolorze czarnym i srebrnym płytę chroniącą silnik oraz w wstawki z ciemnego chromu na progach i na pokrywie bagażnika. Zarezerwowane dla modelu GT Line 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów zostały przeprojektowane. Wszystkie wersje silnikowe są wyposażone w podwójną końcówkę układu wydechowego oraz w lampy przeciwmgielne LED w kształcie kostek lodu.

W kabinie zmieniono m.in. zestaw wskaźników i kierownicę oraz zastosowano czarno-szarą tapicerkę. Do wersji GT Line jest dostępna nowa czarno-szara tapicerka skórzana lub (jako opcja) czarna z czerwonymi akcentami.

Nowa gama silników

Sportage oferuje teraz szerszą gamę silników niż dotychczas. Ofertę uzupełnia nowy zespół napędowy EcoDynamics+ z dwulitrowym turbodieslem z rodziny „R” i silnikiem elektrycznym o napięciu 48V. W hybrydowym zespole napędowym typu mild hybrid silnik elektryczny, zasilany z akumulatora o napięciu 48V, wspiera spalinową jednostkę napędową podczas przyspieszania. Dzięki nowemu, sterowanemu elektronicznie Mild-Hybrid Starter-Generator, który przełącza się pomiędzy dwoma trybami pracy – „silnik” i „generator”, wydłuża się czas kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. To pozwala obniżyć emisję CO2.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Dotychczas montowany w Sportage silnik CRDi o pojemności 1,7 l (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) został zastąpiony przez nową 1,6-litrową jednostkę napędową z rodziny „U3”. Nowy turbodiesel występuje w dwóch wariantach mocy – 115 KM i 136 KM. W mocniejszej wersji Sportage jest dostępny z napędem na cztery koła i 7-biegową przekładnią z dwoma sprzęgłami.

Nowi asystenci i nowe systemy multimedialne

Sportage po liftingu wyposażony będzie w aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, kamery Around View Monitor ułatwiające parkowanie i Driver Attention Warning, czyli system wykrywający zmęczenie kierowcy. Do wyboru będą dwa nowe systemy multimedialne – z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali oraz 8-calowy niemal bez ramki dookoła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty