Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38345 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Kia Sportage. Nowy rodzaj napędu i inne zmiany

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Kia Sportage 

Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.

Fot. Kia Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.

Zmiany w stylistyce nadwozia Sportage obejmują nowe zderzaki z przodu i z tyłu, nowe przednie i tylne światła oraz nowe 16-, 17- i 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów. W ramach wyposażenia dodatkowego będą dostępne chromowane elementy wykończeniowe we wnętrzu, chromowana osłona chroniąca silnik od spodu oraz pięć nowych kolorów nadwozia.

Model GT Line jest wyposażony w czarną, błyszczącą, mocno przetłaczaną osłonę chłodnicy, lakierowaną na wysoki połysk w kolorze czarnym i srebrnym płytę chroniącą silnik oraz w wstawki z ciemnego chromu na progach i na pokrywie bagażnika. Zarezerwowane dla modelu GT Line 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów zostały przeprojektowane. Wszystkie wersje silnikowe są wyposażone w podwójną końcówkę układu wydechowego oraz w lampy przeciwmgielne LED w kształcie kostek lodu.

Zobacz także: TOP 10 sposobów na mniejsze spalanie

W kabinie zmieniono m.in. zestaw wskaźników i kierownicę oraz zastosowano czarno-szarą tapicerkę. Do wersji GT Line jest dostępna nowa czarno-szara tapicerka skórzana lub (jako opcja) czarna z czerwonymi akcentami.

Nowa gama silników

Sportage oferuje teraz szerszą gamę silników niż dotychczas. Ofertę uzupełnia nowy zespół napędowy EcoDynamics+ z dwulitrowym turbodieslem z rodziny „R” i silnikiem elektrycznym o napięciu 48V. W hybrydowym zespole napędowym typu mild hybrid silnik elektryczny, zasilany z akumulatora o napięciu 48V, wspiera spalinową jednostkę napędową podczas przyspieszania. Dzięki nowemu, sterowanemu elektronicznie Mild-Hybrid Starter-Generator, który przełącza się pomiędzy dwoma trybami pracy – „silnik” i „generator”, wydłuża się czas kiedy silnik spalinowy jest wyłączony. To pozwala obniżyć emisję CO2.

Zobacz także: Fiat 500C w naszym teście

Dotychczas montowany w Sportage silnik CRDi o pojemności 1,7 l (z bezpośrednim wtryskiem typu common-rail) został zastąpiony przez nową 1,6-litrową jednostkę napędową z rodziny „U3”. Nowy turbodiesel występuje w dwóch wariantach mocy – 115 KM i 136 KM. W mocniejszej wersji Sportage jest dostępny z napędem na cztery koła i 7-biegową przekładnią z dwoma sprzęgłami.

Nowi asystenci i nowe systemy multimedialne

Sportage po liftingu wyposażony będzie w aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, kamery Around View Monitor ułatwiające parkowanie i Driver Attention Warning, czyli system wykrywający zmęczenie kierowcy. Do wyboru będą dwa nowe systemy multimedialne – z ekranem dotykowym o przekątnej 7 cali oraz 8-calowy niemal bez ramki dookoła.

Kia Sportage 

Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.

Fot. Kia

Kia Sportage

Odświeżona Kia Sportage to pierwszy samochód marki Kia, który w ramach globalnej strategii elektryfikacji modeli został wyposażony w zespół napędowy typu mild hybrid składający się z wysokoprężnej jednostki napędowej oraz silnika elektrycznego o napięciu 48V.

Fot. Kia

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • robik (gość)

    ciekawe ile będzie gwarancji na tych asystentów, nawigację, kamery, czujniki i całą tę elektronikę w kabinie. Jak to się zacznie psuć to koszty naprawy ogromne.

  • zenek (gość)

    w kia gwarancja na 7 lat. i akurat przeglądy dla sportage co 2 lata poniżej 1 tys zł.

  • Helmut (gość)

    Zenek zapomniałeś że gwarancja 7 lat nie obejmuje całego samochodu i jeszcze jest ograniczona przebiegiem. A jak na przeglądzie przyjdzie robić zawieszenie albo hamulce to wątpię żebyś w tysiącu się wyrobił.

  • ixydog (gość)

    W dzisiejszych czasach kupować Diesla - to jak kupić czarno-biały telewizor...

  • clown (gość)

    Ciekawe jaka cena pewnie niemała na takie bajery, jakbym kupował suva to nie za więcej niż 60 kawałków może coś w stylu xlv. Chociaż jak sie słyszy że ceny pójdą w góre przez nowe wyposażenie obowiązkowe to niedługo i tyle nie wystarczy na nówke

  • eureka (gość)

    kupując SUV-a przyczyniacie się do niszczenia planety w znacznie większym stopniu niż kupując zwykłego hatchbacka. To jest oczywisty fakt. Pamiętajcie o tym.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Kia Sportage dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia Sportage Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł