Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37025 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Kia Stinger w europejskim wydaniu

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Kia Stinger 

Kia sięga do segmentu aut sportowych. Dowodem jest ekspresyjne pięciodrzwiowe coupe Stinger, które kilka dni temu zaprezentowano dziennikarzom. Auto wejdzie do sprzedaży w IV kwartale tego roku.

Fot. Wojciech Frelichowski  Kia sięga do segmentu aut sportowych. Dowodem jest ekspresyjne pięciodrzwiowe coupe Stinger, które kilka dni temu zaprezentowano dziennikarzom. Auto wejdzie do sprzedaży w IV kwartale tego roku.

Kiedy nieco ponad 10 lat temu Kia wprowadzała na rynek model Cee'd, tylko nieliczni analitycy motoryzacyjni wróżyli sukces - marce i temu autu. Ale chyba jeszcze mniejsza grupa osób przepowiadała, że Koreańczycy na tym nie poprzestaną i będą chcieli sięgać wyżej. Mocno weszli w segment SUV (model Sportage), mają przedstawiciela w klasie średniej (Optima), zbratali się z technologią hybrydową (Niro, Optima Hybrid), a teraz mają apetyt na prestiżowy segment aut sportowych w wydaniu gran turismo.

Chodzi o model Stinger, który na początku tego roku miał premierę na salonie samochodowym w Detroit, a kilka dni temu odbyła się jego prasowa premiera w Europie. Auto wywodzi się z konceptu GT, który Kia pokazała ponad pięć lat temu. Jednocześnie zapowiadając, że ten pojazd trafi do produkcji seryjnej.

Za stylistykę Stingera odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowanym przez Petera Schreyera. Zadanie, jakie otrzymali polegało na opracowanie projektu auta o ekspresyjnej stylistyce i zachęcające do długiej podróży.

W stylu gran turismo

Styliści stworzyli samochód w stylu gran turismo o dynamicznym wyglądzie, który wręcz prowokuje do szybkiej jazdy. Wystarczy popatrzeć choćby na przednią partię nadwozia, gdzie widzimy szereg stylistycznych popisów - np. pionowe otwory w zderzaku mające dostarczać powietrze do chłodzenia hamulców, reflektory o nieregularnym kształcie (z diodowymi światłami), czy dwa małe wloty powietrza na masce silnika.

Redakcja poleca:

Tablice rejestracyjne. Kierowców czeka rewolucja?
Domowe sposoby na zimową jazdę
Niezawodny maluch za małe pieniądze

Z tyłu ostro zakończona bryła karoserii została wyposażona w aż cztery owalne końcówki układu wydechowego oraz efektowny dyfuzor. Zaś światła wykonano w technologii LED.

Sportowa atmosfera

Kia Stinger 

Kia sięga do segmentu aut sportowych. Dowodem jest ekspresyjne pięciodrzwiowe coupe Stinger, które kilka dni temu zaprezentowano dziennikarzom. Auto wejdzie do sprzedaży w IV kwartale tego roku.

Fot. Wojciech Frelichowski  Dynamiczny wygląd zewnętrzny auta znajduje swoją kontynuację w kabinie. To na przykład szprychowe, okrągłe otwory wentylacji, które są zarówno z przodu, jak i z tyłu. Za grubą, pokrytą skórą kierownicą mieszczą się dwa duże analogowe zegary z czerwonymi wskazówkami i oprawione metalowym wykończeniem. Mocno wyprofilowane fotele pokryto miękką skórą Nappa.

Środkowa konsola ma dwie wyraźnie zaznaczone części, które tworzą system multimedialny z dużym ekranem oraz elementy obsługi klimatyzacji w dolnej części.

Sterowana trakcja

Producent podkreśla, że w opracowywaniu Stingera wielką uwagę poświęcono układowi jezdnemu. Zajął się tym Albert Biermann, który trzy lata temu przeszedł  z BMW. Stinger to pierwsza Kia z tego segmentu, w którym nabywca będzie mógł wybrać wersję z napędem na tylne lub na cztery koła. Auta z napędem na tylne koła mają seryjnie montowany mechaniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Natomiast w przypadku napędu 4x4 dodatkowo jest nowy system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego między koła – Torque Vectoring. System ten na bieżąco monitoruje przyczepność poszczególnych kół i, w zależności od chwilowej potrzeby, automatycznie dostosowuje wielkość momentu obrotowego, który trafia do każdego z kół.

Ponadto Stinger to pierwszy model marki, który umożliwia kierowcy wybór trybu pracy układu przeniesienia napędu poprzez system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, znany jako Dynamic Stability Damping Control. Siła wspomagania układu kierowniczego również może być regulowana i jest dostosowywana do 1 z 5 trybów pracy.

Kia Stinger 

Kia sięga do segmentu aut sportowych. Dowodem jest ekspresyjne pięciodrzwiowe coupe Stinger, które kilka dni temu zaprezentowano dziennikarzom. Auto wejdzie do sprzedaży w IV kwartale tego roku.

Fot. Wojciech Frelichowski

Kia Stinger

Kia sięga do segmentu aut sportowych. Dowodem jest ekspresyjne pięciodrzwiowe coupe Stinger, które kilka dni temu zaprezentowano dziennikarzom. Auto wejdzie do sprzedaży w IV kwartale tego roku.

Fot. Wojciech Frelichowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • olo (gość)

    Zjawiskowa <3

  • drian (gość)

    Gdzie te ceny?

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Kia zdjęcia

Kia dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Kia Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł