Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 38184 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kia XCeed 1.6 204 KM. Test nowości z najmocniejszym silnikiem benzynowym

Data publikacji: Autor: Ryszard M. Perczak / TVN Turbo / x-news

Kia XCeed 

Do testów wybraliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,6 l/204 KM oraz z bogatym wyposażeniem m.in. w 10,2-calowy wyświetlacz centralny i szereg systemów wspierających kierowcę w bezpiecznym poruszaniu się tym samochodem. Cena auta w testowanej wersji to około 130 tys. złotych, ale biorąc pod uwagę, jak się to wszystko w czasie jazdy sprawdzało tu uważamy, że nie są to źle wydane pieniądze.

Fot. Ryszard M. Perczak Chorwackie drogi a nawet bezdroża pozwoliły nam sprawdzić, jak się spisuje w praktyce najnowszy, wchodzący właśnie na polski rynek nowy model marki Kia. Chodzi oczywiście o XCeed, crossovera, który dołączył do trzech już znanych wersji nadwoziowych Ceeda, a mianowicie hatchbacka, kombi i shooting-brake. Przypomnijmy, że kompaktowa Kia Ceed trzeciej generacji z nadwoziem typu hatchback debiutowała w maju zeszłego roku, kilka miesięcy później zobaczyliśmy Ceeda kombi i na początku tego roku wersję shooting-brake (ProCeed).

XCeed jest odpowiedzią marki Kia na zapotrzebowanie rynku. Okazuje się bowiem, że kierowcy coraz częściej wybierają tej klasy auto, ale które ma wyższą pozycję za kierownicą, większy niż w samochodzie osobowym prześwit oraz kilka dodatków w wyposażeniu pozwalających na bezpieczniejsze opuszczanie dróg asfaltowych.

Najnowsza wersja Kia XCeed ma nie tylko dłuższe od hatchbacka o ponad 8 cm i wyższe o 5 cm nadwozie ale również prześwit o 4 cm wyższy, bo wynoszący około 18 cm. Jednocześnie progi, nadkola oraz zderzaki z przodu i tylny mają dodatkowe osłony po to aby np. podrywane z nawierzchni drogi kamienie nie niszczyły tych fragmentów karoserii.

Kia XCeed 

Do testów wybraliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,6 l/204 KM oraz z bogatym wyposażeniem m.in. w 10,2-calowy wyświetlacz centralny i szereg systemów wspierających kierowcę w bezpiecznym poruszaniu się tym samochodem. Cena auta w testowanej wersji to około 130 tys. złotych, ale biorąc pod uwagę, jak się to wszystko w czasie jazdy sprawdzało tu uważamy, że nie są to źle wydane pieniądze.

Fot. Ryszard M. Perczak Do testów wybraliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,6 l/204 KM oraz z bogatym wyposażeniem m.in. w 10,2-calowy wyświetlacz centralny i szereg systemów wspierających kierowcę w bezpiecznym poruszaniu się tym samochodem. Cena auta w testowanej wersji to około 130 tys. złotych, ale biorąc pod uwagę, jak się to wszystko w czasie jazdy sprawdzało tu uważamy, że nie są to źle wydane pieniądze.

XCeed równie dobrze sprawował się przy szybkiej jeździe autostradą, jak wtedy, gdy zjechaliśmy nim na krętą, szutrową drogę w górach. W każdej sytuacji auto prowadziło się pewnie zapewniając kierowcy i towarzyszącym mu pasażerom odpowiedni komfort oraz bezpieczeństwo. Na autostradzie nawet przy prędkościach 110 – 130 km/h XCeed zachowywał się pewnie, a precyzyjny układ kierowniczy dawał kierowcy poczucie panowania nad pojazdem. Szumy dochodzące z zewnątrz oraz odgłos pracy silnika pozwalały na swobodną rozmowę w kabinie bez potrzeby podnoszenia głosu. Wygodne fotele oraz dająca się w dwóch płaszczyznach ustawiać kierownica, zapewnia wygodne kierowanie osobom o różnym wzroście. Na podkreślenie zasługują czytelne zegary, których wygląd można zmienić włączając tryb jazdy Sport.

Podobało nam się, że przy ciasnych nawrotach sprawnie działająca, 7-biegowa automatyczna przekładnia zdejmowała z głowy kierowcy kłopot z utrzymywaniem odpowiednich obrotów silnika podczas wspinaczki po wąskiej i bardzo krętej szutrówce. Przy okazji doceniliśmy również obecność systemu nie pozwalającemu zjeżdżać do tyłu wtedy, gdy np.ruszaliśmy pod górę.

Zobacz także: Jakimi pojazdami można jeździć mając prawo jazdy kategorii B?

Kia XCeed 

Do testów wybraliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,6 l/204 KM oraz z bogatym wyposażeniem m.in. w 10,2-calowy wyświetlacz centralny i szereg systemów wspierających kierowcę w bezpiecznym poruszaniu się tym samochodem. Cena auta w testowanej wersji to około 130 tys. złotych, ale biorąc pod uwagę, jak się to wszystko w czasie jazdy sprawdzało tu uważamy, że nie są to źle wydane pieniądze.

Fot. Ryszard M. Perczak Średnie spalanie, w zależności od warunków jazdy wahało się podczas naszych jazd testowych od 6,2 do 8,7 l/100 km. Na autostradzie wykorzystywaliśmy tryb Sport.

Crossover Kia pozytywnie zaskoczył nas także wtedy, gdy musieliśmy do bagażnika zapakować niezbędny sprzęt sportowy oraz walizki z rzeczami osobistymi. Dosyć łatwo było, składając tylną kanapę przestrzeń podstawowych 440 litrów zwiększyć do prawie 1000.

W polskim przedstawicielstwie Kia liczą, że jeszcze w tym roku dilerzy sprzedadzą 500 tych samochodów. Prognozują również, że polscy kierowcy najchętniej będą wybierać silniki benzynowe 1,4 l/140 KM oraz testowany przez nas 1.6 o mocy 204 KM. Kogo możemy się spodziewać wśród nabywców XCeeda? Otóż wszystkich, którzy poszukują tej wielkości auta osobowego z cechami SUV-a, ale którym niekoniecznie bliżej do Kia Sportage, który jest dłuższy i cięższy do tego crossovera. Ponadto na ten samochód powinni zwrócić uwagę kierowcy poszukujący pojazdu  niebanalnego z wyglądu, dobrze wyposażonego oraz w relatywnie niewysokiej cenie.

Kia XCeed silniki

Benzynowe

1,0 l / 120 KM T-GDI

Rodzaj                                  trzycylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka   71,0 x 84,0 mm

Stopień sprężania                   10,0:1

Maksymalna moc                    120 KM (88 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 172 Nm w przedziale od 1.500 do 4.000 obr./min.

Liczba zaworów                        12 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                      wtrysk bezpośredni

Norma emisji                          Euro 6d Temp EVAP ISC



1,4 l / 140 KM T-GDI

Rodzaj                                  czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                1.353 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka  71,6 x 84,0 mm

Stopień sprężania                   10,0:1

Maksymalna moc                    140 KM (103 kW) przy 6.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy  242 Nm w przedziale od 1.500 do 3.200 obr./min.

Liczba zaworów                         16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                        wtrysk bezpośredni

Norma emisji                            Euro 6d Temp EVAP ISC




1,6 l / 204 KM T-GDI

Rodzaj                                  czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                1.591 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka   77,0 x 85,44 mm

Stopień sprężania                    10,0:1

Maksymalna moc                     204 KM (150 kW) przy 5.500 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy  265 Nm w przedziale od 1.500 do 4.500 obr./min.

Liczba zaworów                         16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                       wtrysk bezpośredni

Norma emisji                           Euro 6d Temp EVAP ISC


Turbodiesel


1,6 l / 136 KM Smartstream CRDi

Rodzaj                                  czterocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany

Pojemność skokowa                1.598 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka   77,0 x 85,8 mm

Stopień sprężania                    15,9:1

Maksymalna moc                    136 KM (100 kW) przy 4.000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy 280 Nm w przedziale od 1.500 do 3.000 obr./min. (6M)

                                        320 Nm w przedziale od 2.000 do 2.250 obr./min. (7DCT)

Liczba zaworów                      16 (4 na cylinder)

Rodzaj zasilania                     wtrysk bezpośredni typu Common-rail

Norma emisji                         Euro 6d Temp EVAP ISC

Kia XCeed 

Do testów wybraliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,6 l/204 KM oraz z bogatym wyposażeniem m.in. w 10,2-calowy wyświetlacz centralny i szereg systemów wspierających kierowcę w bezpiecznym poruszaniu się tym samochodem. Cena auta w testowanej wersji to około 130 tys. złotych, ale biorąc pod uwagę, jak się to wszystko w czasie jazdy sprawdzało tu uważamy, że nie są to źle wydane pieniądze.

Fot. Ryszard M. Perczak

Kia XCeed

Do testów wybraliśmy wersję z najmocniejszym silnikiem benzynowym 1,6 l/204 KM oraz z bogatym wyposażeniem m.in. w 10,2-calowy wyświetlacz centralny i szereg systemów wspierających kierowcę w bezpiecznym poruszaniu się tym samochodem. Cena auta w testowanej wersji to około 130 tys. złotych, ale biorąc pod uwagę, jak się to wszystko w czasie jazdy sprawdzało tu uważamy, że nie są to źle wydane pieniądze.

Fot. Ryszard M. Perczak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Dren (gość)

    130 tysięcy to sporo, chociaż teraz Kia to jest już coś. W najtańszej wersji z silnikiem 3 cyl to musi być słabizna

  • taka prawda (gość)

    Dren: Tia synku. Teraz KIA to coś. Może w porównaniu z japońskimi toczydełkami. 3 cyl wystarczą w zupełności w mieście i na autostradach z przepisowymi prędkościami.

  • korneć (gość)

    Stylistycznie jak i silnikowo c-hr wydaje mi się rozsądniejszy, szczególnie ten z silnikiem 1.8 wersja hybrydowa

  • hej (gość)

    pewnie pije jak smok

  • adamM (gość)

    Miałem w salonie problem z wsiadaniem (siedzenie ustawione max.w dół) przy wzroście 180 cm. Za każdym razem zawadzałem głową o krawędź dachu. Jest to poważna wada jak dla mnie przekreślająca to auto, a brałem je pod uwagę :(

  • Jacek (gość)

    Jeżdżę Kia-mi od 2009 soul. Potem Sportage III generacji, IV i teraz odebrany w sierpniu po lifcie gt-line z wypos. Premium. Uważam że auta koreańskie absolutnie przewyższają auta europejskie, dzięki temu że geniusz z BMW pszeszedl na stronę kii i hunday, schreyer też zrobił mnóstwo świetnej roboty, efekt jest doskonały, absolutnie porównywalny o ile nie wyższy niż auta japońskie. Przed zakupem ost. Sportka, jeździłem Mazda cx5 i lexusem ux. Mazda po prostu nie jeździ i nie hamuje ona zwalnia, Lexus świetny, wszystko cichutko, zawieszenie też, ale tylko do momentu kiedy wsiadlem do Sportage gt-line, pomijam przyspieszenie i elastyczność bo Lexus jest wolnossacy ale też i reszta, wyciszenie, praca zawieszenia, zachowanie na drodze, wyposażenie sprzęt naglasniajacy, znacząco bije na głowę Lexusa, żeby mieć w nim to wszystko cena byłaby powyżej 200tys,a ja kupiłem za 116tys po uwzgl. Wierności firmie i już 4 - tym samochodzie, upust prawie 12 tys. Czego chcieć więcej. Pozdrawiam.

  • korek (gość)

    Auta koreańskie są coraz to lepsze auta, sam ma tivoli i jestem pozytywnie zaskoczony jakością wykończenia tego auta

  • Zawi (gość)

    Auta koreańskie to tandeta za duże pieniądze. W miarę dobre to były Daewoo, ale się skończyło. Teraz Hyundek i Kija to fajans.

  • peti (gość)

    Mój tata taksówkarz kupił kiedyś kia shumę i jeździł nia chyba z 10 lat robiąć prawie pół miliona kilometrów. Ja dwa lata temu kupiłem ceeda, niestety ja rozbiłem i teraz też wezmę to auto, bo jest niezawodne. Prze kilka miesięcy miałem golfa i to była porazka. Na szczęście mi go ukradli.

  • Paweł (gość)

    Mam qashqaia 5 letniego 1.2 . 70 tyś przejechałem żadnych problemów. Myślę kupić coś nowego . Oczywiście coś mocniejszego KW . Odwiedziłem 3 salony . Coś crossovera. Budżet ok 110 tyś. Mazda cx30 ok 120 tyś odpada . Moim zdaniem cx3 ladniejsza . ..Toyota rav4 kokpit tego auta mi nie przypadł do gustu. Kia xcced 1.6 bez jazdy próbnej najbardziej mi podchodzi. To tylko ocena

  • Bueno (gość)

    Wizualnie fajne lecz jak przetestowałem to okazało się... małe. Bagażnik nie jest dla mnie wystarczająco duży i nawet starając się go powiększyć poprzez demontaż pulki bagażnika to niewiele to daje gdyż tyl auta jest "ścięty". Moj 17 letni syn, który mierzy 1,87m narzekał na przestrzeń nad głową. Mnie z tylu brakowalo miejsca nad głową a mam 183cm, natomiast w przodzie nad głową dla mnie jest OK lecz niestety jest ciano. Silnik 1,4 jest OK

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Kia Xceed Cena

Części dla marki Kia

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

659 zł