Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

KIA Motors wprowadziła klientów w błąd

Redakcja
Fot: Kia
Fot: Kia
Informacje na temat zakresu gwarancji na samochody marki KIA, podawane w oficjalnym serwisie internetowym koncernu motoryzacyjnego wprowadzały konsumentów w błąd – to jedna z niedozwolonych praktyk zakwestionowanych przez prezes UOKiK

Kia Motors Polska zajmuje się m.in. produkcją, sprzedażą oraz naprawą i konserwacją samochodów. Wątpliwości Urzędu wzbudziły nieprawdziwe informacje na temat zakresu gwarancji na stronie internetowej

Fot: Kia
Fot: Kia

www.kiagwarancja.pl oraz niedozwolone postanowienie umowne w książkach gwarancyjnych pojazdów.

Postępowanie Urzędu wykazało, że w serwisie internetowym www.kiagwarancja.pl przedsiębiorca informował, że siedmioletnia gwarancja z limitem 150 tys. km obejmuje każdy nowy model samochodu KIA oraz m.in. zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami. Tymczasem z postanowień zawartych w książce gwarancyjnej na rok 2011 wynikało, że jeden z modeli (K2900 CRDi) był objęty tylko trzyletnią gwarancją z limitem do 100 tys. km a elementy układu zawieszenia np. amortyzatory miały dwuletnią gwarancję z limitem do 40 tys. km.

**CZYTAJ TAKŻE

Premiera nowego modelu Kia RioTrzydrzwiowa Kia Picanto w sprzedaży od września 2011

**

W opinii prezes UOKiK informacje o zakresie gwarancji dostępne na stronie internetowej oficjalnego serwisu KIA wprowadzały konsumentów w błąd. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest przekazywanie pełnej, jednoznacznej i rzetelnej informacji na temat oferowanej usługi.

Urząd zakwestionował także stosowanie przez KIA Motors Poland w treści książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia, zgodnie z którym bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują normalnego zużycia. Brak precyzyjnego określenia sytuacji, w których bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa - dawał przedsiębiorcy możliwość dowolnego decydowania o tym, jakie usterki obejmuje gwarancja. Zgodnie z prawem w dokumencie gwarancyjnym zakres bezpłatnej ochrony musi być określony w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd.

Prezes UOKiK zobowiązała KIA Motors Polska do umieszczenia na stronie internetowej www.kiagwarancja.pl zgodnej z prawdą informacji o zakresie gwarancji, usunięcia z książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia i poinformowania o tym na stronach internetowych www.kia.pl oraz www.kiagwarancja.pl. Cieszy fakt, że przedsiębiorca podjął współpracę z Urzędem, dzięki temu mógł uniknąć kary finansowej.

źródło: UOKiK

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty