Klasa C w 2014 roku

(pp) źródło: autocar.co.uk
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Mercedes przedstawił szczegóły nowej Klasy C. Debiut tego auta nastąpi na przełomie 2013 i 2014 roku. Jak zapewnia niemiecki producent, model ten będzie miał niewiele wspólnego z pojazdem oferowanym obecnie.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Czwarta generacja Klasy C ma być autem zaprojektowanym z myślą o młodszych klientach. - "O Klasie C mówi się jako samochodzie kupowanym przez osoby starsze. Chcemy zerwać z wizerunkiem, jaki przylgnął do tego modelu w ostatnich latach" - powiedział brytyjskiemu serwisowi "autocar.co.uk" jeden z pracowników Mercedesa.

Nowy model, W205, będzie wyróżniał się także szerszą ofertą nadwoziową. Poza trzydrzwiowym coupe i cabrio, klasycznym sedanem, praktycznym kombi i hatchbackiem, auto będzie sprzedawane również pod nazwą CLA. Pojazd ten, wzorem CLS'a, będzie łączył w sobie cechy limuzyny i coupe. Jego wyposażenie także ma być bogatsze, niż w pozostałych odmianach.

Nowa Klasa C sedan będzie o 100 mm dłuższa od obecnego modelu. Pod tym względem Mercedes dorówna Audi A4, które mierzy 4700 mm. Będzie to także o 75 mm więcej, niż w przypadku BMW serii 3. Zwiększeniu ulegnie również rozstaw osi, o 80 mm (jego długość wyniesie 2820 mm). Większa przestrzeń ma być odczuwalna przede wszystkim przez pasażerów drugiego rzędu siedzeń, którzy będą mieli więcej miejsca na nogi. Bagażnik będzie natomiast w stanie pomieścić 485 litrów ładunku.

W205 będzie pierwszym z modeli Mercedesa, który zostanie zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej MRA. W przyszłości, platforma ta posłuży również do konstrukcji nowej Klasy E i S. Pomimo zwiększenia wymiarów nadwozia, materiały wykorzystane przy budowie MRA pozwoliły zmniejszyć masę pojazdu. Nowa Klasa C, w podstawowej wersji C160 ma ważyć poniżej 1380 kg. Jak zapewnia Mercedes, poprawie uległa także sztywność nadwozia.

Pod maską Klasy C będą pracowały cztero i sześciocylindrowe jednostki benzynowe o mocy od 185 do 335 KM. Z kolei zwolennicy diesli będą mogli wybierać spośród silników generujących od 120 do 220 KM. Wszystkie jednostki będą wyposażone w systemy start&stop a także odzyskiwania energii. Redukcja masy pojazdu ma się przyczynić do zmniejszenia emisji CO2 o ok. 20 g/km w porównaniu do obecnego modelu. Mercedes zamierza także wprowadzić do sprzedaży wersję hybrydową. Auto miałoby pokonać do 30 km w trybie całkowicie elektrycznym.

W zależności od wersji silnikowej, niemiecki producent będzie stosował 6-biegowe skrzynie manualne oraz 7-stopniowe przekładnie automatyczne.

Więcej szczegółów dotyczących tego modelu poznamy w kolejnych miesiącach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty