Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37263 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Klasa E Coupe i Cabrio "odświeżona"

Data publikacji: Autor: (ip)

Fot. Mercedes-Benz Mercedes zdecydował się na modernizację Klasy E nie tylko w odmianie sedan i kombi, ale również coupé oraz cabriolet. Lista nowości obejmuje m.in. jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT oraz systemy wspomagania, chroniące przed wypadkami z udziałem aut oraz pieszych.

Fot. Mercedes-Benz- Trzy słowa najlepiej oddają charakter nowej Klasy E Coupé i Cabriolet: zniewalająca, sportowa, pasjonująca. To prawdziwe samochody marzeń - również za sprawą najbardziej inteligentnej technologii w historii - mówi dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Najbardziej zauważalnym elementem nowego designu Klasy E Coupé i Cabriolet jest przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Charakterystyczny dla Klasy E motyw czterech "oczu" zdradza świetlna oprawa reflektorów.
Nowe przednie zderzaki z silniej zaakcentowanym przetłoczeniem w kształcie litery "V" oraz duże wloty powietrza skutecznie manifestują dynamiczną stronę obu modeli.

Mercedes zmodyfikował również wnętrze nowej Klasy E Coupé i Cabriolet. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie dwuczęściowe wykończenie, dostępne w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie czy analogowy czasomierz. Przeprojektowana została konsola środkowa, pozbawiona dźwigni zmiany biegów, oraz nowa, wielofunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).

O komfort podczas jazdy ze złożonym dachem w Cabriolecie zapewnia opcjonalny system AIRCAP, którego działanie dostosowane jest do prędkości. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. System samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h.
 
Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.

Podobnie jak w limuzynie i kombi, nowe systemy wspomagania łączące komfort i bezpieczeństwo znalazły swoje miejsce w Klasie E Coupé oraz Cabriolet. Bazę dla tej technologii stanowi układ czujników wraz z kamerą stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera), zamontowaną w okolicach lusterka wstecznego. Jej obiektywy generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów - zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.

Fot. Mercedes-BenzMercedes oferuje Klasę E Coupé i Cabriolet z szeroką gamą jednostek napędowych - benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop. Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy 184 KM do 408 KM, a trzech turbodiesli od 170 KM do 265 KM. Pod maską Klasy E debiutują benzynowe jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zastosowano w nich piezoelektryczne wtryskiwacze, wieloiskrowy zapłon, turbodoładowanie, pełną regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. W efekcie, Coupé i Cabriolet już teraz spełniają normę emisji spalin Euro6, która będzie obowiązywać od 2015 roku.

Mercedes-Benz zaoferuje dla Klasy E Coupé i Cabriolet dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń.

Ceny wersji po liftingu nie są jeszcze znane.

Fot. Mercedes-Benz

Fot. Mercedes-Benz

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Mercedes-Benz Klasa E zdjęcia

Mercedes-Benz Klasa E dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Mercedes-Benz Klasa E opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Mercedes-Benz Klasa E Cena

Części dla marki Mercedes-Benz

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

840 zł