Klasa S. Luksusowe wnętrze zadba o nasze dobre samopoczucie

Stanisław Rochowicz
We wnętrzu nowej Klasy S nowoczesny luksus wznosi się na kolejny poziom. Jej projektanci zadbali o przyjemną atmosferę w stylu komfortowego salonu, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i dobrym doświetleniem.Fot. Mercedes
We wnętrzu nowej Klasy S nowoczesny luksus wznosi się na kolejny poziom. Jej projektanci zadbali o przyjemną atmosferę w stylu komfortowego salonu, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i dobrym doświetleniem.Fot. Mercedes
We wnętrzu nowej Klasy S nowoczesny luksus wznosi się na kolejny poziom. Jej projektanci zadbali o przyjemną atmosferę w stylu komfortowego salonu, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i dobrym doświetleniem.

Szczególną atrakcję limuzyny stanowi deska rozdzielcza – to zasługa nowej architektury, nowoczesnego wzornictwa i ergonomicznie umieszczonego wyświetlacza. Ale dobre samopoczucie sięga jeszcze głębiej: wysoki komfort jazdy i niski poziom hałasu, a także szeroka gama programów ENERGIZING sprawiają, że Klasa S dba o dobre samopoczucie podróżujących. Ich dobra forma to również zasługa skutecznego systemu filtrowania powietrza, który swoje umiejętności sygnalizuje nową nazwą – ENERGIZING AIR CONTROL.

Klasa S od zawsze była miejscem służącym do odbywania wygodnych podróży i zrelaksowanej pracy. Wraz z nową generacją wnętrze modelu w pełni zamienia się w swoisty azyl pomiędzy domem a miejscem pracy. Zarówno w przypadku przedniego, jak i tylnego rzędu foteli zwiększono niemal wszystkie wymiary powiązane z komfortem. Dotyczy to obu wariantów Klasy S: z krótkim i długim rozstawem osi. Dopełnieniem poczucia przestronności jest rewolucyjna aranżacja kabiny, w tym nawiązania do architektury wnętrz oraz wystroju jachtów. Poza nawet pięcioma ekranami kluczowe są tu imponujące elementy ozdobne na desce rozdzielczej oraz w tylnej części wnętrza (z pakietem First Class). Na szczególnie uwagę zasługuje fornir z otwartymi porami, na który nałożone są delikatne, dopasowane do kształtu drewna intarsje z prawdziwego aluminium.

Technika LED pozwala na interaktywne oświetlenie wnętrza: aktywne oświetlenie otoczenia jest teraz zintegrowane z systemami wspomagającymi kierowcę i może wizualnie uzupełniać ostrzeżenia. Na przykład Aktywny asystent martwego pola ostrzega przed zagrożeniem kolizją za pomocą animacji czerwonego światła. Ponadto oświetlenie może przekazywać informacje zwrotne, na przykład podczas obsługi klimatyzacji lub korzystania z asystenta głosowego aktywowanego hasłem „Hej Mercedes”.

Oświetlenie otoczenia wykorzystuje przeźroczyste światłowody. Światło kolorów podstawowych (czerwony, zielony i niebieski) generowane przez diody LED odbija się na granicy materiałów o odmiennej gęstości optycznej.

We wnętrzu nowej Klasy S nowoczesny luksus wznosi się na kolejny poziom. Jej projektanci zadbali o przyjemną atmosferę w stylu komfortowego salonu, charakteryzującą
We wnętrzu nowej Klasy S nowoczesny luksus wznosi się na kolejny poziom. Jej projektanci zadbali o przyjemną atmosferę w stylu komfortowego salonu, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i dobrym doświetleniem.

Fot. Mercedes

Oprócz emitowania światła statycznego wzdłuż całego światłowodu kolory mogą się zmieniać, umożliwiając realizację efektów inscenizacji. Aktywne oświetlenie otoczenia jest generowane przez pasmo świetlne, na które łącznie składa się około 250 diod LED rozmieszczonych co 1,6 cm. Ich optyka tworzy ciągłą linię światła. Diody są sterowane w czasie rzeczywistym za pośrednictwem magistrali danych CAN. Dzięki częstotliwości wyzwalania do 25 Hz ludzkie oko jest w stanie dostrzec dynamiczne scenariusze świetlne.

Kinetyka fotela ENERGIZING: bazuje na elektrycznej regulacji fotela. Gdy kierowca uruchomi program, nachylenie siedziska i oparcia jest regularnie modyfikowane; za punkt początkowy przyjmowane są ustawienia siedzeń kierowcy i pasażera z przodu (pozycja „dom”). Zmiany są minimalne – o kilka stopni lub milimetrów. Fotel przesuwa się najpierw do pozycji „zamkniętej” (w której poduszka siedziska zostaje nachylona do tyłu, a oparcie – do przodu), a następnie do pozycji „otwartej” (odwrotne nachylenie). W przypadku foteli wielokonturowych kinetyka fotela ENERGIZING obejmuje również regulację podparcia lędźwiowego. Funkcja korzystnie wpływa na zdrowie kręgosłupa – naturalne napięcie i odciążenie mięśni, stawów i dysków może bowiem prowadzić do rozluźnienia mięśni oraz lepszego dostarczania składników odżywczych do stawów i dysków. Kinetyka fotela ENERGIZING korzysta z opatentowanego algorytmu i oferuje trzy programy – na krótkie, średnie i długie podróże. Różnią się one liczbą cykli regulacji.

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty