Klasa S także jako hybryda

(mp)
Mercedes odświeżył klasę S. Zmiany dotyczą głównie nadwozia i wyposażenia. Nowością będzie wersja hybrydowa.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Flagowa limuzyna niemieckiej marki otrzymała nowe reflektory. Przeprojektowano też atrapę chłodnicy i zderzaki.  

Samochód może być wyposażony w system kamer na podczerwień, ułatwiających jazdę w nocy. Dodatkową, nową funkcją jest automatyczne wykrywanie pieszych idących w pobliżu drogi i wyświetlanie ich postaci na monitorze.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Klasa S, podobnie jak klasa E, może samodzielnie wykrywać, czy kierowca nie jest zmęczony i czy w związku z tym nie ma zagrożenia wypadkiem. Służy do tego zestaw czujników zbierających informację m.in. o ruchach kierownicy.

System kontroli toru jazdy wzbogacono o funkcję korygowania zachowania auta w sytuacji bocznych podmuchów wiatru. Jeśli będą one silne, odpowiednia praca ESP ma zapobiec zboczeniu z trasy.

Fot. Mercedes
Fot. Mercedes

Do napędu klasy S posłuży osiem silników: dwa wysokoprężne (3,0 l/235 KM w wersji S 350 CDI i 4,0 l/320 KM w S 450 CDI) oraz sześć benzynowych (3,5 l/272 KM w odmianie S 350, 4,7 l/340 KM w S 450, 5,5 l/388 KM w S 500, 5,5 l biturbo/617 KM w S 600, 6,2 l/525 KM w S 63 AMG i 6,0 l/612 KM w S 65 AMG).

W wersji S 400 HYBRID zastosowano napęd hybrydowy, będący połączeniem 3,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 279 KM i jednostki elektrycznej osiągającej 20 KM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty