Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36757 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Klasyczny SUV

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km Honda CR-V świetnie radzi sobie na asfalcie, ale w trudny teren lepiej się nią nie zapuszczać.

Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km

Oferowane na rynku CR-V to trzecia generacja japońskiego SUV-a, wprowadzona do sprzedaży na początku 2007 r. W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł wszerz, ale został skrócony i obniżony. Mniejsza długość to z jednej strony efekt mniejszego rozstawu osi, a z drugiej przeniesienia koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod jego podłogę.

Charakterystyczne, klinowate kształty nadwozia ze zwężającymi się bocznymi szybami, przetłoczeniami maski i podwójną osłoną chłodnicy mogą się podobać. Panie, proszone przez nas o ocenę wyglądu Hondy, uznawały japoński samochód za atrakcyjny. Może dlatego samochód zdobył tytuł „Auta dla dziewczyny playboy’a”.

Bagażnik ma pojemność 556 l z tylnymi siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 l po rozłożeniu siedzeń (do linii okien). Fotele, których siedzisko dzieli się w stosunku 60/40, a oparcia Fot. Maciej Pobocha: Przeniesienie napędu na cztery koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy w stosunku 40/20/20, można przesuwać w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu. Środkowa część oparcia może zostać złożona, ułatwiając transport długich przedmiotów.

W wersjach Elegance i Executive, a w opcji w wersji Comfort, dostępna jest wyjmowana półka. Umieszczona 33 cm nad podłogą dzieli bagażnik na dwie części. W razie potrzeby można ją wyjąć lub umieścić na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.

Przed podróżującym na przednim fotelu znajduje się podświetlany schowek o pojemności prawie 7 l, a tuż nad nim zamykana półka o pojemności 3 l. Schowki w drzwiach mieszczą półlitrowe butelkiFot. Maciej Pobocha: Dźwignię zmiany biegów umieszczono wyżej z napojami.

Z przodu i z tyłu jest sporo miejsca. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Nieco kłopotu może sprawiać obsługa urządzeń pokładowych. Siedząc wygodnie za kierownicą trzeba mocno wyciągać rękę sięgając do pokręteł i przycisków na panelu centralnym, za pomocą których obsługuje się radioodtwarzacz, klimatyzację. Przyzwyczajenia wymaga też korzystanie z hamulca ręcznego, którego dźwignia ma charakterystyczny kształt.

Istnieje możliwość wyposażenia samochodu w przednie i tylne czujniki parkowania oraz tylną kamerę. Umieszczona nad tablicą rejestracyjną zapewnia ona kąt widzenia wynoszący 131 stopni w poziomie oraz 91 stopni w pionie. Kolorowy obraz wyświetlany jest na ekranie nawigacji satelitarnej.

Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik CR-V ma pojemność 556 l W normalnych, codziennych warunkach jazdy, napęd przekazywany jest na przednią oś. W momencie uślizgu kół, system automatycznie przekazuje napęd na tylną oś. Kierowca nie może sam decydować, czy napędzane są przednie koła, czy obie osie.

Podczas jazdy po błocie czy w kopnym piasku powinno się wyłączyć  układ stabilizacji toru jazdy. Inaczej może sprawiać kłopoty. Wykrywając poślizg kół, spowalnia ich obrót, co w końcu może doprowadzić do zatrzymania się samochodu w środku błotnej pułapki.

Testowaną przez nas Hondę napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. To jedna z dwóch jednostek, z jakimi CR-V oferowany jest w Polsce (do kupienia także z silnikiem benzynowym 2,0 l/150 KM). Diesel charakteryzuje się niezłą elastycznością i zapewnia przyspieszenie do setki w 10,3 sekundy i jazdę z prędkością 187 km/h. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w trasie 6,9 l/100 km, a w mieście 8,8 l/100 km – o 1,2 i 0,7 l więcej niż podaje producent.

 Zawieszenie CR-V jest sprężyste. Z jednej strony nieźle amortyzuje nierówności drogi, a z drugiej nie jest tak miękkie, aby powodować zbytnie przechylanie się nadwozia podczas pokonywania zakrętów. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym sprawia to, że SUV-em jeździ się przyjemnie.

Duże lusterka zewnętrzne ułatwiają obserwowanie drogi za samochodem. Drążek 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów znajduje się na konsoli środkowej, dzięki czemu łatwiej jest zmieniać przełożenia, a przy okazji uzyskano więcej miejsca między fotelami.

CR-V z dieslem 2,2 l w wersji wyposażenia Elegance kosztuje 123 400 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Jarpoz

    Poprzedni CRV był dużo ciekawszym autem.

  • Roger

    nie wiem czy ktoś spostrzegł, że to jest brzydkie i nie nadające się zupełnie do niczego konkretnego.

  • ondraszek

    Ja w tej cenie wolałbym VW Tiguana Sport & Style 2.0 TDI CR 140KM z niezłymi dodatkami. Wersję Track & Field jeśli w terenie chce się pojeździć. Do tego można pozmieniać wyposażenie aby zmieścić się w tych 123tyś. i wybrać napęd 4MOTION.

  • kkprofi

    Również wybrał bym VW Tiguana, więcej możliwości jeżeli chodzi o opcje dodatkowe, napęd na cztery koła czy park assist. Wersja sport bardzo fajnie się prezentuje, jak również sam Tiguan,wygląd prosty, klasyczny można by powiedzieć konserwatywny, ale przez to ma swój niepowtarzalny wygląd. Podobno w tym roku Tiguan jest w czołówce sprzedaży jeżeli chodzi o kategorie SUV, już nie długo może zdominować rynek.

  • Mecenas

    Honda jest chyba troszkę większa od Tiguana? Nie jestem pewien. Tiguan to bardziej klasa BMW X3 niz Hondy. Wystarczy porównac wnętrza. W VW są zdecydowanie lepszej jakości materiały wykończeniowe. Niby Honda nie jest zła ale w Tiguanie jakoś to wszystko milej sie dotyka ;-)

  • kkprofi

    Honda jest porównywalna z Tiguanem, wszystkie te auta są klasie są ale można zauważyć różnice między taką Honda a BMW i VW, przy czym nowa Honda nie zrobiła jak do tej pory szału na rynku SUV, wspomniany Tiguan wiedzie prym, wyprzedzając konkurencje, Toyotę, Nissan, Opel i inne...

  • Mario-r

    Wprawdzie obecnie mam poprzednią CRV ale jestem na etapie zmiany oglądałem obydwa auta i nie jestem załkiem zachwycony nową CRV a dokładniej ,,szaleństwem designerskim zegarów" u mnie wyglada to podobnie lub lepiej natomiast do wspomnianego przez was Tiguana wiadłem i wysiadłem dla mnie jest po prostu mega mały w srodku taki ot VW golf bez polotu jak zawsze o bagażniku nie wspominając. Fajne auto ale dla Kobitki i fanów marki.

  • mircyk

    Najlepiej sprzedający się SUV w USA. Chyba nie jest taka zła ?!

  • Obserwator (gość)

    Jeżdzę Hondą cr-v benzyna 2009r a w pracy mam Tiguana 2010r benzyna 140KM. Jedyną lepszą żeczą w Tiguanie to materiały w środku.Honda mocniejsza 150KM, lepsze zawieszenie, więcej miejsca,większy bagażnik no i awaryjność (wprawdzie na podstawie tylko pojedynczych egzemplarzy) Honda jest dużo,dużo lepsza.Honda jak Tiguan to suwy na ulicę nie w trudny teren. Komfort jazdy jest lepszy w Cr-v,wygodniejsz siedzenia, lepiej wchodzi w zakręty,tylna oś reaguje na każdy poślizg. O wyglądzie nie piszę bo to indywidualne odczucie. Honda Cr-v to świetny samochód na każdą okazje, zamieniłbym tylko na BMW X5 lub Audi Q6.

  • edemida (gość)

    Ja z przyjemnością użytkuję Hondzię CRV 2008r. i jestem mega zadowolona :) szczerze polecam wszystkim mającym wątpliwości przed zakupem tego auta. Wygodny, bezawaryjny w rozsądnej cenie :)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Honda CR-V zdjęcia

Honda CR-V dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Honda CR-V opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Honda CR-V Cena

Części dla marki Honda

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

469 zł