Klasyczny SUV

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km
Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km
Honda CR-V świetnie radzi sobie na asfalcie, ale w trudny teren lepiej się nią nie zapuszczać.

Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km
Fot. Maciej Pobocha: 140-konny diesel zużywa w trasie ok. 6,9 l/100 km paliwa, a w mieście 8,8 l/100 km

Oferowane na rynku CR-V to trzecia generacja japońskiego SUV-a, wprowadzona do sprzedaży na początku 2007 r. W porównaniu z poprzednikiem samochód urósł wszerz, ale został skrócony i obniżony. Mniejsza długość to z jednej strony efekt mniejszego rozstawu osi, a z drugiej przeniesienia koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod jego podłogę.

Charakterystyczne, klinowate kształty nadwozia ze zwężającymi się bocznymi szybami, przetłoczeniami maski i podwójną osłoną chłodnicy mogą się podobać. Panie, proszone przez nas o ocenę wyglądu Hondy, uznawały japoński samochód za atrakcyjny. Może dlatego samochód zdobył tytuł "Auta dla dziewczyny playboy’a".

Bagażnik ma pojemność 556 l z tylnymi siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 l po rozłożeniu siedzeń (do linii okien). Fotele, których siedzisko dzieli się w stosunku 60/40, a oparcia

Fot. Maciej Pobocha: Przeniesienie napędu na cztery koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy
Fot. Maciej Pobocha: Przeniesienie napędu na cztery koła odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy

w stosunku 40/20/20, można przesuwać w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu. Środkowa część oparcia może zostać złożona, ułatwiając transport długich przedmiotów.

W wersjach Elegance i Executive, a w opcji w wersji Comfort, dostępna jest wyjmowana półka. Umieszczona 33 cm nad podłogą dzieli bagażnik na dwie części. W razie potrzeby można ją wyjąć lub umieścić na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.

Przed podróżującym na przednim fotelu znajduje się podświetlany schowek o pojemności prawie 7 l, a tuż nad nim zamykana półka o pojemności 3 l. Schowki w drzwiach mieszczą półlitrowe butelki

Fot. Maciej Pobocha: Dźwignię zmiany biegów umieszczono wyżej
Fot. Maciej Pobocha: Dźwignię zmiany biegów umieszczono wyżej

z napojami.

Z przodu i z tyłu jest sporo miejsca. Fotele kierowcy i pasażera są wygodne. Nieco kłopotu może sprawiać obsługa urządzeń pokładowych. Siedząc wygodnie za kierownicą trzeba mocno wyciągać rękę sięgając do pokręteł i przycisków na panelu centralnym, za pomocą których obsługuje się radioodtwarzacz, klimatyzację. Przyzwyczajenia wymaga też korzystanie z hamulca ręcznego, którego dźwignia ma charakterystyczny kształt.

Istnieje możliwość wyposażenia samochodu w przednie i tylne czujniki parkowania oraz tylną kamerę. Umieszczona nad tablicą rejestracyjną zapewnia ona kąt widzenia wynoszący 131 stopni w poziomie oraz 91 stopni w pionie. Kolorowy obraz wyświetlany jest na ekranie nawigacji satelitarnej.

Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik CR-V ma pojemność 556 l
Fot. Maciej Pobocha: Bagażnik CR-V ma pojemność 556 l

W normalnych, codziennych warunkach jazdy, napęd przekazywany jest na przednią oś. W momencie uślizgu kół, system automatycznie przekazuje napęd na tylną oś. Kierowca nie może sam decydować, czy napędzane są przednie koła, czy obie osie.

Podczas jazdy po błocie czy w kopnym piasku powinno się wyłączyć  układ stabilizacji toru jazdy. Inaczej może sprawiać kłopoty. Wykrywając poślizg kół, spowalnia ich obrót, co w końcu może doprowadzić do zatrzymania się samochodu w środku błotnej pułapki.

Testowaną przez nas Hondę napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 2,2 l i mocy 140 KM. To jedna z dwóch jednostek, z jakimi CR-V oferowany jest w Polsce (do kupienia także z silnikiem benzynowym 2,0 l/150 KM). Diesel charakteryzuje się niezłą elastycznością i zapewnia przyspieszenie do setki w 10,3 sekundy i jazdę z prędkością 187 km/h. Zanotowane przez nas zużycie paliwa wyniosło w trasie 6,9 l/100 km, a w mieście 8,8 l/100 km - o 1,2 i 0,7 l więcej niż podaje producent.

 Zawieszenie CR-V jest sprężyste. Z jednej strony nieźle amortyzuje nierówności drogi, a z drugiej nie jest tak miękkie, aby powodować zbytnie przechylanie się nadwozia podczas pokonywania zakrętów. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym sprawia to, że SUV-em jeździ się przyjemnie.

Duże lusterka zewnętrzne ułatwiają obserwowanie drogi za samochodem. Drążek 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów znajduje się na konsoli środkowej, dzięki czemu łatwiej jest zmieniać przełożenia, a przy okazji uzyskano więcej miejsca między fotelami.

CR-V z dieslem 2,2 l w wersji wyposażenia Elegance kosztuje 123 400 zł.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty