Kobiety rosną

Jerzy Iwaszkiewicz
Fiat przymierza się do pokazania w Polsce Alfy Romeo 4C. Samochód jak zabaweczka, śliczny, wzbudził sensację na salonie w Genewie. Ani Alfa ani Fiat nie pokazywali ostatnio nic nowego, żadnych nowych modeli. Trzymają się więc małej Alfy jak nadziei na wygraną w Toto Lotka. W Polsce samochód kosztuje 250 tys. złotych i co ciekawe, cztery takie Alfy zostały już sprzedane. Każdy chce mieć coś, czego inni nie mają. Na 4C jest w dodatku ścisła jakby reglamentacja. Do sprzedaży w Polsce przeznaczono zaledwie kilka egzemplarzy, z czego cztery, powtórzmy, zostały już sprzedane.

W samochodowym marketingu robi się wszystko, aby rozbudzić chęć posiadania. Tak było też kiedyś z Maybachem za blisko 2

Jerzy Iwaszkiewicz, Fot: Archiwum Polskapresse
Jerzy Iwaszkiewicz, Fot: Archiwum Polskapresse

mln złotych i tylko 10 sztuk przeznaczono na rynek polski. Zgłosił się wtedy do nas pewien cukiernik z Gdyni, bardzo rozczarowany, że nie starczyło dla niego Maybacha, a każdą złotówkę, jak twierdził, zarobił uczciwie i każdy pączek z jego cukierni też był uczciwy.

Współczesny handel rozwija się na snobizmie i ludzkich emocjach. Polak wcale nie chce być bogaty, Polak chce być tylko bogatszy od sąsiada. Jak będzie jechała Alfa Romeo za 250 tysięcy (można za to kupić dwa sportowe samoloty w dobrym stanie), to wszyscy będą widzieli, że bogaty jedzie, a jak podjedzie na sumę do kościoła, to dopiero będzie święto.

W motoryzacji nic specjalnego się nie dzieje. Dalej trwa kryzys, wiele firm pokazuje poprawione wersje znanych modeli, po zasadniczym liftingu, twierdząc rzecz jasna, że są to całkiem nowe modele.

Podoba się w nowej wersji Opel Insignia, Citroen C4 Picasso, a także Peugeot 308. Najbardziej, jak już pisaliśmy, podoba nam się prezes Peugeota w Polsce Sophie Passard i to bez żadnego liftingu.

Kobiety bez przerwy zresztą rosną w polskiej motoryzacji i właśnie Agata Szczech z Renault, znana została przez pismo Brief człowiekiem Public Relation 2013,czyli najlepszym od prasy, propagandy i przekonywania, że samochody francuskie mają być coraz lepsze. Renault Clio powszechnie już się podoba. Szczech rośnie w Renault już od 22 lat, ostatnio mianowana została dyrektorem komunikacji tzw. Terytorium East, m.in. Łotwa, Estonia.

Odnotujmy jeszcze, że ukazała się ciekawa książka Stanisława Szelichowskiego i Roberta Muchy „120 lat sportu samochodowego w Polsce”. Mucha rajdowiec, dojeżdżał w rajdach do Monte Carlo. Jest w stanie opowiedzieć wszystko, łącznie z tym, czego nie było, ale czyta się ciekawie.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty