Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejne szczegóły dotyczące Audi A2 concept

(ip)
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi zaprezentowało zdjęcia swojego nowego studyjnego modelu A2 concept. Ujawniło także nieco więcej szczegółów dotyczących tego modelu.

Audi A2 concept jest w pełni elektrycznym pojazdem. Jego litowo-jonowy

Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi

akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Silnik elektryczny zamontowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Jego 85 kW (116 KM) mocy maksymalnej (60 kW mocy długotrwałej) i moment obrotowy 270 Nm (160 Nm przy długotrwałym obciążeniu) są przesyłane na przednie koła przez jednostopniową przekładnię.

To studyjne auto Audi przejeżdża w europejskim cyklu jazdy 200 km. Ładowanie akumulatora do pełna prądem 400 V trwa około 1,5 godziny, w przypadku prądu ogólnie dostępnego w gospodarstwach domowych 230 V ładowanie trwa około czerech godzin. Audi A2 concept jest już przystosowane do nowej techniki bezkontaktowego ładowania (Audi Wireless Charging).

**CZYTAJ TAKŻE

Audi A2 conceptAudi S7 Sportback oficjalnie

**

Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi

Prototyp waży mniej niż 1150 kilogramów. Ta niewielka masa to przede wszystkim zasługa karoserii, która prezentuje najnowszy poziom technologii ultralekkich konstrukcji Audi. W A2 concept połączono po raz pierwszy ASF z mieszaną konstrukcją wielomateriałową, w której łączone są ze sobą różne materiały. W tym przypadku najważniejsze części nadwozia wykonano z aluminium, części dodatkowe z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFK).

Audi A2 concept jest dynamicznym samochodem. Przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy, jego maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h, bowiem większa prędkość wpłynęłaby niekorzystnie na zasięg. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i tylna oś z wahaczami zespolonymi gwarantują bardzo dobre zachowanie się na drodze. Układ kierowniczy i hamulce pracują czysto elektrycznie (steer-by-wire i brake-by-wire), obywają się bez mechanicznego lub hydraulicznego połączenia z kierownicą czy pedałem.

18-calowe obręcze są wykonane w tak zwanej technologii Cladding - obręcze podstawowe wykonano ze stopu metali lekkich, obręcze zewnętrzne są wykonywane oddzielnie i łączone ze sobą, co znacznie zmniejsza ilość potrzebnego materiału. Ta nowa hybrydowa technologia, stosowana przez Audi już w kilku seryjnych modelach, pozwala zmniejszyć masę każdego koła o około dwa kilogramy. Obręcze A2 concept łączą opracowaną dla rodziny e-tron stylistykę z lamelami, z klasycznymi ramionami obręczy znanymi z innych modeli Audi.

Wnętrze odzwierciedla filozofię reprezentowaną przez Audi A2 concept: jest jasne, lekkie i przestronne, a obsługa intuicyjna. Kierownicę Audi A2 concept spłaszczono na górze i na dole, wieniec jest połączony ze środkową częścią

Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi

jednym ramieniem. Dwa duże, skierowane do środka pałąki posiadają powierzchnie wrażliwe na dotyk, służące do sterowania najważniejszymi funkcjami. Tylko kierunkowskazy i wycieraczki obsługiwane są tradycyjnymi dźwigniami.

Po jednoczesnym dotknięciu obu płaszczyzn dotykowych A2 concept przechodzi w tryb częściowo automatyczny. Funkcja ta stanowi wielkie ułatwienie, na przykład podczas powolnej jazdy po zatłoczonych ulicach. Kierowca jednak przez cały czas zachowuje pełną kontrolę nad samochodem, tak jak w aktualnym systemie ACC Stop & Go, który stanowił podstawę nowej technologii zastosowanej w A2 concept.

Po wciśnięciu przycisku napędu elektrycznego kierowcę i pasażera otoczy animowany pas świetlny, a z prawej strony kierownicy wysuną się dwa touchpady. Mała lewa powierzchnia dotykowa służy do sterowania stopniami jazdy (shift by wire), większa prawa jest zarezerwowana dla klimatyzacji i funkcji mediów. Na opuszczanej konsoli między siedzeniami znajduje się kolejny panel dotykowy, na którym można wprowadzać litery i inne znaki oraz sterować dodatkowymi funkcjami. Panel ten jest udoskonaloną wersją MMI touch. Uzupełnienie elementów obsługowych stanowi stacja dokująca dla iPhone.

Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi

Cztery pojedyncze fotele w Audi A2 concept z łamanymi oparciami wyglądają bardzo sportowo i są niezwykle lekkie. Ich rama wykonana jest z aluminium, a skorupy z tworzywa sztucznego. Fotele są połączone z podłogą trzema belkami, co pozwoliło na zwiększenie przestrzeni na nogi w tylnej części kabiny. Pod podnoszonymi siedziskami znajdują się schowki.

Między tylnymi fotelami projektanci umieścili konsolę ze schowkami. Po przechyleniu jej do przodu pojawia się uchwyt, w którym można zablokować specjalny rower miejski. Bagażnik Audi A2 concept ma podwójną podłogę. Podnoszona rama z dwoma solidnymi, wytrzymałymi siatkami otwiera dostęp do dolnej przestrzeni bagażowej.

Prezentując model studyjny A2 concept Audi pokazuje, jak w przyszłości mogą wyglądać elektryczne samochody miejskie. Napędzany tylko energią elektryczną A2 concept ma klasyczną koncepcję rozplanowania przestrzeni na poziomie premium i jest przestronnym samochodem o spokojnej stylistyce, idealnym do poruszania się po aglomeracjach miejskich.

Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi
Audi A2 concept, Fot: Audi

**

Weź udział w akcji serwisu motofakty.pl

: "Chcemy Taniego Paliwa" - podpisz petycję do rządu **

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty