Kolejne szczegóły Toyoty Auris II

(pp)
27 września rozpoczyna się jedna z najważniejszych motoryzacyjnych imprez tego roku - Motor Show w Paryżu. To właśnie tam zostanie zaprezentowana druga generacja Toyoty Auris. Japończycy przedstawili właśnie pełną specyfikację techniczną tego modelu.
Fot. Toyota
Fot. Toyota

Nowy kompakt Toyoty stanie przed bardzo trudnym zadaniem. Będzie musiał walczyć o klientów z blisko dwudziestoma rynkowymi rywalami. Japoński koncern wyposażył go jednak w atuty, które mogą znacząco podnieść wyniki sprzedaży. Pierwszym z nich jest dużo bardziej wyrazista stylistyka nadwozia. Za sprawą wąskich przednich reflektorów, dużego, centralnego wlotu powietrza w zderzaku, auto zyskało nieco sportowego charakteru.

Długość całkowita Aurisa wzrosła o 30 mm, przy niezmienionym rozstawie osi na poziomie 2,6 m. Jednocześnie wysokość nadwozia została zmniejszona aż o 55 mm, przez co nowy Auris staje się najniższym pojazdem kompaktowym na rynku. Zmiany te zaowocowały wyraźną poprawą aerodynamiki i niższym zużyciem paliwa.

Dzięki zastosowaniu w konstrukcji samochodu stali o wysokiej odporności na rozciąganie, inżynierom Toyoty udało się zmniejszyć masę nowego Aurisa o 40 kg, oraz zdecydowanie obniżyć środek ciężkości pojazdu. Fotele są teraz zamontowane o 40 mm niżej niż do tej pory, a kolumna kierownicza ma nachylenie o 2 stopnie mniejsze.

Nowa konstrukcja foteli przednich daje pasażerom siedzącym z tyłu 20 mm więcej miejsca na nogi. Wszystkie wersje pojazdu, w tym z napędem hybrydowym, mają bagażnik o pojemności 360 litrów.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

Jak zapewnia Toyota, projekt deski rozdzielczej tworzony był pod kątem maksymalnej funkcjonalności i jakości wykorzystanych materiałów. Kokpit jest teraz bardziej rozłożysty, co wzmacnia poczucie szerokości wnętrza.

Detale wnętrza, takie jak otoczenie zegarów, konsola centralna, tunel wokół dźwigni zmiany biegów, czy klamki, zostały wykończone srebrno satynową fakturą. Nawiewy klimatyzacji, panel audio, kierownica otrzymały jednolite, srebrne wykończenie. W wyższych wersjach wyposażenia deska rozdzielcza będzie obszyta skórą. Z myślą o dalekich podróżach zupełnie nowy kształt zyskały fotele. W wersji Sport mają one dodatkowo wzmocnione podparcie boczne.

Ciekawostką będzie konstrukcja zawieszenia. Otóż w wersjach z silnikami 1.33 i dieslem 1.4 w tylnym zawieszeniu znajduje się belka skrętna, natomiast z silnikiem 1.6, dieslem 2.0, oraz napędem hybrydowym zastosowano rozwiązanie wielowahaczowe. Zmodyfikowane zostało także elektryczne wspomaganie kierownicy.

Pod maską nowego Aurisa znajdzie się pięć jednostek napędowych. Podstawowy motor został zapożyczony z mniejszego Yarisa. Będzie to 1.3-litrowy silnik benzynowy o mocy 98 KM, który generuje dodatkowo 128 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wyposażony w tę jednostkę Auris będzie potrzebował 5,2 litra benzyny do pokonania 100 km. Auto ma przy tym emitować 125 g CO2/km.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

Kolejnym silnikiem benzynowym będzie 1.6-litrowy motor Valvetronic, zapewniający 130 KM i 160 Nm. W połączeniu z przekładnią manualną, Auris 1.6 będzie zadowalał się 5,9 l benzyny na 100 km, zaś emisja CO2 ma nie przekraczać 138 g/km.

Najmocniejszą wersją w ofercie Aurisa będzie... hybryda. Auto będzie wyposażone w 1.8-litrowy silnik VVT-i, który będzie wspomagany przez motor elektryczny. Łączna moc całego układu ma wynosić 134 KM i 142 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Według producenta, Auris Hybrid będzie mógł pokonać do 2 kilometrów wykorzystując jedynie energię elektryczną. Prędkość maksymalna będzie wynosiła 180 km/h, zaś pierwsze 100 km/h pojawi się na liczniku po upływie 10,9 sekundy. Będzie to również najbardziej ekonomiczna ze wszystkich odmian japońskiego kompaktu - średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,8 l/100 km. .

Auris będzie napędzany także przez silniki wysokoprężne. Mniejszym z nich będzie 1.4-litra D-4D. Ten niewielki motor ma generować 90 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Większy, 2.0 D-4D będzie natomiast dysponował mocą 124 KM. Spalanie będzie kształtowało się na poziomie odpowiednio 3,9 oraz 4,3 l/100 km. Moc będzie przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni.

W późniejszym czasie oferta silnikowa Aurisa II zostanie powiększona o dwa diesle konstrukcji BMW. Będą to jednostki o pojemnościach 1.6, a także 2-litrów.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty