W pierwszym kwartale roku 2013 firma General Motors Co. sprzedała ponad 2,36 miliona pojazdów, notując wzrost o 3,6% w
porównaniu z analogicznym okresem w roku 2012. Tym samym tempo globalnego wzrostu firmy General Motors Co. przewyższa tempo wzrostu innych marek motoryzacyjnych, które wyniosło w omawianym okresie 1,5%.
„Chevrolet umacnia swoją pozycję na całym świecie, wykorzystując kompetencje koncernu GM w zakresie technologii i wzornictwa, aby dostarczyć odpowiednie produkty na odpowiednich rynkach”, powiedział Marc Reuss, prezes GM North America.
Chevrolet realizuje obecnie najbardziej agresywną strategię wprowadzania na rynek nowych modeli samochodów w historii, u podstaw której leży nowe globalne hasło marki „Find New Roads”, odzwierciedlające ducha pomysłowości zapisanego w genach Chevroleta. W najbliższym czasie w sprzedaży pojawi się dwadzieścia pięć nowych lub
gruntownie zmodernizowanych samochodów, w tym nowa generacja Corvette Stingray oraz modele Silverado i Impala w USA, a także modele Spin, Trax, Orlando i Colorado na kilku największych rynkach świata.
W pierwszym kwartale tego roku Chevrolet sprzedał w USA ponad 469 000 samochodów, co oznacza wzrost o niemal 5%. Sprzedaż zmodernizowanego modelu Traverse wzrosła w omawianym kwartale o 22%, dzięki czemu udział koncernu GM w rynku crossoverów wzrósł do 2,5%.
Wzrost sprzedaży zanotowano również w Brazylii, gdzie firma sprzedała 141 000 aut, czyli o ponad 3% więcej, niż w zeszłym roku. Niemal 24% całkowitej sprzedaży w pierwszym kwartale stanowił model Onix. W Chinach w ręce klientów trafiło 165 000 samochodów, co oznacza wzrost o 2,5%, natomiast w Tajlandii zanotowano 14-procentowy wzrost sprzedaży do 17 000 pojazdów.
Pięć głównych rynków zbytu samochodów Chevroleta w pierwszym kwartale 2013 roku:
Rynek | Pierwszy kwartał 2013 | Zmiana % |
Stany Zjednoczone | 469 000 | 4,8 |
Chiny | 165 000 | 2,5 |
Brazylia | 141 000 | 3,2 |
Meksyk | 44 000 | 5,9 |
Argentyna | 37 000 | (11,0) |
Sprzedaż koncernu GM w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale 2013 roku wzrosła o ponad 8% oraz o blisko 7% w ramach International Operations.
Podsumowanie globalnej sprzedaży General Motors
Sprzedaż 2013 | Sprzedaż 2012 | Zmiana % | % udział w rynku 2013 | % udział w rynku 2012 | |
Ameryka Północna | 761 616 | 704 159 | 8,2 | 17,1 | 16,7 |
Europe | 372 634 | 397 977 | (6,4) | 8,3 | 8,2 |
Ameryka Południowa | 234 474 | 247 582 | (5,3) | 17,2 | 18,3 |
International Operations* | 992 234 | 928 474 | 6,9 | 9,6 | 9,4 |
Łącznie na świecie | 2 360 958 | 2 278 192 | 3,6 | 11,4 | 11,2 |
GM North America = Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk oraz inne rynki północnoamerykańskie
GM w Europie = Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia oraz Rosja i Wspólnota Niepodległych Państw
GM International Operations = Azja-Pacyfik, Afryka oraz Bliski Wschód
Uwaga: Iran, Korea Północna, Syria i Sudan są wyłączone ze statystyk sprzedaży i kalkulacji udziału w rynku
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?