Kolor auta. Czy ma znaczenie przy sprzedaży?

Mariusz Michalak
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Wielkanoc to tradycje oraz kolory, i chociaż wśród kierowców rośnie zainteresowanie lakierami metalicznymi, a udział ekstrawaganckich kolorów, takich jak zielony lub pomarańczowy nieznacznie się zwiększa, większość wybieranych samochodów nadal jest konserwatywna.

Aż 21% samochodów używanych sprzedawanych w sieci AAA AUTO jest w kolorze czarnym, 19% w kolorze srebrnym, a 16% w wielu odcieniach szarości. Takie dane wynikają z analizy sprzedaży największego dealera samochodów używanych AAA AUTO, przeprowadzonej na próbie ponad 50.000 samochodów sprzedanych w Polsce w ciągu ostatnich 5 lat.

„Kolor auta nie jest kluczowym czynnikiem dla większości klientów przy wyborze samochodu. Większość z nich woli wybrać auto w lepszym stanie technicznym, niezależnie od jego koloru. Kolor jest ważny dla maksymalnie 10% klientów. Dla wielu może się to wydawać zaskakujące, ale mężczyźni częściej wybierają kolor niż kobiety” – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

To jeden z powodów, dla których czarny (21%), srebrny (19%) i różne odcienie szarości (16%) od lat należą do najlepiej sprzedających się kolorów samochodów. „Tendencja ta jest znacznie bardziej widoczna w tańszych samochodach, w przypadku których klienci skupiają się niemal wyłącznie na technicznym stanie auta. W przypadku droższych lub nowych samochodów, klienci częściej domagają się preferowanego koloru“ – dodała Karolina Topolova.

Niewielki odsetek klientów preferujący ekstrawaganckie kolory ma zazwyczaj bardzo konkretny cel, z którego nie chce zrezygnować. Wręcz przeciwnie, na przykład czerwień pastelowa, bez lakieru metalicznego jest specyficzna, ponieważ rzadko ją akceptują mężczyźni, a jest bardziej popularna wśród kobiet.

Rodzaj koloru ma także wpływ na długość czasu, w jakim auto używane zostanie sprzedane. Kolory niemetaliczne szary i czarny szybko się sprzedają. Podstawowy niebieski sprzedaje się o 5 dni dłużej, mimo że takie auta są tańsze. Około 10 dni dłużej sprzedają się najpopularniejsze kolory: czarny i szary metalik, niebieski metalik i biały. Spośród powszechnych kolorów czerwony niemetaliczny jest sprzedawany najdłużej, czyli o 14 dni dłużej niż szary lub czarny.

 Zobacz także: Tak prezentuje się pickup Forda w nowej wersji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty