Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kombi segmentu B. Przegląd polskiego rynku

Wojciech Frelichowski
Kombi segmentu B oferują duże przestrzenie bagażowe za rozsądne pieniądze. Sprawdzamy, jak wygląda oferta na polskim rynku.Fot. Seat
Kombi segmentu B oferują duże przestrzenie bagażowe za rozsądne pieniądze. Sprawdzamy, jak wygląda oferta na polskim rynku.Fot. Seat
Kombi segmentu B oferują duże przestrzenie bagażowe za rozsądne pieniądze. Sprawdzamy, jak wygląda oferta na polskim rynku.
Kombi segmentu B oferują duże przestrzenie bagażowe za rozsądne pieniądze. Sprawdzamy, jak wygląda oferta na polskim rynku.Fot. Seat
Kombi segmentu B oferują duże przestrzenie bagażowe za rozsądne pieniądze. Sprawdzamy, jak wygląda oferta na polskim rynku.

Fot. Seat

Kariera samochodów w nadwoziu kombi rozpoczęła się w latach 50. XX wieku, głównie w Stanach Zjednoczonych, ale popularność takich pojazdów szybko przywędrowała do Europy. Kluczem do sukcesu był bagażnik - większy niż w innych typach aut, a do tego łatwo dostępny.

Obecnie liczy się już nie tylko pojemność bagażnika. Współczesne kombi to auta o dużej funkcjonalności, z masą przemyślnych rozwiązań podwyższających ich użyteczność, np. skrytki pod podłogą bagażnika czy relingi dachowe umożliwiające montaż boksu dachowego albo uchwytu na rower.

Nabywcom takich samochodów chodzi przede wszystkim o funkcjonalność, ale nie bez znaczenia jest też stylistyka auta. Producenci wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom i w niektórych przypadkach wersje kombi wyglądają bardziej dynamicznie niż ich wersje sedan czy hatchback.

Samochód z nadwoziem kombi ma obecnie w ofercie niemal każda marka, która chce się liczyć w globalnym rynku sprzedaży. Takie auta pojawiły się nawet w segmencie miejskim, w którym głównie liczą się niewielkie wymiary nadwozia sprzyjające poruszaniu się w ulicznym ruchu.

Auta typu kombi zyskały również uznanie w branży flotowej. W przypadku samochodów firmowych popularność kombi wynika z faktu ich większej użyteczności. Zwykle użytkownik takiego auta musi mieć możliwość przewiezienia np. jakiś materiałów promocyjnych. A jeśli ktoś prowadzi małą firmę, np. punkt usługowy czy sklep, to kombi może zastąpić auto dostawcze – do bagażnika zawsze zmieści się sprzęt lub porcja towaru.

W kolejności alfabetycznej przedstawiamy krajową ofertę małych kombi (segment B).


Renault ClioPojemność bagażnika (l): 430 (1380)Cena wersji podstawowej (zł): 44 450 Fot. Renault
Renault Clio

Pojemność bagażnika (l): 430 (1380)
Cena wersji podstawowej (zł): 44 450

Fot. Renault

Renault Clio

Wersja kombi w gamie Clio, o nazwie Grandtour, pojawiła się niemal dziesięć lat temu, w gamie trzeciej generacji tego modelu. Także obecna, czwarta generacja Clio (produkowana od 2012 r.) występuje w wersji kombi (od 2013 r). Poza sporym bagażnikiem (pojemność 443 litry), atutem samochodu jest dość szeroka paleta silników - cztery benzynowe i dwa wysokoprężne.


Seat IbizaPojemność bagażnika (l): 430 (1164)Cena wersji podstawowej (zł): 51 000 zł Fot. Seat
Seat Ibiza

Pojemność bagażnika (l): 430 (1164)
Cena wersji podstawowej (zł): 51 000 zł

Fot. Seat

Seat Ibiza

Ibiza to jeden z weteranów w klasie B. Debiut tego auta miał miejsce 31 lat temu. Ale wersja kombi weszła do produkcji dopiero w 2010 roku, dwa lata po wprowadzeniu do sprzedaży czwartej generacji tego modelu. W porównaniu do pięciodrzwiowego hatchbacka tylny zwis wydłużono o 17,5 cm. Bagażnik ma 430 l objętości, czyli jest większy o 138 l niż w hatchbacku. W nomenklaturze Seata Ibiza kombi nosi oznaczenie ST.


Skoda Fabia Pojemność bagażnika (l): 530 (1395)Cena wersji podstawowej (zł): 43 880Fot. Skoda
Skoda Fabia

Pojemność bagażnika (l): 530 (1395)
Cena wersji podstawowej (zł): 43 880

Fot. Skoda

Skoda Fabia

Jeden z liderów rynku w segmencie B. W wersji kombi Fabia jest produkowana już od pierwszej generacji. Do produkcji weszła w 2001 r., dwa lata po debiucie modelu. Aktualnie na rynku jest trzecia generacja Fabii (koniec 2014 r.), zaś w wersja kombi jest produkowana od początku 2015 r. Pojemność bagażnika wynosi w tym aucie aż 530 litrów, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie.

[b]Oferta małych kombi (segmentu B) na polskim rynku:[/b]

Model

Silniki (KM)

Pojemność bagażnika (l)

Cena wersji podstawowej (zł)

Renault Clio1.2 (73)
1.2 (74)
0.9 (90)
1.2 (120)
1.5 dCi (75)
1.5 dCi (90)
443 (1380)44 450
Seat Ibiza1.0 (75)
1.2 (90)
1.0 (110)
1.4 (150)
1.4 TDI (75)
1.4 TDI (90)
1.4 TFI (105)
430 (1164)51 500
Skoda Fabia1.0 (75)
1.0 LPG (75)
1.2 (90)
1.2 (110)
1.4 TDI (90)
1.4 TDI (105)
530 (1395)43 880
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty