Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kombi z widokiem na niebo

Agnieszka Theron
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Peugeot 407 SW to kombi z dużym, panoramicznym dachem. Testowaliśmy wersję wyposażoną w najmocniejszy silnik benzynowy.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

407 SW ma już swoje lata. Pojawił się pod koniec 2004 r. i od tej pory nie został poddany gruntownej modernizacji. W połowie 2008 r. dokonano co prawda zmian, ale ograniczyły się one do lekkiego przeprojektowania nadwozia, wprowadzenia nowych tapicerek i elementów wyposażenia oraz modyfikacji 2-litrowego diesla. 

Jak na kombi klasy średniej, bagażnik Peugeota nie imponuje objętością. 448 l to sporo mniej niż w konkurencyjnych:

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Citroenie C5 (505 l), Renault Lagunie (508 l) czy Toyocie Avensis (543 l). Zaletą 407 SW jest za to możliwość dostania się do bagażnika na dwa sposoby – otwierając całą pokrywę lub tylko jej górną część z szybą

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

(przyciskiem pilota lub guzikiem pod wycieraczką szyby). To rozwiązanie przydaje się na zatłoczonych parkingach i w niskich pomieszczeniach.

Użyteczna jest też funkcja całkowitego składania oparcia przedniego fotela pasażera (kładzie się je  na siedzisko). Po złożeniu także i tylnych siedzeń powstaje przestrzeń o długości

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

270 cm (od wewnętrznej strony drzwi bagażnika do przedniego schowka) co umożliwia przewożenie długich przedmiotów.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Cechą charakterystyczną wersji SW jest przeszklony dach o powierzchni ok. 1,6 m2, przechodzący w przednią szybę. Zasłaniający go panel składa się z czterech części. Można je odsuwać stopniowo korzystając z pokrętła znajdującego się w pobliżu lusterka wewnętrznego.

Z przodu siedzi się wygodnie, pomijając sprawę podparcia łokci. Przeznaczone na ten cel miejsca w boczkach drzwi są wykonane z twardego materiału, przez co w dłuższej trasie ręka zaczyna boleć. Fotele są dość miękkie, podobnie jak tylna kanapa, co zapewnia

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

komfort. Schowek przed pasażerem z przodu jest spory, ale schowki w drzwiach nie zachwycają pojemnością.

Silnik benzynowy 2,0 l o mocy 143 KM zapewnia przyspieszenie do setki w 9,5 sekundy i pozwala na jazdę z prędkością 209 km/h. Jednostka  napędowa robi się głośniejsza przy ok. 3600 obr./min. Sprężyste zawieszenie i nieźle pracujący układ kierowniczy zapewniają z jednej strony przyzwoity komfort jazdy, a z drugiej panowanie nad autem przy szybszych manewrach.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty