Litera "g" w nazwie to skrót od wyrazu gas. Audi A3 g-tron jest bowiem zasilane nie tylko benzyną, lecz także gazem ziemnym CNG. Kolejną innowacją jest możliwość zastosowania tzw. e-gazu. Jest on wytwarzany w nowych zakładach niemieckiego producenta w Werlte. Audi podaje, że paliwo to jest całkowicie neutralne dla środowiska i nie emituje dwutlenku węgla.
Poza zbiornikiem na benzynę, A3 g-tron posiada pod podłogą bagażnika dwa dodatkowe zbiorniki na każdy z rodzajów gazu. Oba są w stanie zmieścić po 7 kg tego paliwa. Jego zużycie szacowane jest na 3,5 kg/100 km. Oznacza to, że zasięg A3 g-tron na paliwie gazowym wynosi maksymalnie 400 kilometrów.
Po jego wyczerpaniu, 1.4-litrowy silnik TFSI o mocy 110 KM można przełączyć na spalanie benzyny. Wówczas, zasięg wzrasta o kolejne 900 km. Zdaniem producenta, A3 g-tron przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 11 sekund.
Decyzja w sprawie seryjnej produkcji nie została jeszcze podjęta. Audi planuje zbudować 1500 egzemplarzy A3 g-tron, które będą służyły jako modele testowe. Jeśli próby zakończą się pomyślnie, wówczas auto będzie miało duże szanse, by trafić do salonów sprzedaży.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?