Koncepcyjne BMW E-Scooter [GALERIA]

(red) źródło: Mototarget
Koncepcyjny BMW E-Scooter z napędem elektrycznym to odpowiedź niemieckiego producenta na zmieniające się potrzeby transportu w wielkich miastach.
Fot. BMW
Fot. BMW

Dostępne obecnie na rynku skutery napędzane silnikiem elektrycznym, ze względu na osiągi oraz krótki zasięg, wykorzystywane są niemal wyłącznie w miastach. Nowy BMW E-Scooter może być stosowany w znacznie szerszym zakresie.
**
CZYTAJ TAKŻE

Elektryczny samochód od AudiRenault Twizy w sprzedaży od 2012 roku

**

Pojazd posiada technologię, która zapewnia bezpieczeństwo wykonywanych manewrów wyprzedzania, nawet gdy na skuterze znajdują się dwie osoby. E-Scooter ma osiągi i przyspieszenie od 0 do 60 km/h na poziomie skuterów z silnikami spalinowymi o pojemności 600 cm3. Wysoka pojemność baterii pozwala na przejechanie ponad 100 km na 1 ładowaniu, dzięki czemu koncepcyjny skuter BMW może być wykorzystywany w codziennym transporcie miejskim, jak i podmiejskim. nie zanieczyszczając środowiska.

Bateria nowego E-Scooter może być ładowana w tradycyjnych, domowych gniazdkach elektrycznych, więc nie ma potrzeby szukania trudno dostępnych w Polsce punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Wystarczą 3h, aby w pełni naładować pustą baterię. Testy wykazały, że bateria najczęściej nie rozładowuje się całkowicie, zatem czas jej ładowania zazwyczaj jest znacząco krótszy.

W przeciwieństwie do skuterów z napędem spalinowym, pojazd koncepcyjny BMW nie ma typowej ramy głównej. Jej rolę pełni aluminiowa obudowa akumulatorów, w której znajduje się również elektroniczny system monitorowania baterii.

Wydajny silnik elektryczny zamontowany został za obudową akumulatora. Przy hamowaniu odzyskiwana jest energia, dzięki czemu zakres pojazdu zwiększa się o 10-20 procent w zależności od sposobu jazdy. Elementy elektryczne niezbędne przy tego typu napędzie zostały zamontowane na obudowie akumulatora. Zewnętrzny system elektroniczny kontrolujący baterie stale zbiera informacje i monitoruje dane dotyczące np. temperatury i napięcia w komorach baterii, zarówno podczas jazdy jak i ładowania. Urządzenia elektroniczne pełnią funkcje kontrolne napędu elektrycznego.

Podczas jazdy urządzenia elektryczne i energoelektroniczne są chłodzone cieczą. Chłodnice są powszechnie stosowane w samochodach elektrycznych, ale w koncepcyjnym E-Scooter wykorzystano system chłodzenia powietrzem w celu zaoszczędzenia przestrzeni.

Pojazd znajduje się w tej chwili w zaawansowanej fazie testów. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej na przełomie 2011 i 2012 roku.

Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
Fot. BMW
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty