Dostępne obecnie na rynku skutery napędzane silnikiem elektrycznym, ze względu na osiągi oraz krótki zasięg, wykorzystywane są niemal wyłącznie w miastach. Nowy BMW E-Scooter może być stosowany w znacznie szerszym zakresie.
**
CZYTAJ TAKŻE
**
Pojazd posiada technologię, która zapewnia bezpieczeństwo wykonywanych manewrów wyprzedzania, nawet gdy na skuterze znajdują się dwie osoby. E-Scooter ma osiągi i przyspieszenie od 0 do 60 km/h na poziomie skuterów z silnikami spalinowymi o pojemności 600 cm3. Wysoka pojemność baterii pozwala na przejechanie ponad 100 km na 1 ładowaniu, dzięki czemu koncepcyjny skuter BMW może być wykorzystywany w codziennym transporcie miejskim, jak i podmiejskim. nie zanieczyszczając środowiska.
Bateria nowego E-Scooter może być ładowana w tradycyjnych, domowych gniazdkach elektrycznych, więc nie ma potrzeby szukania trudno dostępnych w Polsce punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Wystarczą 3h, aby w pełni naładować pustą baterię. Testy wykazały, że bateria najczęściej nie rozładowuje się całkowicie, zatem czas jej ładowania zazwyczaj jest znacząco krótszy.
W przeciwieństwie do skuterów z napędem spalinowym, pojazd koncepcyjny BMW nie ma typowej ramy głównej. Jej rolę pełni aluminiowa obudowa akumulatorów, w której znajduje się również elektroniczny system monitorowania baterii.
Wydajny silnik elektryczny zamontowany został za obudową akumulatora. Przy hamowaniu odzyskiwana jest energia, dzięki czemu zakres pojazdu zwiększa się o 10-20 procent w zależności od sposobu jazdy. Elementy elektryczne niezbędne przy tego typu napędzie zostały zamontowane na obudowie akumulatora. Zewnętrzny system elektroniczny kontrolujący baterie stale zbiera informacje i monitoruje dane dotyczące np. temperatury i napięcia w komorach baterii, zarówno podczas jazdy jak i ładowania. Urządzenia elektroniczne pełnią funkcje kontrolne napędu elektrycznego.
Podczas jazdy urządzenia elektryczne i energoelektroniczne są chłodzone cieczą. Chłodnice są powszechnie stosowane w samochodach elektrycznych, ale w koncepcyjnym E-Scooter wykorzystano system chłodzenia powietrzem w celu zaoszczędzenia przestrzeni.
Pojazd znajduje się w tej chwili w zaawansowanej fazie testów. Na rynku pojawi się najprawdopodobniej na przełomie 2011 i 2012 roku.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?