Kształt nadwozia oraz design CC100 nawiązuje do legendarnego Aston Martina DBR1, który w 1959 roku zwyciężył w 24-godzinnym klasyku na torze w Le Mans. Pojazd wyposażono w 12-cylindrowy motor o pojemności 6-litrów, którego moc trafia na tylną oś za pośrednictwem klasycznej przekładni manualnej.
Taki układ napędowy, skrywany pod wykonanym z włókna węglowego nadwoziu CC100, pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie ok. 4 sekund, zaś prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 290 km/h. Jak informuje producent, cała konstrukcja mierzy 4,5 m długości, zaś masa całkowita nie przekracza 1200 kg.
Prace nad CC100 trwały ok. 6 miesięcy, w czasie których zbudowano tylko jeden egzemplarz tego modelu. Prototypowy Aston Martin ma jedynie charakter pokazowy i producent już teraz zapowiedział, że auto z pewnością nie trafi do seryjnej produkcji.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?