Koniec Pandy w Polsce. Co z fabryką w Tychach?

(pp)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Po zakończeniu produkcji Pandy Classic, szefowie fabryki Fiata w Tychach będą analizować sytuację i decyzję o nowej organizacji pracy podejmą z końcem listopada. Pracownicy zakładów obawiają się grupowych zwolnień.
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Informacja o zakończeniu produkcji Pandy II (od 2012 roku oferowana jako Panda Classic) pojawiła się 30 października. Fiat poinformował, że ostatnie egzemplarze tego auta opuszczą fabrykę w Tychach wraz z końcem 2012 roku. Wytwarzany od 9 lat model był motorem napędowym polskich zakładów, stanowiąc 1/3 całej produkcji.

Teraz, kierownictwo zakładu analizuje potrzeby i stara się "wypracować optymalne rozwiązania i decyzje, jak zakład ma funkcjonować w nowej sytuacji" - czytamy w oświadczeniu przedstawicieli fabryki. Poza Pandą w Tychach produkowany jest także model 500 oraz Ford Ka i Lancia Ypsilon.

Związki zawodowe pracowników tyskiej fabryki obawiają się, że może dojść do zwolnień. Dlatego też przygotowano wniosek z projektem pakietu socjalnego dla osób, które miałyby stracić pracę. Zdaniem szefów zakładu, w tej chwili jest jeszcze za wcześnie, by mówić o redukcjach etatów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty