Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36344 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

Koniec produkcji Fiata Punto

Data publikacji: Autor: (mm)

Fiat Punto / Fot. Fiat Obecna generacja Fiata Punto funkcjonuje na rynku przez 8 lat. Producent postanowił, że jego produkcja zostanie zakończona, a auto w przyszłości będzie zastąpione pięciodrzwiowym Fiatem 500.

Fiat Punto / Fot. Fiat Fiat Punto pojawił się w 1993 roku jako następca modelu Uno. Wtedy nabywcy mogli wybrać spośród 3- i 5-drzwiowego hatchbacka, kabrioletu oraz wersji GT. Kolejna generacja pojawiła się w 1999 roku, a obecna odmiana zadebiutowała w 2005 roku. Wiadomo, że w planach na przyszłość Fiat nie uwzględnił kolejnej odsłony samochodu.

Włoski koncern na rozwojowe inwestycje w najbliższych latach zamierza wydać około 9 mld euro. Ma to skutkować tym, że pojawi się 19 nowych modeli, a 8 z nich będzie dostępnych z logo Alfa Romeo. Plan ważny jest także dla włoskiej gospodarki, gdyż zatrudnienie ma znaleźć wiele osób. 

Następcą Fiata Punto będzie pięciodrzwiowa 500-tka. Auto ma być produkowane w Polsce.

Fiat Punto / Fot. Fiat

Fiat Punto / Fot. Fiat

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • bryan (gość)

    ToPunto w najnowszej odsłonie jest wyjątkowo mało usterkowe jak iAlbeaII(ten sam silnik,ale mniej wyciszone),tanie części itd.A najlepsze jest to,że zdecydowanie poszli krok do przodu jeśli chodzi o jak na tę klasę auta bardzo dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej zwłaszcza w przedziale grodziowym bo sam w sobie oszczędny bezkolizyjny nie do zdarcia(pod warunkiem,że nadmiernie nie obciąża w sposób notoryczny bo mogą występować wtedy drobne normalne wycieki,ale rzadko i trzeba uważać by nie wjezdzać na chama w kałuże bo np.mogą pękać obudowy alternatorów,a w ogóle serwis jest tani w prostocie)silnik jest nieco głośny i chyba z tego powodu wycofują z produkcji i nie bynajmniej z emisji euroX a brak serwisowego zarabiania na silnikach(bez turbo,bezkolizyjny w razie zerwania paska rozrządu,jednomasówka,bez turbo,"dożywotnia"belka skrętna i czego tu chcieć jeszcze).Przewiduję wzrost cen na rynku wtórnym(niezbyt chętnie dotychczasowi posiadacze chcą sprzedawać)zwłaszcza w dobie downsanzingu.

  • alan2

    Powoli Fiat boje sam siebie, Panda model który był utożsamiany z klasą B i konkurentem dla liderujących Fiesty i Polo nagle znika i ma go zastąpić samochód z klasy " premium" i nagle się okaże że na klasę B za drogie a w klasie premium nikt go nie kupi bo zwykły model, i padnie kolejny model

  • Adam (gość)

    Auto i tak się ostatnio nie sprzedawało. Był słaby wybór wersji silnikowych, ceny z księżyca itp. Wersje 69 i 77 KM ledwo jadą, wersje mocniejsze (Multiair) kosztują tyle co przeciętny kompakt. No i auto stare. Bez szans na rywalizację z czołówką segmentu B w europie (Fiesta i Polo od 3 lat na prowadzeniu)

  • koko (gość)

    Będziecie mieli tanie punto = fiat 500 z doklejonym tyłem i parą drzwi. Najtańszy bedzie kosztowal ponad 40k PLN z silnikiem 0,9L 2 cylindry. To jest kpina nie silnik, w ciężkim aucie spala masakryczne ilości paliwa. Turbo = szybkie wydatki po gwarancji!!! Takie sa fakty. Będzie tak brzydki jak multipla i niestety nie będzie miał powodzenia.

  • koko (gość)

    Fiat idzie w ślępą uliczkę. Za wszelką cenę chcą obniżyć koszty produkcji i robić kilka odmian 500-tki. To już jest nudne,a co dopiero póżniej.

  • Icek Wicek (gość)

    Niemiaszki podobnie podchodzą do tematu - różne wariacje nadwoziowe na bazie tej samej platformy podłogowej i tych samych silników, przykładów przytaczać chyba nie trzeba... Sęk w tym, że 500-tka to nie jest auto rodzinne tylko miejskie wozidło, za które trzeba zapłacić jak za samochód pozycjonowany o klasę wyżej; dodatkowo w kwestii silników Włosi śpią błogim snem co najmniej od 10 lat... obudzą się nagle - z ręką w nocniku.

  • il Dottore (gość)

    Mój syn ma Grande Punto Sportinga i jest zakochany w tym autku. Maja przedmowcy racje, ze budowa prosta jak cep, czesci tanie jak barszcz, a... i tak sie nie psuje! :) Autko ma klimatyzacje, felgi 17-ki (fabryczne!), chromowany wydech, fabryczne delikatne ospoilerowanie, kierownica, zmiana biegow i reczny w skorze z pomaranczowymi przeszyciami, sportowe fotele z Alcantara, komputer pokladowy, fabryczne radio Blaupunkt z MP3 (jak jedziesz szybciej to automatycznie sie podglasnia). Skrzynia szesciobiegowa. Czego jeszcze chciec? Fantastyczny samochodzik! Ze swojej strony dodalismy jeszcze czarne swiatla przednie od Abartha, tyle swiatla wymienilismy na tajwanskie przyciemniane LED-y (problemow na przegladzie technicznym nie bylo zadnych bo swiatla z homologacja), podciemnilismy tylne szyby. Auto w czarnym metaliku Nero Provocatore wyglada teraz jak milion $! :) Przez rok eksploatacji wymienilismy tylko zaraz po zakupie cieknaca pompe wodna (40euro) i... to wszystko! Super autko!

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Fiat Punto dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Fiat Punto Cena

Części dla marki Fiat

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

806 zł