Wszystko
o samochodach

Motocykle / Aktualności

Koniec sezonu

Data publikacji: Autor: Tadeusz Suchomski

Fot. Grzegorz Gałasiński: Aby móc cieszyć się letnimi przejażdżkami należy zadbać o motocykl jesienią. Koniec sezonu oznacza konieczność przygotowania motocykla do przezimowania.

Należy przy tym pamiętać o kilku istotnych zabiegach.

 

Najpierw należy motocykl dokładnie umyć - zwłaszcza miejsca między poszczególnymi żeberkami cylindra - opłaci się to w letnie upały. Sprawdzamy też stan każdego filtra powietrza.

Kontrolujemy stopień zużycia kół zębatych przekładni łańcuchowej i w razie potrzeby wymieniamy. Łańcuch napędowy myjemy w benzynie nieetylizowanej i smarujemy smarem grafitowym. Oglądamy stan bieżnika obu kół i sprawdzamy naciąg szprych.

 Fot. Grzegorz Ga³asiñski: Aby móc cieszyæ siê letnimi przeja¿d¿kami nale¿y zadbaæ o motocykl jesieni±.

Do najczęstszych skutków złego przechowywania motocykla należą deformacje opon. Najgorzej jest wtedy gdy motocykl stoi długo jedynie na bocznej podpórce, wówczas ryzyko deformacji opon jest bardzo duże. Wymieniamy smar w łożyskach kół, sprawdzamy zużycie klocków hamulcowych, tarcz lub szczęk. Należy również przesmarować oś wahacza i sprawdzić, czy z amortyzatorów nie wycieka olej.

 

Akumulator wyjmujemy i myjemy obudowę, uzupełmiamy poziom elektrolitu i ładujemy. Końcówki instalacji służące do połączenia akumulatora pokrywamy preparatem WD-40. Raz na miesiąc rozładowujemy akumulator za pomocą żarówki (3V) po czym ładujemy zgodnie z instrukcją akumulatora.

 

Części aluminiowe i chromowane należy pokryć środkami konserwującymi lub wazeliną techniczną. Lakier konserwujemy pastą woskową. Do zbiornika paliwa wlewamy paliwo ,,pod korek’’. W tym przypadku zdania są podzielone. Jedni twierdzą, że przy pełnym zbiorniku unikniemy tworzenia się poduszek powietrznych przez co chronimy zbiornik przed korozją. Druga szkoła twierdzi, że benzyna pozostawiona długo w zbiorniku powoduje zniszczenie np. podkładki pod korek lub podkładki pod kranikiem a niewielki wyciek paliwa potrafi uszkodzić lakier motocykla. Stawiamy motocykl ,,na stopki’’, a pod tylny wahacz podkładamy podpórkę tak, aby oba koła nie dotykały podłoża. Następnie przykrywamy go płótnem, a nie folią plastikową, która nie przepuszcza powietrza, więc skrapla się w niej para wodna.

 

Tak zakonserwowany motocykl nie ulegnie zniszczeniu podczas postoju i po odkonserwowaniu w nowym sezonie nie sprawi przykrych niespodzianek.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości