Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Na drogach

Kontrola drogowa. Niechlubny rekordzista z Mazowsza

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak / GITD

Fot. GITD 30 spośród 112 skontrolowanych przez Inspekcję Transportu Drogowego samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony na mazowieckich drogach było przeładowanych. Niechlubny rekordzista ważył o 2,8 tony za dużo.

Tym razem mazowieccy inspektorzy ITD wzięli pod lupę „dostawczaki". Kontrolujący sprawdzali trzeźwość kierujących, wymagane dokumenty, stan techniczny pojazdów i ich rzeczywistą wagę.

Zobacz także: Progi zwalniające do likwidacji?

Niechlubny rekordzista tego dnia ważył wraz z ładunkiem 6,3 tony. Pozostałe auta dostawcze przeładowane były średnio o około półtorej tony. Pojazdami tymi przewożono m.in. części samochodowe, drewno i artykuły spożywcze.

Kierowców przeładowanych busów ukarano mandatami. Inspektorzy zakazali także dalszej jazdy do momentu rozładunku nadmiaru przewożonych towarów na inne auta. Zatrzymano także trzy dowody rejestracyjne pojazdów za brak ważnych badań technicznych i zły stan techniczny.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Safran (gość)

    Dlaczego te biedny redaktorem nie napisze iż to. Inspekcja łamie prawo karajac kierowców to zaladowca odpowiada za załadunek i zabezpirczenia

  • Bangrus (gość)

    Od kiedy załadowaca odpowiada za załadunek. To kierowca ma obowiązek sprawdzić wagę i zabezpieczyć towar

  • artthomas (gość)

    Odpowiada jeden i drugi

  • xDxD (gość)

    Przeładowywałby :D

  • czasy Byś i Żuków dawno minęły. (gość)

    Kiedy prawo jazdy kat. B będzie do 4.5 t to takich przypadków będzie zdecydowanie mniej. Ale o wiele łatwiej jest ganiać za Iveco izotermą z windą i możliwością załadunku 300 kg. Bo co tam można wsadzić? 1 europalete? I już jest gapa a dzielni insektorzy mogą się wykazać swoją działalnością.

  • Samo zło (gość)

    Tu nie chodzi o fakt ze kierowcy mieli prawko kat.B. Tu chodzi oto ze firmy kupuja auta o dmc 3.5t zeby nie placic oplat za drogi viatoll-em, podatku drogowego, brak tachagrafow (ujezdzanie kierowców ile sie da). Itd powinno jak najczesciej scigac busy i wlepiac im mandaty za przeładowania, tylko nie kierowcą a firmą, i nie w kwocie 500zl tylko min 5tys. Przeładowanie takiego busika tez ma wplyw na bezpieczenstwo na drodze ze wzgledu ze hamulce i zawieszenie sa zaprojektowane do maksymalnej masy pojazdu zapisanej w homologacji i dowodzie rejestracyjnym. Czesto auta sa podawane modyfikacja u pana Henia w warsztacie zeby nie bylo widac przeladowania np: przerabia sie resory lub zaklada poduszki pneumatyczne.

  • Rrrr (gość)

    Tylko tyle ?

  • Jarek (gość)

    To firmy zlecajace transport wymuszaja przeładowania samochodu. Nie zabierzesz znajdzie się inny , takie błędne koło. Gdyby firmy te były karane surowo to proceder by się skończył. Ale przecież prościej ukarać kierowców. Wiem bo sam bo sam zlecam takie transporty za psie pieniądze po trzy tony na busa i jestem bezkarny he he.

  • Kierowca (gość)

    ...nie zabierzesz to znajdzie się inny. I kto tu sra we własne gniazdo?

  • Rob (gość)

    Pan heniu nic w garażu nie mosi robić, iveko swoje wazy, do tego salon dokłada wynde i kontener i zostaje 400, 300 kilo do 3500 kg. Auta tego typu są przystosowane do jazdy z 5000 wagi bez problemu dla nikogo, tylko auto o dmc 5 ton daje inne koszta stałe niż o dmc 3500.

  • Swoój (gość)

    Stanie zlikwidować bezsensowny podatek drogowy i ubezpieczenie ochrony ponieważ za to samo przykład Iveco 65c17 dmc do 3,5 zapłacisz ok.800 zł a to samo Iveco 65c17 dmc powyżej 3.5 zapłacisz 1800. Czyli ochrony +drogowy to ok.2000 rocznie i tak jak ja potrzebuje na własny użytek I przejeżdżam jakieś 2000km Rocznie .też żałuję że nie zarejestrowany jest dmc 3.5.

  • Safran (gość)

    Ktoś jest. Nie w temacie prawo. Transportowe to zaladowca odpowiada za załadunek i zabezpieczenie tak jest w całej uni tyko w Polsce jest na odwrót bo się opłaca

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości