Kontrola drogowa. Rekordzista ważył 8,5 tony

Mariusz Michalak / GITD
Fot. GITD
Fot. GITD
Aż 8,5 tony ważył samochód dostawczy z ładunkiem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Dodatkowo pojazd był niesprawny technicznie, a kierujący nie zabezpieczył plandeką przewożonego betonu.

Mazowieccy inspektorzy transportu drogowego patrolowali nieoznakowanym radiowozem ulice Radomia, zwracając uwagę na przeładowane samochody dostawcze i ciężarowe.

Na jednym ze skrzyżowań zatrzymali do kontroli pojazd marki Iveco, którym przewożono tzw. suchy beton bez wymaganej plandeki. Określona w jego dowodzie rejestracyjnym dopuszczalna masa całkowita wynosiła 3,5 t. Z uwagi na podejrzenie przekroczenia tej wartości, pojazd został skierowany na pobliski punkt z wagą.

Przypuszczenia inspektorów okazały się trafne. Rzeczywista masa pojazdu z ładunkiem wynosiła 8,5 t. Zastrzeżenia budził również jego stan techniczny. Z „dostawczaka" wyciekały płyny eksploatacyjne, co było powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Ponadto inspektorzy zatrzymali do kontroli jeszcze trzy przeładowane „dostawczaki" o dopuszczalnej masie całkowitej do 3 500 kilogramów, którymi przewożono przesyłki kurierskie, odzież używaną i napoje. Pojazdy te ważyły odpowiednio: 4 200 kg, 4 600 kg  i 4 700 kg.

Wszyscy kierujący zostali ukarani mandatami. Otrzymali też zakaz dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru towaru na inne pojazdy.

„Dostawczaki” skontrolowane przez ITD. Rekordzista ważył 8,5 tony

Aż 8,5 tony ważył samochód dostawczy z ładunkiem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t. Dodatkowo pojazd był niesprawny technicznie, a kierujący nie zabezpieczył plandeką przewożonego betonu.

W czwartek (2 sierpnia) mazowieccy inspektorzy transportu drogowego patrolowali nieoznakowanym radiowozem ulice Radomia, zwracając uwagę na przeładowane samochody dostawcze i ciężarowe.

Na jednym ze skrzyżowań zatrzymali do kontroli pojazd marki Iveco, którym przewożono tzw. suchy beton bez wymaganej plandeki. Określona w jego dowodzie rejestracyjnym dopuszczalna masa całkowita wynosiła 3,5 t. Z uwagi na podejrzenie przekroczenia tej wartości,  pojazd został skierowany na pobliski punkt z wagą.

Przypuszczenia inspektorów okazały się trafne. Rzeczywista masa pojazdu z ładunkiem wynosiła 8,5 t. Zastrzeżenia budził również jego stan techniczny. Z „dostawczaka" wyciekały płyny eksploatacyjne, co było powodem zatrzymania dowodu rejestracyjnego.

Ponadto inspektorzy zatrzymali do kontroli jeszcze trzy przeładowane „dostawczaki" o dopuszczalnej masie całkowitej do 3 500 kilogramów, którymi przewożono przesyłki kurierskie, odzież używaną i napoje. Pojazdy te ważyły odpowiednio: 4 200 kg, 4 600 kg  i 4 700 kg.

Wszyscy kierujący zostali ukarani mandatami. Otrzymali też zakaz dalszej jazdy do czasu rozładunku nadmiaru towaru na inne pojazdy.

- See more at: http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/dostawczaki-skontrolowane-przez-itd.-rekordzista-wazyl-8,5-tony#sthash.fp05TU4d.dpuf

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty