Kontrola drogowa. Za ciężki o blisko 24 tony

Mariusz Michalak / GITD
Fot. GITD
Fot. GITD
Blisko 64 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton ważył wieloosiowy zestaw z dwoma kontenerami. Za duża masa przewożonego ładunku spowodowała także przekroczenia dozwolonych nacisków osi pojazdów na drogę. Zestaw wycofali tymczasowo z dalszej jazdy funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.

Nienormatywny zespół składający się z trzech pojazdów, czyli tzw. „stonogę” zatrzymał patrol ITD z Gniezna na ekspresowej „piątce”. Zestaw przewożący dwa kontenery z ładunkiem ważył 63,8 tony zamiast dopuszczalnych 40 ton.

Stwierdzono też przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej ciągnika siodłowego na drogę o 0,35 tony. Z kolei nacisk potrójnej osi naczepy był przekroczony o 6,55 tony i wynosił 30,55 tony zamiast przepisowych 24 ton.

Kierowca ciężarówki nie okazał zezwolenia kategorii VII na przejazd po drodze publicznej pojazdem nienormatywnym. Oprócz tego poruszał się bez pojazdu pilotującego, pomimo że ważył ponad 60 ton. Nieprawidłowy transport został wstrzymany i doprowadzony do normatywności na miejscu kontroli.

Dlatego ciężarówka nie pojechała na wyznaczony parking strzeżony. Kierowcę ukarano 200-złotowym mandatem. Wobec przewoźnika zostały wszczęte postępowania z ustawy o transporcie drogowym i prawo o ruchu drogowym. Za stwierdzone nieprawidłowości przedsiębiorcy grozi 28 tys. zł kary.

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty