Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36364 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Koreańska alternatywa dla Land Cruisera

Data publikacji: Autor: Michał Kij

SsangYong Rexton G4

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm. 

Fot. Michał Kij Dużo samochodu za względnie małe pieniądze. Nowy Rexton może konkurować nie tylko z SUV-ami.

Wystarczy spojrzeć na gamę nowego modelu SsangYonga bez uprzedzeń. Widać, że to SUV, któremu konstrukcyjnie bliżej do terenówki i chciałoby się nim od razu jechać na działkę i spróchniałe pniaki z gruntu wyrywać! Szczególnie, że ma ramę Quad-Frame wykonaną z wyjątkowo sprężystej stali o wysokiej wytrzymałości i może uciągnąć przyczepę o masie całkowitej do 3 ton, przynajmniej w wersji z dieslem, napędem 4WD i „automatem”. Ofertę otwiera jednak tylnonapędowy, 2-litrowy, 225-konny „benzyniak” z ręczną „szóstką”. Wprawdzie uciągnie „tylko” 2,3 t, za to kosztuje 109 900 zł w podstawowej, 5-miejscowej wersji Crystal. Przy komplecie pasażerów pojemność bagażnika wynosi 784 l, po złożeniu tylnego rzędu dochodzi do 1977 l. Według danych fabrycznych średnie spalanie nie przekracza 10 l/100 km. Mamy więc wygodny, obszerny samochód, cenionej obecnie „wysokiej postury”, który będzie niezłym, bo praktycznym i tanim zastępstwem także dla dużego kombi albo 4-drzwiowego pikapa z nadstawką na skrzyni.

Redakcja poleca:

Najpopularniejsze używane auta za 10-20 tys. zł
Prawo jazdy. Jakie zmiany w 2018 roku?
Przegląd samochodu przed zimą

Źródło: TVN Turbo/x-news

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm. Opracowana od nowa rama ma w przedniej części własną strefę zgniotu, która w połączeniu z bezpiecznie skonstruowanym nadwoziem ogranicza skutki wypadku. Rexton G4 jest autem tylnonapędowym. W wersji 4WD przedni napęd jest dołączany. Skrzynię rozdzielczą z reduktorem dostarcza BorgWarner. Pokrętło do sterowania napędem jest na tunelu środkowym i ma typowe pozycje: 2H – napędzana tylna oś, 4H – napędzane obie, 4L – obie z reduktorem. Napęd obu osi można włączyć w trakcie jazdy, ale reduktor dopiero po zatrzymaniu się i przełączeniu na „luz”. Po przekroczeniu 70 km/h napęd przedniej osi zostaje automatycznie odłączony. Kąt natarcia wynosi 20,5o, zejścia 22o, a prześwit dochodzi do 22,4 cm (z tylnym zawieszeniem niezależnym Multilink), co jest niezłym wynikiem w tej klasie. SsangYong mógłby poszaleć na „równiejszych wertepach”, ale producent nie pomyślał o blokadach mechanizmów różnicowych.

SsangYong Rexton G4

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm. 

Fot. Michał Kij

SsangYong Rexton G4

Rexton G4 jest rzeczywiście nowym samochodem, a nie kolejną modernizacją projektu z początku XXI wieku. Jest o 8,5 cm dłuższy, o 6 cm szerszy i o 1,5 cm niższy. Rozstaw osi jest większy o 4,5 cm.

Fot. Michał Kij

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • wichura (gość)

    Patrzę na tytuł i myślę, nie no całkiem odlecieli z tym porównaniem, ale widzę, że jednak ten model może nieźle namieszać. Osiągi spoko, wyposażenie spoko, a i cena nie z kosmosu

  • vitek (gość)

    Średnio porównywać takiego giganta do tego samochodu. Zupełnie na innym pułapie są. Ta nowa generacja ssanga zaskakująca jest

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ssangyong Rexton dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Ssangyong Rexton Cena