Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kościuszko w przedostatniej rundzie Mistrzostw Świata

(ip)
Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
W najbliższy weekend odbędzie się Rajd Sardynii będący przedostatnią rundą Mistrzostw Świata w sezonie 2012. Załoga LOTOS Dynamic Rally Team zajmując obecnie 2. miejsce w stawce PWRC powalczy o zwycięstwo z obecnym liderem klasyfikacji.

Oesy Sardynii są zróżnicowane i wymagające, poprowadzone w większości szybkimi i wąskimi drogami przebiegającymi

Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team
Michał Kościuszko, Fot: LOTOS Dynamic Rally Team

częściowo po płaskim, częściowo po bardziej zróżnicowanym lesistym terenie, obfitującym w widowiskowe water splashe. Trasy są trudne, momentami przecinają je kamienne osuwiska, na których koleiny tworzą się już po pierwszym przejeździe. Fragmenty prowadzące po bardziej miękkim podłożu mogą z kolei być zagrożeniem w czasie obfitych opadów deszczu. Podobnie, jak w przypadku większości rajdów szutrowych, tak i w Rajdzie Sardynii trudność załogom na suchej nawierzchni będą sprawiać też chmury pyłu unoszące się nad trasą po przejeździe samochodów.

„Ostatnio na Sardynii startowałem 4 lata temu, więc praktycznie jest to dla nas nowy rajd. Zmienne o tej porze roku warunki pogodowe na pewno nie będą nam ułatwiały zadania na krętych i wymagających trasach Rajdu Sardynii. To dla nas przedostatnia w tym sezonie okazja do powalczenia o zwycięstwo z prowadzącym w naszej stawce Benito Guerrą. Będziemy musieli jechać bardzo szybko i bardzo precyzyjnie, bo zaplanowana trasa nie pozostawia miejsca na jakikolwiek błąd. Mam nadzieję, że nasze auto wytrzyma trudy sardyńskich szutrów, a nam dopisze szczęście w walce o kolejne punkty na drodze do tytułu Mistrza Świata.” – powiedział Michał Kościuszko.

W trakcie Rajdu Sardynii zawodnicy przejadą 16 odcinków specjalnych na dystansie 306,04 km oesowych. Po zapoznaniu i odcinku kwalifikacyjnym w regionie Gallura, w czwartek 18 października po południu załogi dwukrotnie przejadą usytuowany w pobliżu bazy rajdu w Olbii oes Terranova o długości 28,14 km. Piątkowe przejazdy skoncentrują się wokół serwisu w Sassami, a rozpoczną oesem Monte Lerno. Liczący 29,68 km długości odcinek obejmuje spektakularny Micky`s Jump. Po nim zawodnicy pojadą odcinki Castelsardo i Tergu-Osilo. Ten ostatni po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu WRC. W sobotę zawodnicy pojadą trzy oesy poprowadzone przez tereny leśne: Monte Acuto, Coiluna i Monti di Ala. W niedzielę załogi przejadą dwa krótkie, bo liczące 8,24 km odcinki na terenach położonych na północny-zachód od bazy rajdu w Olbii. Tradycyjna meta w Porto Cervo planowana jest o godz. 12:45 czasu lokalnego w niedzielę, 21 października. Z powodów finansowych niedzielne zmagania nie obejmą w tym roku 50-kilometrowego odcinka specjalnego Monte Olia-Terranova.

Rajd Włoch (Sardynii) w kalendarzu WRC pojawił się w roku 1973, stając się i pozostając do dziś jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu dzięki trudnym odcinkom gromadzącym rzesze fanów. Do roku 2004 baza rajdu znajdowała się w San Remo na wybrzeżu Morza Śródziemnego, a etapy prowadziły wąskimi i trudnymi górskimi drogami Ligurii oraz szutrowymi trasami Toskanii. W roku 2004 rajd przeniesiono na Sardynię, a jego bazę do Olbii, portowego miasta położonego na północy wyspy.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty