Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36546 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kosmetyka i nowe silniki

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Fot. Seat: W Leonie nieco inny kształt mają atrapa chłodnicy, zderzaki i boczne lusterka Seaty Leon i Altea przeszły face lifting. Najistotniejszą zmianą jest Common Rail w dieslu.

Fot. Seat: W Leonie nieco inny kształt mają atrapa chłodnicy, zderzaki i boczne lusterka

Przyglądając się zmodernizowanym modelom Seata, które po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowano podczas salonu samochodowego w Genewie, trudno od razu zauważyć zmiany.

Ponadczasowość linii nakreślonych przez słynnego Waltera da Silvę sprawiła, że mimo upływu czasu, zarówno Leon jak i Altea prezentują się świeżo i nowocześnie. Projektanci ograniczyli się więc do przeprojektowania zderzaków, zmiany kształtu atrapy chłodnicy (z mniejszym logo producenta) i bocznych lusterek, powiększenia reflektorów i tylnej szyby oraz wzmocnienia Fot. Seat: Nowością jest diesel 2,0 l o mocy 170 KM przetłoczeń tylnej klapy. Dzięki tym zmianom obydwa modele zbliżyły się wyglądem do nowej Ibizy i Exeo, czyli nowej linii stylistycznej Seata o nazwie Arrow Design, której pomysłodawcą jest Belg, Luc Donckerwolke.

Poprawiono także wygląd wnętrza, które prezentuje się znacznie ciekawiej niż poprzednio. Zmiany obejmują m.in. zespół wskaźników, konsolę centralną oraz boczne partie drzwi. W oczy rzuca się kierownica, podobna to tej w nowej Ibizie, oraz błękitne podświetlenie wszystkich zegarów, pokręteł i przycisków, które zastąpiło wcześniej stosowany kolor Fot. Seat: Wygląd przodu Altei nawiązuje do Ibizy i Exeo czerwony.

Najważniejsze zmiany w zmodernizowanych Seatach zaszły jednak pod maską. Ofertę silnikową wzbogacono o długo oczekiwanego diesla 2.0 TDI/170 KM z technologią bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail, który zastąpi przestarzałą i głośniejszą jednostkę z pompowtryskiwaczami, oraz o dwa zmodernizowane silniki benzynowe 1.8 TSI/160 KM i 2.0 TSI/211 KM.

Ten ostatni motor wcześniej dysponował mniejszą mocą (200 KM) i został zarezerwowany wyłącznie dla modeli Leon FR i Altea Freetrack. Wszystkie wersje silnikowe, oprócz 1.9 TDI 105 KM, dostępne są ze zautomatyzowaną skrzynią biegów DSG, którą Fot. Seat: Altea po zmianach kosztuje od 64 990 zł można sterować także manetkami przy kierownicy. Jednak jedynie w 160-konnej odmianie 1.8 TSI oferowana będzie najnowocześniejsza, 7-stopniowa skrzynia DSG.

Właśnie tę wersję Leona mieliśmy okazję sprawdzić podczas pierwszych jazd testowych i trzeba przyznać, że wrażenia były jak najbardziej pozytywne. Benzynowa jednostka okazała się zarówno dynamiczna jak i elastyczna i to niemal w każdym zakresie obrotów, natomiast skrzynia biegów stanowi prawdziwy strzał w dziesiątkę. Nawet w ustawieniu na tryb automatyczny, biegi zmieniają się bardzo szybko i prawie niewyczuwalnie dla kierowcy. W porównaniu z dobrze już nam znaną wersją 6-stopniową, nowa skrzynia DSG „nie przeszkadza” zarówno podczas dynamicznej jazdy po autostradzie, jak i w ruchu miejskim. A co najważniejsze, doskonale pasuje do sportowej charakterystyki zawieszenia Leona.

Ważną modyfikacją techniczną jest także wprowadzenie systemu XDS, czyli elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, który stanowi rozszerzenie funkcji systemu stabilizacji ESP. Na razie rozwiązanie to będzie dostępne w sportowych odmianach, ale w drugiej połowie roku zostanie wprowadzone także do innych wersji Leona. Fot. Seat

Oprócz systemu XDS, wyposażenie obejmuje także zmodernizowaną klimatyzację, nowe radioodtwarzacze, a od wersji Style także przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlenia pobocza, adaptacyjne reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz czujniki parkowania i nawigację satelitarną. W konsoli środkowej umieszczono złącza USB oraz iPod, dzięki którym kierowca ma możliwość jednoczesnego podłączenia nośnika pamięci i odtwarzacza muzyki, a informacje o słuchanych utworach pojawią się na wyświetlaczu komputera pokładowego.

Wszystkie nowe modele można zamówić ze skórzaną tapicerką w kilku wariantach kolorystycznych.

Leon jest dla Seata niezwykle ważnym modelem, ponieważ sprzedaż tego samochodu stanowi aż 25 proc. ogólnej sprzedaży wszystkich modeli hiszpańskiej firmy. Wersję po face liftingu można już zamawiać w polskich salonach, w cenie od 54 990 zł (z benzynowym silnikiem 1.4), natomiast za zmodernizowaną Alteę (1.6/102 KM) zapłacimy od 64 990 zł. Modele wyposażone w nowe silniki i 7-biegową skrzynię DSG będą dostępne dopiero na jesień.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Jarpoz

    Minimalny lifting a jednak poprawił i tak świetnie wyglądające autka. Natomiast wnętrze poprzednika wyglądało "badźiewiasto" i mam nadzieję że liftinfg był bardziej nasilony. Ceny były niezbyt atrakcyjne i wszystko wygląda na to że tak pozostaje.

  • Wieryg

    dla jarpizdow i POdobnych im jelopow wyglady sa "atrakcyjne" nawet gdy to produkuje jakis latynski smierdziuch ,brudas i tepolik jak owe jarpizdy z Espana czy Mexico albo turek i Makaroniarz..???he!he!Nie mowiac juz o tym,ze ten bubel szwanzowaty to przeciez najgorsza tandeta pt :VW!takie volksdeutchne palanciatki to akurat klientela \gamskiej szwanzowatej tandety!he!he!Nie dziwi mnie,ze przecietny szwanz szydzi z Dume Pole zwac palanta :"Vhul"= polnisache bydlo"~!~!a do niedawna "polnische banditen"!!zwlaszcza tych w pasiakach mordowanych milionami w Konzentrazions Lagern!

  • Jarpoz

    Przygłupie, najpierww naucz się czytać, potem spróbuj cokolwiek zrozumieć, a jeszcze co kolwiek powinienieś umieć zapamiętać. Ale jesteś tak WYJĄTKOWO G Ł U P I że ci się nie uda. Lepij pisz o tej klimatyzacji i AWD - sądzę że to dobra terapia psychiatrczna dla ciebie. Naucz się również pisać, sądzę że pobyt w zerówce i pierwszej klasie podstawówki dużo by cię nauczył, ale do drugiej klasy chyba byś nie przeszedł.

  • Jarpoz

    W sumie to dobrze że coś tu próbujesz napisać, można się pośmiać i to za darmo.

  • Wieryg z Izraela

    Nie ma to jak leczyć w internecie swoje kompleksy. Wieryg ewidentnie ma problemy psychiczne i nie da się tego ukryć. Sądząc po treści komentarzy, to pewnie jakiś rodzaj schizofrenii. Nie wiem co mu się popi***oliło ale pisze o rzeczach o których nie ma pojęcia. Oczywiście mogę się też mylić. Może on po prostu jest niewiarygodnie głupi? Jarpoz: nie gadaj z idiotą, bo ściągnie cię na swój poziom i pokona doświadczeniem...

  • Wieryg z Izraela

    Jeszcze jedna rzecz. Napiszę to wielkimi literami żeby nasza maskotka portalowa zwróciła na to uwagę. Mam nadzieję że się uda, na małpy działa. WIERG: TWOJE ZACHOWANIE NIE JEST NORMALNE. NIE POTRAFISZ PISAĆ. NIE POTRAFISZ DYSKUTOWAĆ. OBRAŻASZ LUDZI NAWET ICH NIE ZNAJĄC. W SKRÓCIE, JESTEŚ TYPOWYM TROLLEM INTERNETOWYM. Pozdrawiam.

  • Krystianek

    Jest, odezwał się. Brakowało mi Ciebie Wierzygam.

  • owidiusz

    W sumie to nie dziwie się Wierygowi, że pisze te swoje pierdoły, bo za każdym razem ma fanclub, który wiernie odpisuje na te jego widzi misie i zamiast skomentować artykuł bawi się w bezproduktywną dyskusję. Panowie dorośnijcie w końcu i dajcie sobie spokój z tymi komentarzami, jak chłopak zobaczy, że macie go gdzieś to sam odpuści....

  • Bart3kk

    Jestem w szoku diesle common rail!! WOW !!! Połowa marek już to dawno miała hahah xD

  • Samurai

    A ja jestem w szoku, że Ty jesteś w szoku.

  • matias21

    ten silnik 1.6 102km to chyba ma z 15 lat :P

  • dar

    Pytanie:Kto jest większym idiotą?Ten ... Wieryg czy ci co z nim dyskutują?Olejcie tego ...a,a sam zniknie.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

SEAT Altea dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

SEAT Altea Cena

Części dla marki SEAT

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

477 zł