Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Technologia

Kradzież auta. Tą metodą kradną większość popularnych samochodów

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. BMW Wśród złodziei aut popularną metodą kradzieży jest sposób na tzw. walizkę. Eksperci z niemieckiego ADAC sprawdzili 237 pojazdów, aby sprawdzić, które w łatwy sposób mogą paść łupem złodzieja.

Doświadczony złodziej robi to w 6 sekund. Za pomocą elektronicznego nadajnika włamuje się i kradnie nowe, luksusowe i teoretycznie dobrze zabezpieczone auto. W praktyce wygląda to tak, że jeden ze złodziei ze wzmacniaczem antenowym podchodzi do okien domu. Urządzenie wyszukuje sygnał kluczyka, który często leży blisko okna czy drzwi wejściowych. Druga osoba w tym czasie pociąga za klamkę po to, aby samochód zaczął domagać się sygnału z kluczyka. W teorii powinien znaleźć sygnał kluczyka, w momencie gdy ten jest blisko auta. "Walizka" łamie to zabezpieczenie za pomocą drugiego wzmacniacza - w rezultacie pojazd odbiera sygnał tak, jak z oryginalnego kluczyka.

Wyniki testu dają do myślenia

ADAC przetestowało 237 aut. Metodą na walizkę nie udało się ukraść zaledwie trzech pojazdów! Zwycięzcą okazał się koncern Jaguar Land Rover. Modele, które oparły się złodziejom to Range Rover, Jaguar i-Pace oraz Land Rover Discovery.

W zabezpieczeniu jakie stosuje Land Rover samochód mierzy czas reakcji na sygnał z kluczyka. Jeśli jest dłuższy, bo przechodzi przez złodziejski sprzęt, auto odczytuje to jako próbę kradzieży. Nie otwiera drzwi oraz nie uruchamia pojazdu.

Zobacz także: Będą nowe znaki drogowe

Problemy pojawiły się przy próbie kradzieży Volvo XC60 T5, Mazdy 2 Skyactive oraz BMW i3. Okazało się, że w tych autach zwolnienie zamków wymaga fizycznego wciśnięcia guzika na pilocie. Wśród ponad 230 aut, które oblały test, znalazło się wiele popularnych modeli.

Jak nie dać się okraść?

Złodziei powstrzymać może wynalazek polskich naukowców. Skontrowane urządzenie wykorzystuje czujnik ruchu i mikroprocesor. Ma formę klipsa, zakładanego na baterię pilota. Mikroprocesor analizuje ruch człowieka i na tej podstawie włącza lub wyłącza zasilanie pilota. Aby aktywować zabezpieczonego pilota należy na chwilę stanąć obok pojazdu i dwukrotnie klepnąć

Specjaliści radzą też owijanie kluczyków w działającą jak ekran  folią aluminiową, która blokuje emitowane fale radiowe.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Sebo (gość)

    Już widzę poważnego bussinesmana wracającego do domu późnym wieczorem po negocjowania interesów za grube miliony i owijajacego każdego wieczora pilota w sreberko

  • Krzysztof (gość)

    Tylko mechaniczne zabezpieczenia mają sens. Np. wbudowana blokada skrzyni biegów lub kierownicy. Ewentualnie GPS/radio.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości