Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Kradzież auta. Te modele łatwo ukraść popularną metodą

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Newspress Na problem zabezpieczeń przed kradzieżą auta na tzw. walizkę wcześniej zwracali uwagę specjaliści z niemieckiego automobilklubu ADAC. Teraz na alarm biją eksperci z brytyjskiego ośrodka badawczego Thatcham Research.

Doświadczony złodziej robi to w 6 sekund. Za pomocą elektronicznego nadajnika włamuje się i kradnie nowe, luksusowe i teoretycznie dobrze zabezpieczone auto. W praktyce wygląda to tak, że jeden ze złodziei ze wzmacniaczem antenowym podchodzi do okien domu. Urządzenie wyszukuje sygnał kluczyka, który często leży blisko okna czy drzwi wejściowych. Druga osoba w tym czasie pociąga za klamkę po to, aby samochód zaczął domagać się sygnału z kluczyka. W teorii powinien znaleźć sygnał kluczyka, w momencie gdy ten jest blisko auta. "Walizka" łamie to zabezpieczenie za pomocą drugiego wzmacniacza - w rezultacie pojazd odbiera sygnał tak, jak z oryginalnego kluczyka.

Kto zawiódł?

Pod lupę tym razem wzięto 11 nowych samochodów. Sprawdzono w nich nie tylko zamki, ale też m.in. możliwość kradzieży z wykorzystaniem złącza diagnostycznego OBD.

Do sześciu pojazdów łatwo dostali się do wnętrza i bez problemów uruchomili silnik. Dziurawymi zabezpieczeniami wykazał się: Ford Mondeo, Hyundai Nexo, Kia ProCEED, Lexus UX, Porsche Macan i Toyota Corolla Hybrid. Nieakceptowalny poziom zabezpieczeń wykazało Suzuki Jimny.

Audi e-tron, Jaguar XE, Land Rover Evoque oraz Mercedes klasy B zaliczyły test bez wpadki. W tych samochodach w module obsługującym system bezkluczykowy umieszczono chip, który precyzyjnie mierzy czas potrzebny do nawiązania połączenia z kluczykiem od auta. Nie reaguje na żadne przedłużacze sygnał

Zobacz także: Będą nowe znaki drogowe

Jak nie dać się okraść?

Złodziei powstrzymać może wynalazek polskich naukowców. Skontrowane urządzenie wykorzystuje czujnik ruchu i mikroprocesor. Ma formę klipsa, zakładanego na baterię pilota. Mikroprocesor analizuje ruch człowieka i na tej podstawie włącza lub wyłącza zasilanie pilota. Aby aktywować zabezpieczonego pilota należy na chwilę stanąć obok pojazdu i dwukrotnie klepnąć

Specjaliści radzą też owijanie kluczyków w działającą jak ekran folią aluminiową, która blokuje emitowane fale radiowe.

Zobacz także: Kia Picanto w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości