Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Kratka nie zginęła

Data publikacji: Autor: Marta Kin

Fot. VW Według ustawy o podatku VAT, która obowiązuje piąty miesiąc, przedsiębiorcy w niektórych przypadkach nadal mogą odliczyć 100 proc. VAT-u od ceny auta oraz paliwa.

Żeby auto było “podatkową ciężarówką” musi mieć nadwozie wielozadaniowe (AF, czyli minivany, terenowe, kombi, hatchbacki) i określoną ładowność. Dla samochodu 2-osobowego wynosi ona 493 kg, natomiast dla 3-osobowego 561 kg, dla 4-osobowego 629 kg, a dla 5-osobowego 697 kg.

 Fot. VW

Oferta samochodów umożliwiających pełne odliczenie VAT-u wciąż jednak pozwala na wybór pojazdu różnej klasy. Nowe wymagania przyczynią się zapewne do tego, że coraz więcej osób będzie się interesowało dwuosobowymi autami dostawczymi: Fiatem Seicento, Peugeotem 206, Kią Picanto, Oplem Corsą.

- Seicento Van kupują miedzy innymi firmy leasingowe, filie przedsiębiorstw. Jest doskonały dla firm, flot oraz mniejszych przedsiębiorstw - mówi Stefan Chendoska, dyrektor handlowy firmy Resma.

Opel oferuje Corsę Van z rabatami. W Peugeocie kupując między innymi dostawcze 206 XA możemy od razu odjąć od ceny 2 500 zł.

- Picanto z homologacją już teraz sprzedaje się świetnie, cena jest przystępna. To bardzo dobre auto i trzeba przyznać, że jedno z ładniejszych w tym segmencie - zachwala Maciej Kujawa, dyrektor handlowy w salonie Kia Solix.

 

Jeżeli chcemy większy

 

W salonie Hondy najtańszym dostawczakiem jest Accord Tourer, najchętniej kupowany w kolorach srebrnym, czarnym i grafitowym.

- Bardzo dobrze idzie Renault Kangoo. Firmy są przyciągane również przez rabaty - mówi Jacek Poniewierka, szef działu sprzedaży w salonie Renault.

Fot. Renault W Mitsubishi najtańszym samochodem z homologacją jest L-200.

- Najchętniej kupowany w kolorach zielono-srebrnym i granatowo-srebrnym. Często nabywają je rolnicy i nadleśnictwa, to typowy pick-up - opowiada Rafał Szewczyk, szef działu sprzedaży w salonie Mitsubishi.

 

Nie ma jak metalik

 

- Niewątpliwie najchętniej kupowany jest Caddy 5-miejscowy. Chociaż wersja 2-miejscowa, furgon, jest tańsza. W tym aucie, dla zwiększenia przestrzeni ładunkowej można przesunąć ściankę działową oddzielającą przestrzeń pasażerską od ładunkowej. Dla najbardziej wymagających klientów mamy wersję Life z bogatszym wyposażeniem. To oznacza większy komfort, bezpieczeństwo i funkcjonalność. Kto kupuje “Caddiego”? Zarówno klienci flotowi, mniejsze firmy, ale również osoby indywidualne. Jeżeli chodzi o kolory to metalizowane srebrny i niebieski. Dzięki czemu nie wyglądają na samochody typowo dostawcze, ale są bardziej dostojne i eleganckie - opowiada Kamila Goździkowska, szefowa działu sprzedaży samochodów osobowych w salonie Volkswagena.

 

Marka/model

Cena netto (zł)

Ładowność (kg)

Miejsca

Citroen C15

31 721

800

2

Fiat Seicento Van

22 869

505

2

Ford Transit

64 790

1 006

3

Honda Accord Tourer

81 066

630

4

Kia Picanto

25 800

530

2

Mitsubishi L-200

122 869

1 000

5

Nissan Terrano

102 870

680

5

Opel Corsa Van

30 200

500

2

Peugeot 206 XA

31 222

520

2

Renault Kangoo

40 490

800

5

Seat Alhambra

101 788

730

5

Skoda Fabia

33 000

505

2

Volkswagen Caddy

46 500

825

2

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości