Kreatywne spojrzenie na zabytkową motoryzację

łs
Muzeum Techniki i Komunikacji w SzczecinieSzczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.fot. Łukasz Szewczyk
Muzeum Techniki i Komunikacji w SzczecinieSzczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.fot. Łukasz Szewczyk
Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.

Losy budynków zaplecza technicznego komunikacji miejskiej bywają różne. Kiedy przestają być potrzebne, nierzadko popadają w zapomnienie i sukcesywnie niszczeją. Szczecińska zajezdnia tramwajowa Niemierzyn miała  więcej szczęścia. Obiekt eksploatowany w latach 1907-2004 został przeznaczony na cele muzealne. W 2010 r. przeprowadzono generalny remont, pozyskując środki z Norweskiego Mechanizmu Finansowego oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Muzeum Techniki i Komunikacji w SzczecinieSzczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy.
Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie

Szczecińskie Muzeum Techniki i Komunikacji jest po brzegi wypełnione samochodami, w których kochali się Polacy. Nie brakuje w nim też perełek z okresu międzywojennego oraz wystaw tematycznych. Warto do niego wstąpić, jeżeli wybieramy się na Pomorze Zachodnie.

fot. Łukasz Szewczyk

Wewnątrz utrzymanego w modernistycznym stylu budynku działa Muzeum Techniki i Komunikacji, znane też jako Zajezdnia Sztuki. Prezentowana jest w nim historia lokalnej komunikacji autobusowej i tramwajowej. Część ekspozycji przeznaczono na przedstawienie dorobku szczecińskiej motoryzacji - zarówno przedwojennych marek Alba i Stoewer, jak i Szczecińskiej Fabryki Motocykli, która była zlokalizowana na terenie dawnego Stoewer Werke AG i produkowała kultowe motocykle Junak.

Nie lada atrakcją jest ekspozycja motocykli z czasów II RP oraz prototypów z epoki PRL-u - wiele z nich powstało w jednostkowych egzemplarzach. Muzeum jest odwiedzane przez miłośników techniki z różnych zakątków świata - pojawili się w nim nawet turyści z Kanady.

Głównej ekspozycji, poświęconej szeroko rozumianej motoryzacji, towarzyszą dodatkowe wystawy. W muzeum można zobaczyć m.in. sprzęt fotograficzny, auta na pedały dla dzieci i rowery z epoki PRL-u.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty