Kręci się tylko kawałkiem kierownicy

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Pokrywa silnika przetłoczona w kształt logo marki i kierownica, w której obraca się tylko wieniec to cechy charakterystyczne Citroena C4.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

C4 debiutował pięć lat temu. W ubiegłym roku poddano go modernizacji, w ramach której przeprojektowano zderzaki, atrapę chłodnicy, reflektory i światła tylne. Zestaw wskaźników umieszczony na podszybiu obejmuje obecnie także obrotomierz (wcześniej znajdował się tuż powyżej kierownicy).

Informacje o szybkości, obrotach silnika oraz wskazania dotyczące pracy tempomatu, ilości paliwa w baku, temperatury

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

cieczy chłodzącej i pokonanym dystansie mają formę elektroniczną. Projektanci zadbali szczególnie o to, aby kierowca wyraźnie widział, z jaką prędkością jedzie samochód - duże cyfry pokazujące się w centrum wyświetlacza zdecydowanie rzucają się w oczy.

Oddzielny panel podaje dane z komputera pokładowego i radioodtwarzacza, a jeszcze inny służy do obsługi klimatyzacji. Ogranicza to ilości informacji docierających do kierowcy

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

patrzącego na konkretny wyświetlacz, co  zapobiega dekoncentracji. Z drugiej strony zmusza do przenoszenia wzroku z jednego panelu na drugi lub trzeci, jeśli chce się skontrolować kilka wskazań jednocześnie.

Najciekawszym rozwiązaniem jest jednak kierownica, której środek jest nieruchomy, a wykonując manewry kręci się samym wieńcem. To rozwiązanie, do którego trzeba się przyzwyczaić. Na obwodzie środkowej części kierownicy umieszczone są liczne przyciski służące do obsługi komputera

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

pokładowego, radioodtwarzacza i tempomatu. 

Fotele w C4 są dość miękkie, dzięki czemu podróżuje się komfortowo. Wpływa na to także stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie, nieźle tłumiące nierówności drogi. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest wystarczająco dużo, aby kierowca pasażerowie o wzroście 180 cm nie obcierali kolanami i głowami o deskę rozdzielczą, fotele i sufit.

Pod maską testowanego egzemplarza pracował benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 122 KM. Głośniej zaczyna pracować przy ok. 3600 obr./min. W mieście zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100 km, a w trasie 5,8 l/100 km. To mniej więcej o 0,5 - 0,6 l więcej niż podaje producent.

Ceny 5-drzwiowego Citroena C4 1,6 l/122 KM zaczynają się od 63 800 zł (wyposażenie SX). Testowana wersja SX Pack kosztuje 71 800 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty