Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37005 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Kręci się tylko kawałkiem kierownicy

Data publikacji: Autor: Maciej Pobocha

Fot. Maciej Pobocha Pokrywa silnika przetłoczona w kształt logo marki i kierownica, w której obraca się tylko wieniec to cechy charakterystyczne Citroena C4.

Fot. Maciej Pobocha

C4 debiutował pięć lat temu. W ubiegłym roku poddano go modernizacji, w ramach której przeprojektowano zderzaki, atrapę chłodnicy, reflektory i światła tylne. Zestaw wskaźników umieszczony na podszybiu obejmuje obecnie także obrotomierz (wcześniej znajdował się tuż powyżej kierownicy).

Informacje o szybkości, obrotach silnika oraz wskazania dotyczące pracy tempomatu, ilości paliwa w baku, temperatury Fot. Maciej Pobocha cieczy chłodzącej i pokonanym dystansie mają formę elektroniczną. Projektanci zadbali szczególnie o to, aby kierowca wyraźnie widział, z jaką prędkością jedzie samochód – duże cyfry pokazujące się w centrum wyświetlacza zdecydowanie rzucają się w oczy.

Oddzielny panel podaje dane z komputera pokładowego i radioodtwarzacza, a jeszcze inny służy do obsługi klimatyzacji. Ogranicza to ilości informacji docierających do kierowcy Fot. Maciej Pobocha patrzącego na konkretny wyświetlacz, co  zapobiega dekoncentracji. Z drugiej strony zmusza do przenoszenia wzroku z jednego panelu na drugi lub trzeci, jeśli chce się skontrolować kilka wskazań jednocześnie.

Najciekawszym rozwiązaniem jest jednak kierownica, której środek jest nieruchomy, a wykonując manewry kręci się samym wieńcem. To rozwiązanie, do którego trzeba się przyzwyczaić. Na obwodzie środkowej części kierownicy umieszczone są liczne przyciski służące do obsługi komputera Fot. Maciej Pobocha pokładowego, radioodtwarzacza i tempomatu. 

Fotele w C4 są dość miękkie, dzięki czemu podróżuje się komfortowo. Wpływa na to także stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie, nieźle tłumiące nierówności drogi. Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest wystarczająco dużo, aby kierowca pasażerowie o wzroście 180 cm nie obcierali kolanami i głowami o deskę rozdzielczą, fotele i sufit.

Pod maską testowanego egzemplarza pracował benzynowy silnik o pojemności 1,6 l i mocy 122 KM. Głośniej zaczyna pracować przy ok. 3600 obr./min. W mieście zużycie paliwa wynosi 9,3 l/100 km, a w trasie 5,8 l/100 km. To mniej więcej o 0,5 – 0,6 l więcej niż podaje producent.

Ceny 5-drzwiowego Citroena C4 1,6 l/122 KM zaczynają się od 63 800 zł (wyposażenie SX). Testowana wersja SX Pack kosztuje 71 800 zł.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • nabaam

    No cóż, Citroen. Wszystko byłoby o.k., tylko te wskaźniki (zegary) na środku deski roździelczej?? To dla kierowcy, czy dla dziecka siedzącego na środku tylnej kanapy? Kretynizm designera.

  • sn57bky

    Kolejnych pomysłów designerskich citroena oczekuję z niepokojem, po facelifcie możemy spodziewać się dźwigni zmiany biegów umieszczonej np. w podsufitce albo panelu sterowania systemem audio w bagażniku... Francuz potrafi!

  • mattulko

    Odstawcie się od citroenów. Sam jeżdżę c3hdi i gorąco wszystkim polecam.

  • Wieryg z Izraela

    Iloma autami jeździłeś w życiu że tak uważasz? Ja miałem okazję nim jeździć i przyznam szczerze, że o ile stylistyka jest specyficzna i nie za bardzo chcę się na jej temat wypowiadać, o tyle wykonanie wnętrza jest po prostu kiepskie i nieprzyjemne. Nigdy bym tego nie kupił, chyba że miałby silnik z turbo, napęd na wszystkie koła, był czerwony i posiadał klatkę :)

  • marektomek

    Dwie najgorsze rzeczy jakie stylista wnętrza może wymyśleć czyli zegary na środku i cyfrowy prędkościomierz.

  • pumax

    mattulko, kupiłeś Citroena, to co masz teraz powiedzieć? Ja też bym go bronił w Twojej sytuacji, ale na szczęście nie mam francuskiego samochodu :) Może lepiej pozwól sobie odetchnąć, sprzedaj Citroena i kup coś normalnego...

  • pumax

    Ciekawe jak często będzie się psuła ta kierownica. Oby nie podczas szybkich zakrętów. I ile będzie kosztować wymiana.

  • Bart3kk

    Wszyscy zawsze o stylistyce ,lepiej porozmawiać o niezawodności ;]

  • hanija

    Niektórzy jedyną słuszną stylistykę wynoszą z domu , a sprawdzone wzorce to lejce,bat i wiśta wio. Oczywiście najlepsze auta to te od HELMUTA....

  • maras (gość)

    mam C4 coupe z najmocniejszym silnikiem, wersja vts full wypas, elektronika bez zarzutu, wszystkie wyswietlacze dzialaja prawidlowo nawet jak bylo -30 stopni, kierownica tez dziala a niby czemu mialaby sie zepsuc, obraca sie jak kazda inna tylko bez srodka

  • Andrzej (gość)

    Mam c4 Grand picasso cztery lata wykonanie plastików bez zarzutu są z dobrego materiału wyświetlacz nie przeszkadza że jest na środku jest dobrze widoczny,silnik 1,6Vti nie zawodny,spalanie na tak spore gabaryty w normie.Krytykują ci co tylko mają Helmuta do dyspozycji.Jeżeli miał do kupna to wybrał ten sam model.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Citroen C4 zdjęcia

Citroen C4 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Citroen C4 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Citroen C4 Cena

Części dla marki Citroen

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

561 zł