Wszystko
o samochodach

Porady / Bezpieczeństwo

Krzywe auta

Data publikacji: Autor: Piotr Guttman

 Aż 70 procent powypadkowych aut pozostaje samochodami odkształconymi, aż 25 procent nie powinno być dopuszczone do ruchu, bo stanowi dlań zagrożenie.

Powyższe wynika z - właśnie ukończonych - badań, które firmowały m.in. Polska Izba Motoryzacji oraz polska Dekra. Zastanawiające, że 15 procent aut, które były naprawiane w tzw. serwisach autoryzowanych ma krzywe płyty podłogowe. Za co więc płacimy horrendalne kwoty, jakich żądają markowe warsztaty?

Oczywiście trzeba pamiętać, że badano te auta, które wydawały się właścicielom podejrzane. Policja powinna zabierać dowody rejestracyjne samochodom, którym w wypadkach pogięto podłogi i oddawać po potwierdzeniu skutecznej naprawy. Koszt mogłaby obejmować polisa OC. Europa zna takie praktyki. O skierowaniu auta na badanie decyduje policjant, który wie, jakie uderzenie może odkształcić podłogę. Informacje o zdeformowanych samochodach ślą także do urzędów eksperci wyceniający powypadkowe szkody. To jest proste, jak konstrukcja cepa i dlatego działa, niestety nie u nas. Im będziemy biedniejsi, tym ważniejszy będzie to problem.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Komentarze

  • Roger

    nie jest tutaj przypadkiem urwany pierwszy akapit? :) troche dziwnie się to czyta..

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości