Kto ma najlepsze silniki?

(mp)
Fot. BMW: Międzynarodowy silnik roku 2008
Fot. BMW: Międzynarodowy silnik roku 2008
Biorąc pod uwagę wyniki konkursu International Engine of the Year 2008, na pytanie postawione w tytule odpowiedź brzmi: BMW.

 

Po raz kolejny jury składające się z dziennikarzy motoryzacyjnych poddało ocenie jednostki napędowe samochodów osobowych. Podzielono je w zależności od pojemności skokowej na osiem kategorii, po czym spośród grona zwycięzców sędziowie mieli wskazać najlepszą z najlepszych. Postawiono też przed nimi zadanie wybrania silnika najbardziej ekologicznego, o najlepszych osiągach, i najlepszego nowego silnika 2008 r.

Fot. BMW: Międzynarodowy silnik roku 2008
Fot. BMW: Międzynarodowy silnik roku 2008

 

Przy ustalaniu wyniku pod uwagę brano m.in. kulturę pracy, osiągi i zużycie paliwa. Każdy z dziennikarzy miał do dyspozycji 25 punktów, które rozdzielał pomiędzy pięć silników w każdej z kategorii, przy czym jedna jednostka mogła dostać maksymalnie 15 punktów, a minimalnie 1.

 

Ocenie poddawano silniki benzynowe, wysokoprężne oraz systemy hybrydowe, łączące jednostki spalinowe z elektrycznymi.

 

Najwięcej laurów zebrały jednostki BMW, które zwyciężyły w 6 z 11 kategorii i zdobywając przy tym tytuł Silnika Roku, który po raz drugi z rzędu przypadł w udziale podwójnie doładowanej jednostce o pojemności 3,0 l. Po dwa pierwsze miejsce zajęły siniki Toyoty i VW, a po jednym Porsche i Subaru. W gronie wyróżnionych jednostek tylko jedna to diesel, a większość ma turbodoładowanie.  

 

Wyniki International Engine of the Year 2008

 

Kategoria

Silnik

Międzynarodowy silnik roku 2008

BMW 3.0 Twin-Turbo (135, 335, X6)

Najlepszy nowy silnik roku 2008

BMW 2.0 Diesel Twin-Turbo (123d)

Najbardziej ekologiczny silnik

Toyota 1.5 Hybrid Synergy Drive (Prius)

Silnik o najlepszych osiągach

Porsche 3.6 Turbo (911 Turbo, 911 GT2)

Najlepszy silnik o pojemności poniżej 1 l

Toyota 1.0 (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1, Subaru Justy)

Najlepszy silnik od 1,0 do 1,4 l pojemności

Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (Golf, Touran, Tiguan, Jetta)

Najlepszy silnik od 1,4 do 1,8 l pojemności

BMW-PSA 1.6 Turbo (MINI Cooper S, Clubman, Peugeot 207, 308)

Najlepszy silnik od 1,8 do 2,0 l pojemności

Volkswagen/Audi 2.0 Turbo (A3, A4 Cabrio, A6, TT, Eos, Jetta, Golf GTi, Seat Altea, Leon, Skoda Octavia)

Najlepszy silnik od 2,0 do 2,5 l pojemności

Subaru 2.5 Turbo (Forester, Impreza, Outback, Legacy)

Najlepszy silnik od 2,5 do 3,0 l pojemności

BMW 3.0 Twin-Turbo (135, 335, X6)

Najlepszy silnik od 3,0 do 4,0 l pojemności

BMW 4.0 V8 (M3)

Najlepszy silnik o pojemności powyżej 4,0 l

BMW 5.0 V10 (M5, M6)

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty