Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kuba Przygoński. Takim autem powalczy w Driftingowych Mistrzostwach Polski

Mariusz Michalak
Już w najbliższy weekend na Autodromie Słomczyn ruszy kolejny sezon Driftingowych Mistrzostw Polski. Z tej okazji najlepsi drifterzy w kraju prezentują swoje mocarne i pożerające opony auta w najnowszych odsłonach. Jednym z nich jest Kuba Przygoński – aktualny obrońca tytułu, który w tym roku powalczy o piąte mistrzostwo. Przygoński pozostał wierny Toyocie GT86 zwanej Diabłem. Fot. Archiwum Kuby Przygońskiego
Już w najbliższy weekend na Autodromie Słomczyn ruszy kolejny sezon Driftingowych Mistrzostw Polski. Z tej okazji najlepsi drifterzy w kraju prezentują swoje mocarne i pożerające opony auta w najnowszych odsłonach. Jednym z nich jest Kuba Przygoński – aktualny obrońca tytułu, który w tym roku powalczy o piąte mistrzostwo. Przygoński pozostał wierny Toyocie GT86 zwanej Diabłem. Fot. Archiwum Kuby Przygońskiego
Już w najbliższy weekend na Autodromie Słomczyn ruszy kolejny sezon Driftingowych Mistrzostw Polski. Z tej okazji najlepsi drifterzy w kraju prezentują swoje mocarne i pożerające opony auta w najnowszych odsłonach. Jednym z nich jest Kuba Przygoński – aktualny obrońca tytułu, który w tym roku powalczy o piąte mistrzostwo. Przygoński pozostał wierny Toyocie GT86 zwanej Diabłem.

Słynny drifter i doświadczony kierowca rajdowy zaprezentował auto przy pomocy efektownego nagrania w stylu legendarnego amerykańskiego serialu Nieustraszony. Driftingowa Toyota GT86 wjeżdża na jadącą lawetę, którą ciągnie Toyota Hilux. Zestaw porusza się dalej, a po chwili GT86 wyjeżdża z przyczepy w zupełnie nowych barwach. I zaczyna kręcić bączki na torze.

Już w najbliższy weekend na Autodromie Słomczyn ruszy kolejny sezon Driftingowych Mistrzostw Polski. Z tej okazji najlepsi drifterzy w kraju prezentują
Już w najbliższy weekend na Autodromie Słomczyn ruszy kolejny sezon Driftingowych Mistrzostw Polski. Z tej okazji najlepsi drifterzy w kraju prezentują swoje mocarne i pożerające opony auta w najnowszych odsłonach. Jednym z nich jest Kuba Przygoński – aktualny obrońca tytułu, który w tym roku powalczy o piąte mistrzostwo. Przygoński pozostał wierny Toyocie GT86 zwanej Diabłem.

Fot. Archiwum Kuby Przygońskiego

„Wjechanie na jadącą lawetę nie było łatwe. Po prawej i lewej stronie miałem około centymetr miejsca. No i wszystko działo się w ruchu” – relacjonuje Kuba Przygoński. „Zjazd był nawet trudniejszy. Nagle poruszałem się do tyłu, choć w błędniku czułem, że cała laweta jedzie w przeciwnym kierunku. W pewnym momencie koła dotknęły asfaltu, więc wbiłem pierwszy bieg i od razu zacząłem driftować. To było duże wyzwanie. Na początku wszyscy się zastanawialiśmy, czy da się w ogóle ten trik wykonać. Ale udało się i bardzo się cieszę. Zobaczcie go koniecznie na wideo!” – zachęca kierowca piekielnie mocnej Toyoty GT86.

900 KM pod jedną maską Nowe oklejenie to nie jedyna zmiana, jaką ekipa Przygońskiego wprowadziła w jego GT86. Polak jako jeden z pierwszych drifterów wybrał ten samochód. Startuje nim od 2013 roku i co sezon wprowadza w aucie kolejne ulepszenia. W tym roku mechanicy Kuby skupili się na układzie chłodzenia i zawieszeniu samochodu. Zmiany wydają się kosmetyczne, ale – jak to w motorsporcie bywa – mogą zadecydować o losach kolejnego tytułu. Na tym poziomie drifterzy rywalizują ze sobą nie tylko na torze, ale również w parku maszyn. Każdy walczy o jak najlepsze prowadzenie auta i – wbrew pozorom – o bardzo dobrą przyczepność. Chodzi bowiem o to, by pokonywać trasę w poślizgu, ale robić to szybciej i bardziej precyzyjnie niż rywale.

W szybkiej jeździe Przygońskiemu pomagają też niska masa i wysoka moc samochodu. Pod nadwoziem wykonanym w dużym stopniu z włókna węglowego kryje się słynny silnik 2JZ. Podatna na modyfikacje, ukochana jednostka drifterów, która w ich środowisku jest marką samą w sobie. I cieszy się mniej więcej taką renomą jak Prius wśród właścicieli hybryd. Jednostka, która fabrycznie wytwarza mniej więcej 300 KM w Diable Kuby Przygońskiego ma ich aż 920. A do tego kierowca ma do dyspozycji około 1 000 Nm momentu obrotowego. To oczywiście zasługa odpowiednich modyfikacji. Instalacja wtrysku podtlenku azotu, odpowiednia turbosprężarka czy bioetanol zamiast zwykłego paliwa przyczyniają się do tego wyniku w ogromnym stopniu.

W zeszłym sezonie Kuba Przygoński udowodnił, że jego Toyota GT86 jest piekielnie szybka. W tym roku ma być jeszcze szybciej. Trudno się dziwić. W końcu gdy się człowiek spieszy, to się Diabeł cieszy.

Zobacz także: Kierunkowskazy. Jak poprawnie korzystać?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty