Kupujemy jednoślad

Wiktor Kozłowski
Kupując używany motocykl, stajemy przed problemem podobnym jak w przypadku używanego samochodu, choć pieniądze są mniejsze.

Do wyboru mamy szeroką ofertę pojazdów w różnym stanie technicznym.Co możemy kupić? Oferta jest szeroka - od popularnej motorynki przez
wyroby dawnych "demoludów", jak moto-rowery ogar, jawa czy simson, po "dorosłe"
motory, jak powszechna jeszcze parę lat temu "emzetka", jawa 350 czy "cezetka".

Mamy też szeroką ofertę motocykli japońskcih i niezwykle mało produktów
firm amerykańskich, niemieckich i włoskich.

Można też spotkać "samoróbki" - trójkołowce, zwykle składające się
z tylnej części "garbusa" i przedniej ramy z mocno pochylonym widelcem
a'la harley. Zwykle są one robione przez hobbystów na własny użytek; tylko
czasem sprzedawane.
Najważniejsza rama
Podstawa to bezwypadkowość ramy nośnej i ogólny stan techniczny. Rama
nie może być z zasady naprawiana powypadkowo. Potem trzeba sprawdzić zawieszenie
przedniego i tylnego koła (geometria, luz, stan łożysk, hamulców, amortyzatory
itp.). Na koniec warto przyjrzeć się zespołowi napędowemu. Sam łańcuch
do japońskiego motoru to niemały wydatek!  Zobaczmy też, do kiedy
motor ma ważny przegląd techniczny.
Motorynka na początek
Jeśli chodzi o części, to w przypadku "demoludów" nie ma większych
problemów. Bardzo wiele jest sklepów z częściami, zarówno drobnymi jak
i podzespołami silnikowymi. Remont kapitalny dwusuwu wykonać może w zasadzie
każdy domorosły mechanik, a najczęściej jest on potrzebny zaraz po zakupie.
Motorynka, czyli wyrób naszego Rometu, jest doskonałym pierwszym pojazdem
młodego człowieka - styka się on tu z masą problemów i awarii. W zasadzie
liczba godzin jazdy odpowiada liczbie godzin napraw.  Na szczęście
nie ma pojazdu silnikowego, o tańszych częściach i prostszych naprawach.
Zwykle następnym etapem w życiu młodego człowieka jest "emzetka" albo coś
poważniejszego - np. "maluch"!
Potem skuter
Droższą alternatywą motorynki są skutery. Mogą to być markowe japońskie,
francuskie i włoskie produkty oraz tanie simsony, czy produkty dalekowschodnie.
W tym drugim przypadku problemem może być dostępność części. Na przykład
we Francji bardzo popularne latem są skutery Peugeota z 50 ccm motorkiem
i automatyczną skrzynią biegów. W Polsce można kupić bardzo podobne wyroby
innych firm. Dwusuwowy silniczek ma zwykle automatyczny mieszalnik oleju
i skuterek jest praktycznie bezobsługowy, do czasu remontu kapitalnego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty