Wszystko
o samochodach

Motocykle / Aktualności

Kupujemy jednoślad

Data publikacji: Autor: Wiktor Kozłowski

Kupując używany motocykl, stajemy przed problemem podobnym jak w przypadku używanego samochodu, choć pieniądze są mniejsze.

Do wyboru mamy szeroką ofertę pojazdów w różnym stanie technicznym.

Co możemy kupić? Oferta jest szeroka - od popularnej motorynki przez wyroby dawnych "demoludów", jak moto-rowery ogar, jawa czy simson, po "dorosłe" motory, jak powszechna jeszcze parę lat temu "emzetka", jawa 350 czy "cezetka".
Mamy też szeroką ofertę motocykli japońskcih i niezwykle mało produktów firm amerykańskich, niemieckich i włoskich.
Można też spotkać "samoróbki" - trójkołowce, zwykle składające się z tylnej części "garbusa" i przedniej ramy z mocno pochylonym widelcem a'la harley. Zwykle są one robione przez hobbystów na własny użytek; tylko czasem sprzedawane.

Najważniejsza rama
Podstawa to bezwypadkowość ramy nośnej i ogólny stan techniczny. Rama nie może być z zasady naprawiana powypadkowo. Potem trzeba sprawdzić zawieszenie przedniego i tylnego koła (geometria, luz, stan łożysk, hamulców, amortyzatory itp.). Na koniec warto przyjrzeć się zespołowi napędowemu. Sam łańcuch do japońskiego motoru to niemały wydatek!  Zobaczmy też, do kiedy motor ma ważny przegląd techniczny.

Motorynka na początek
Jeśli chodzi o części, to w przypadku "demoludów" nie ma większych problemów. Bardzo wiele jest sklepów z częściami, zarówno drobnymi jak i podzespołami silnikowymi. Remont kapitalny dwusuwu wykonać może w zasadzie każdy domorosły mechanik, a najczęściej jest on potrzebny zaraz po zakupie. Motorynka, czyli wyrób naszego Rometu, jest doskonałym pierwszym pojazdem młodego człowieka - styka się on tu z masą problemów i awarii. W zasadzie liczba godzin jazdy odpowiada liczbie godzin napraw.  Na szczęście nie ma pojazdu silnikowego, o tańszych częściach i prostszych naprawach. Zwykle następnym etapem w życiu młodego człowieka jest "emzetka" albo coś poważniejszego - np. "maluch"!

Potem skuter
Droższą alternatywą motorynki są skutery. Mogą to być markowe japońskie, francuskie i włoskie produkty oraz tanie simsony, czy produkty dalekowschodnie. W tym drugim przypadku problemem może być dostępność części. Na przykład we Francji bardzo popularne latem są skutery Peugeota z 50 ccm motorkiem i automatyczną skrzynią biegów. W Polsce można kupić bardzo podobne wyroby innych firm. Dwusuwowy silniczek ma zwykle automatyczny mieszalnik oleju i skuterek jest praktycznie bezobsługowy, do czasu remontu kapitalnego.

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • krystian (gość)

    szesc ja mam takie pytanko...czy nie macie moze do sprzedania ramy do simsonka s51 z papierami???jesli tak to prosze o kontakt KRYSTIAN 511573518 dzieki sliczne

  • Marzena (gość)

    Mam zamiar kupić Kawasaki ZX6 z 2004r, nigdy nie wiem gdzie są umieszczone nr seryjne, zawsze ktoś ze mną jeździł i sprawdzał mi stan i inne ważne rzeczy. Teraz jestem zmuszona sama dać sobie radę, proszę o info w sprawie nr seryjnych na maila dreamm@poczta.fm Pozdrawiam.

  • cedryk (gość)

    Macie simsona na sprzedarz mój numer 691190142

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości