Źródłem sił napędowych jest wolnossące 6.5 V12. Wyciśnięto z niego 750 KM przy 8400 obr./min oraz 690 Nm przy 5500 obr./min. Silnik był od początku projektowany z myślą o ekstremalnej jeździe. Świadczy o tym obecność tzw. suchej miski olejowej, która gwarantuje ciągłość smarowania nawet przy skrajnych przeciążeniach bocznych.
Za przenoszenie momentu obrotowego odpowiada zautomatyzowana, 7-stopniowa skrzynia oraz napęd na cztery koła ze sprzęgłem Haldex czwartej generacji. W aktywnym zawieszeniu znalazły się elektromagnetycznie sterowane amortyzatory.
Osiągi są imponujące. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedynie 2,9 sekundy. Po 8,8 s od startu Avendator LP 750-4 SuperVeloce Roadster może przekroczyć 200 km/h.
Producent nie poprzestał na podkręceniu silnika z 700 do 750 KM. Walcząc o jak najlepszą dynamikę i optymalne prowadzenie, inżynierowie ograniczają również masę pojazdu. Aventadora SV Roadster udało się odchudzić o 50 kilogramów. Na lepsze właściwości jezdne pracuje też rozbudowany pakiet aerodynamiczny, który składa się z tylnego spojlera i przeprojektowanych zderzaków z dyfuzorami.
Wytracanie prędkości przebiega w równie ekstremalnym tempie. Współpraca kół w rozmiarze 255/30 ZR20 i 355/25 ZR21 z ceramicznym układem hamulcowym pozwala na zatrzymanie Avendatora z prędkości 100 km/h na dystansie 31 metrów.
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster powstanie w serii liczącej 500 egzemplarzy. Pierwsze z nich zostaną przekazane zamawiającym na początku przyszłego roku. Na samochód bez wyposażenia dodatkowego trzeba przygotować ponad dwa miliony złotych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?