Co ciekawe, produkcyjna wersja Sesto Elemento pozostanie niemal bez zmian w stosunku do zaprezentowanego w 2011 roku prototypu. Wewnątrz odnajdziemy fotele, których stelaż wykonano z włókna węglowego. Z tego samego materiału został wykonany monocoque.
Do napędu tego pojazdu posłuży jednostka napędowa stosowana w Gallardo LP570-4 Superleggera. Jest to 5.2-litrowy motor V10 o mocy 562 KM, generujący również 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc trafia do wszystkich czterech kół za pośrednictwem 6-biegowej, zautomatyzowanej przekładni.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnych materiałów, masa własna Sesto Elemento nie przekracza 1 tony. Pozwala to na uzyskanie 100 km/h w czasie zaledwie 2,5 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 322 km/h.
Lamborghini Sesto Elemento nie uzyskało homologacji drogowej, dlatego też jazda nim może odbywać się wyłącznie na zamkniętych odcinkach dróg lub torach wyścigowych. Cena? Około 2 mln euro. Za sztukę.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?