Lancia Ypsilon hybrid to odmiana mild hybrid (miękka hybryda). Auto jest wyposażone w litrowy trzycylindrowy silnik benzynowy z 12-woltowym rozrusznikiem zintegrowanym z alternatorem i małym akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 0,13 kWh. Układ elektryczny przekształca energię hamowania w energię elektryczną, którą można wykorzystać do wspomagania silnika beznynowego. Dodatkowa porcja mocy wynosi 4,6 KM.
To niewiele, ale w przypadku miękkiej hybrydy bardziej chodzi o zmniejszenie emisji oraz zużycia paliwa. W tym drugim przypadku, zgodnie z pomiarem NEDC, wynosi on 4 litry na 100 kilometrów. To o prawie litr mniej w porównaniu równie mocnym podstawowym silnikiem o pojemności 1,2 litra.
Jak informuje producent, silnik spalinowy wyłącza się nawet przy prędkościach poniżej 30 km/h. W tym trybie akumulator litowy zasila wszystkie funkcje, zapewniając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem.
Aktualnie produkowana Lancia Ypsilon to krewniaczka Fiata 500. Fabryka w Tychach produkuje to auto od 2010 roku w zamian za Fiata Pandę, którego produkcję przeniesiono do Włoch.
Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__
Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?