Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Land Rover Freelander

pim
Land rover freelander został poddany kosmetycznym zmianom. Nieco zmieniło się nadwozie i wnętrze samochodu.
Land Rover Freelander

Freelander był jednym z pierwszych aut typu SUV. Produkowany przez specjalistów od "poważnych" samochodów terenowych był mniejszy, lżejszy, bardziej miękki stylistycznie. Wprowdzone zmiany mają poprawić komfort podróżowania i podnieść poziom luksusu wnętrza. Freelander zmierza więc nieco w stronę większego i bardziej luksusowego Range Rovera. Pierwszą wskazówką są światła - klosze z przezroczystego plastyku mają takie same łezki. Oprócz lepszego wyglądu poprawiło to także skuteczność świateł. Nowa jest także atrapa chłodnicy. Zderzaki o zmienionym kształcie są teraz malowane w kolorze nadwozia.
Z tyłu widoczne zmiany to restylizowane zderzaki, jak przednie w kolorze nadwozia. Tylne światła podniesiono, poprawiając ich widoczność i zmniejszając zagrożenie zabrudzeniami, szczególnie podczas jazdy poza ubitymi drogami.

Land Rover Freelander

Najwięcej uwagi poświęcono jednak wnętrzu, bo jak zauważył Matthew Taylor, dyrektor zarządzający Land Rovera, właściciele aut głównie stamtąd je oglądają i tam znaleziono najwięcej rzeczy do modernizacji.
Nowa jest deska rozdzielcza z panelem instrumentów, gałka zmiany biegów, wykończenia drzwi i tapicerki. Nowe siedzenia oferują więcej komfortu. Zmiany miały poprawić nie tylko wygląd, ale i komfort, odbierany dotykiem.
Jak dotąd oferowane będą dwie wersje: trzydrzwiowa - otwarta, która może być przykrywana sztywnym lub miękkim dachem i pięciodrzwiowe nadwozie zamknięte. Nadal dostępne są trzy silniki: benzynowe 1,8 i 2,5 16V oraz dwulitrowy turbodiesel. Zmodernizowane zostały natomiast dwie pięciobiegowe skrzynie biegów: manualna i automatyczna.
Nadal auto będzie miało stały napęd na 4 koła i elektroniczne systemy wspomagające kierowcę: elektroniczy system kontroli trakcji ETC oraz Hill Descent Control, poprawiający zachowanie samochodu podczas zjazdu ze wzniesienia.
Całkowicie nową wersją będzie Sport, przygotowana specjalnie na europejski rynek. Ma ona obniżone i utwardzone zawieszenie, co ma poprawić zachowanie się samochodu na asfalcie i poza nim. Jej cechą będą nowe, osiemnastocalowe alufelgi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty