Sama idea nie jest niczym nowym. Już wiele lat temu opracowano lasery, które umożliwiały zapłon benzyny. Jednak ich duże rozmiary uniemożliwiały stosowanie ich w układzie zapłonowym silnika. Japońscy specjaliści opracowali jednak takie rozwiązanie, które pozwala na produkcję odpowiednio małych laserów. Co więcej, koszt ich wytworzenia pozwala na wielkoseryjną produkcję.
**CZYTAJ TAKŻE
Dbaj o świece10 mld świec zapłonowych Boscha**
"To świece zapłonowe stoją na drodze do dalszego zmniejszenia spalania współczesnych silników. Konwencjonalne świece działają poprzez wytworzenie iskry powstałej przy wysokim napięciu na elektrodach. Aby świece działały bardziej efektywnie, należy zwiększyć napięcie, jednak to powoduje dużo szybsze ich zużywanie. Problem ten nie dotyczy zapłonu laserowego" - tłumaczy Takunori Taira, jeden z naukowców stojących za projektem.
Kolejną zaletą nowego układu jest możliwość zapłonu w całej objętości cylindra, podczas gdy standardowa świeca pozwala zapalenie mieszanki tylko w jednym jego punkcie. Pozwala to na blisko trzy razy szybsze uzyskanie zapłonu.
Jak jednak przyznaje Taira, to rozwiązanie wciąż nie zostało przetestowane w silniku samochodowym, a seryjna jego produkcja będzie możliwa najwcześniej dopiero za kilka lat.
Źródło: wp.pl
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?