Le Mans 2016. Toyota GAZOO Racing będzie walczyć o zwycięstwo

(ip)
Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w 84. edycji słynnego wyścigu Le Mans dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid, które zadebiutowały w sezonie wyścigów długodystansowych FIA 2016. 24-godzinny wyścig we Francji stanowi trzecią rundę mistrzostw świata wyścigów długodystansowych FIA / Fot. Toyota
Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w 84. edycji słynnego wyścigu Le Mans dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid, które zadebiutowały w sezonie wyścigów długodystansowych FIA 2016. 24-godzinny wyścig we Francji stanowi trzecią rundę mistrzostw świata wyścigów długodystansowych FIA / Fot. Toyota
Zespół Toyota GAZOO Racing wystartuje w 84. edycji słynnego wyścigu Le Mans dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid, które zadebiutowały w sezonie wyścigów długodystansowych FIA 2016. 24-godzinny wyścig we Francji stanowi trzecią rundę mistrzostw świata wyścigów długodystansowych FIA.

Toyota wystartuje w Le Mans po raz 18. Marka zadebiutowała w najbardziej znanym wyścigu długodystansowym w 1985 roku i od tamtej pory czterokrotnie zajęła 2. miejsce (1992, 1994, 1999 i 2013), zaś raz 3. miejsce (2014).

Za kierownicą TS050 Hybrid #5 usiądą mistrzowie świata 2014 – Anthony Davidson i Sébastien Buemi, a także japoński kierowca, Kazuki Nakajima, który w 2014 roku wywalczył w Le Mans pole position. Bolid #6 poprowadzą Stéphane Sarrazin, który trzykrotnie zdobył pole position na słynnym torze, Brytyjczyk Mike Conway i Kamui Kobayashi, japoński kierowca, startujący w poprzednich latach w Formule 1.

Walka o zwycięstwo w klasie LMP1 między Toyotą, Audi i Porsche odbędzie się 18 czerwca. Zespół Toyoty wystartuje dwoma nowymi bolidami TS050 Hybrid. Prototypy o mocy 1000 KM zostały zoptymalizowane specjalnie pod ten wyścig. Zmiany przyniosły znaczącą poprawę w porównaniu do poprzedniego modelu TS040 Hybrid. Pod maską bolidu pracuje nowy 2,4-litrowy silnik V6 z turbodoładowaniem. Jednostka powstała w centrum technicznym Higashi-Fuji w Japonii, podobnie jak cały napęd hybrydowy dostarczający 8 MJ energii.

Nowa karoseria została opracowana w zakładzie Toyota Motorsport GmbH w Kolonii, gdzie Toyota GAZOO Racing ma swoją siedzibę. Nowy napęd składa się niemal w całości z przeprojektowanych części, zoptymalizowanych pod kątem masy i wydajności. Na torze Circuit de la Sarthe w Le Mans TS050 Hybrid zadebiutuje z nowym pakietem aerodynamicznym.

Oficjalny test 5 czerwca daje nadzieje na bardzo dobry wynik. Najszybsze okrążenie wypadło o 2,124 s lepiej niż oficjalne najszybsze okrążenie wykonane w czasie wyścigu w 2015 roku. Udało się to pomimo wymaganej przepisami redukcji zużycia paliwa o 10%. Oba samochody okazały się niezawodne i przejechały 177 okrążeń, czyli 2 412 km.

Wyścig Le Mans stanowi dla kierowców ogromne wyzwanie. Udział w nim oznacza łącznie 35 godzin jazdy, poczynając od 4-godzinnych ćwiczeń i 2-godzinnych kwalifikacji w środę 15 czerwca. W czwartek 16 czerwca odbędą się dwie kolejne tury kwalifikacji trwające po 2 godziny (o 19.00 i 22.00). O pozycji startowej w głównym wyścigu decyduje najszybsze okrążenie wykonane w ciągu którejkolwiek z sesji kwalifikacyjnych. 24-godzinny wyścig rozpocznie się w sobotę o 15.00.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty